rss
PatRESS News

Zpět

Bronzový Bösiger skončil v plamenech

28. července 2012

Tahače MKR srovnané za sebou
Smolensk – Pořádné horko je pilotům při sedmé zastávce evropského šampionátu závodních tahačů v ruském Smolensku. V horkém počasí se navíc někteří dokonce ve svém kokpitu grilovali. V plamenech totiž skončil tahač pilota severočeské stáje MKR Technology Markuse Bösigera. Lackův týmový parťák přitom nejprve v úvodním hlavním závodě vybojoval bronz a v následujícím hendikepu ho vyřadila technika, když mu bouchlo turbo a horký olej se vznítil. Pilot naštěstí vyvázl bez zranění.
            „Když jsem viděla, jak Markusův tahač začal kouřit tak hustě, až nebylo nic vidět a následně vyšlehly plameny, měla jsem o něj vážně strach. Pak vyskočil a mával na hasiče, ale první moment byl hrozný,“ vylíčila kritickou situaci jednatelka severočeské stáje MKR Technology Klára Kress.
            Ruský den přitom pro české barvy nezačal nijak špatně, ačkoli úvodní hlavní závod byl jedním z nejnudnějších v letošním šampionátu. Jak jezdci dojeli v rozhodující kvalifikaci, tak také závod skončil. Změnu však připravila až následná desetivteřinová penalizace za „over speed“ pro původně třetího Markuse Oestreicha. Ten se nakonec přesunul na šestou příčku, čímž se mezi tři tahače týmu MKR Technology dostal pátý David Vršecký. Závod vyhrál Španěl Albacete, před druhým Hahnem, třetím Markusem Bösigerem a čtvrtým Adamem Lackem.
            Naopak velmi divoký byl odpolední hendikep. Po osmi kolech bouchlo Bösigerovi turbo a výfuk natáhl horký olej, který se záhy vznítil. Červená vlajka předčasně závod ukončila po dalších čtyřech kolech, kdy se do tvrdého střetu dostal Markus Oestreich s Davidem Vršeckým. Dnes už bývalý evropský šampion v souboji o pozici vrazil svým „čumákem“ do levého zadního kola Oestreichova tahače. Ten v půlce trati udělal hodiny a jeho tahač s hnutou nápravou v závodě skončil. Komisaři vzali aktuální pořadí z okruhu před nehodou, takže zvítězil Němec Reinert, před Vršeckým a Albacetem. Oestreich bodoval jako čtvrtý a Lacko pátý. „Kdepak z výsledků po sobotě nadšený nejsem. Na druhou stranu auta jsou připravena velmi dobře. Oproti loňsku, kdy jim takovéhle teplo vůbec nesvědčilo, s ním tentokrát vůbec problém nemají, ačkoli je hic k padnutí. Motor prostě šlape, ale kdybychom měli víc rychlosti a také přálo ještě trochu toho štěstí,“ shrnul první víkendový den ve Smolensku Adam Lacko z MKR Technology.
            Mechaniky jeho týmu čeká opět dlouhá noc. „Když opomenu poničený chladič, tak více nás u Oeseho trápí, že má o pět čísel hnutou nápravu, tam to bude hodně práce. Naopak, když jsme se podívali na Bösigerův ohořelý truck, tak až na výměnu turba se nic víc výrazně neponičilo,“ dodal mechanik MKR Technology Milan Varvažovský.
 
Výsledky - 1. závod: 1. Antonio Albacete (ESP) Equipo Cepsa, 2. Jochen Hahn (GER) Castrol Team Hahn Racing, 3. Markus Bösiger (SUI) MKR Technology, 4. Adam Lacko (CZE) MKR Technology, 5. David Vršecký (CZE) Buggyra, 6. Markus Oestreich (GER) MKR Technology.
 
2. závod - hendikep: 1. Rene Reinert (GER) Rene Rainert, 2. David Vršecký (CZE) Buggyra, 3. Antonio Albacete (ESP) Equipo Cepsa, 4. Markus Oestreich (GER), 5. Adam Lacko (CZE) oba MKR Technology.
Fotogalerie

 Vršecký vyřadil Oestreicha. Foto: André BartscherTahač má po nárazu hnutou nápravu



tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Smolensk,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz