rss
PatRESS News

Zpět

Ardavičus s Kozlovským vstali z popela jako Fénix

12. leden 2015

Ardavičusova tatra s roudnickým Danielem Kozlovským. Iquique/Židovice – Jako bájný Fénix z popela vstala česko-kazašská posádka týmu Bonver Dakar Project z jemného písku atacamské pouště v 8. etapě Rallye Dakar. Ještě ráno před samotným startem jejich doprovodný tým netušil, zda vůbec do druhé poloviny nejtěžšího závodu světa vstoupí. Roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský si ale s technickými problémy dokázal i bez řádného zázemí poradit a pilot Artur Ardavičus s ním pak dojel v elitní top ten. Ne všichni ale měli před jednodenní pauzou tolik štěstí.
            Osmá etapa byla napínavá a plná zvratů. Prakticky celou noc trnul servisní tým nad budoucností Ardavičusovy posádky. Tu koncem 7. etapy potkala nepříjemnost v podobě prasklého potrubí k turbodmychadlu. Jelikož etapa byla připravena jako maratónská, neměli členové závodního kamionu přístup ke svému zázemí a týmu mechaniků. „Spravit se to dalo jen pomocí svářečky. Tu ale na trati sehnat byl neskutečný problém. Dokonce u nás zastavil Robo Kasák, který měl vše až na zádní drobnost - v centrále mu chyběl benzin. Čas letěl, přiznávám, že jsem začínal být zoufalý,“ sdělil roudnický mechanik z tatry s číslem 515 Daniel Kozlovský.
            Trn z paty závodní sestavě tyrkysové tatry vytrhl až francouzský tým Boucou, který měl potřebné servisní vybavení. „Do provizorního bivaku jsme přijeli až nad ránem. Na chvíli jsme zavřeli oči a pokračovali do osmé etapy. V té si ale Artur vedl famózně,“ podotkl Kozlovský, jehož jamalka vyjížděla z nevýhodné pětatřicáté pozice, ale do cíle dojela ve fantastickém desátém čase s hodinovou ztrátou na vítězného Rusa Nikolaeva.
            Dvě pozice za Ardavičusem pak přijel další člen Bonveru, kterému zajišťuje severočeská stáj MKR Technology servisní pomoc, Polák Szustkowski. Dvanáctá příčka pro něj znamenala letošní nejlepší umístění. Naopak velké problémy potkaly šéfa týmu Bonver Tomáše Vrátného. Tomu se na trati uvolnila rezerva několikrát takovým způsobem, že už byl Vrátný zoufale rozhodnutý nechat ji na trati. Štěstí, že jednal podle pravidel. O několik kilometrů později totiž prorazil dvě pneumatiky naráz. „Poprvé v životě jsem udělal dvojitý defekt, který nás stál spoustu času. To ale stále nebylo to nejhorší,“ řekl Tomáš Vrátný, který se v závěrečném dunovém poli při vší smůle ještě převrátil.
            Vrátnému na kola znovu pomohl holandský pilot závodící s renaultem z dílny severočeské stáje MKR Technology Martin van den Brink, který toho dne také bojoval s nástrahami zrádné trati. Do cíle pak už spolupracující dvojice dojela prakticky společně. Van den Brink jako sedmadvacátý a Vrátný hned za ním. Problémy se nevyhnuly ani druhému s holandských jezdců Pascalu de Baarovi, který ještě nad ránem ve výsledcích nefiguroval.
            Pondělí je na Dakaru ve znamení volného dne. Po něm bude následovat závěrečných pět etap se sobotním cílem v Buenos Aires. „Práce je neskutečně, ale věřím, že si alespoň trochu odpočineme. Všichni to potřebujeme, abychom načerpali síly na závěrečnou část. Stále je o co bojovat. Všichni se přinejmenším chceme dostat cíle,“ dodal unaveně, leč odhodlaně Daniel Kozlovský.
 
Výsledky - kamiony - 8. etapa: 1. Nikolaev (RUS) Kamaz 3:25:47, 2. De Rooy (NED) Iveco +11:16, 3. Karginov (RUS) Kamaz +14:58, 4. Loprais (CZE) MAN +20:01, 5. Mardeev (RUS) Kamaz +32:02, 6. Kolomý (CZE) Tatra +46:28, 10. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +1:04:37, 12. Szustkowski (POL) Tatra +1:24:14, 27. van den Brink (NED) Renault +3:22:22, 28. Vrátný (CZE) Tatra +3:31:21, de Baar (NED) Renault Trucks
 
Celkově: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 26:33:21, 2. Karginov (RUS) Kamaz +5:09, 3. Nikolaev (RUS) Kamaz +12:41, Loprais (CZE) MAN +59:19, 5. Sotnikov (RUS) Kamaz +1:14:29, 8. Kolomý (CZE) Tatra +2:53:56, 14. Vrátný (CZE) Tatra +6:46:58, 18. van den Brink (NED) Renault Trucks +7:49:05, 20. Szustkowski (POL) Tatra +9:19:48, 25. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +14:22:33, de Baar (NED) Renault Trucks. 

  Ardavičusova tatra s roudnickým Danielem Kozlovským. Tatra Tomáše Vrátného.

tagy: Dakar, Rally, Argentina, Chile, MKR Technology, Adventure, Daniel Kozlovský, Bonver Dakar Project, Mammoet,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz