rss
PatRESS News

Zpět

Dakar v neděli odstartuje se čtyřmi židovickými renaulty

3. leden 2020

Techniku je třeba před startem Dakaru prověřit. Židovice/Džidda – Už tento víkend odstartuje legendární dakarská rally. Vůbec poprvé se posádky představí v Saudské Arábii, kam se nejprestižnější dálkový závod po devíti letech konání v Jižní Americe přesouvá. Do dějiště se v noci na pátek přesunul také kompletní tým MKR Technology. Severočeská sestava mechaniků kolem Maria Kresse do závodu připravila kvartet závodních kamionů včetně prvního hybridu na světě, který v proslulé soutěži odstartuje. 
            „Do Saudské Arábie jsme vyjížděli na dvě party. Ta první odlétala na Nový rok a přebírala závodní techniku, druhá o den později, takže se kluci v bivaku setkali v pátek nad ránem,“ podotkla týmová manažerka Klára Kress.
            A program před nedělním ostrým startem bude hodně nabitý. V pátek ráno shakedown, pak se technika přesune do parc fermé. V Džiddě, odkud letošní závod odstartuje, je navíc připravena prezentace nových technologií, při které nebude chybět ani židovický hybrid. „Pořadatelé jsou z našeho odvážného kroku nadšeni. Líbí se jim směr, kterým jsme se rozhodli vydat, protože je v souladu s jejich cestou,“ zmínila se Klára Kress.
            Následovat pak budou velmi těžké dva týdny. Na programu je 12. etap. V součtu posádky kamionů budou muset zvládnout téměř osm tisíc kilometrů, z nichž je více než pět tisíc měřených. Posádky ale budou ze 75 % v písku a dunách. Pět etap je pak delších než čtyři sta padesát kilometrů. Má to být jeden z nejtěžších Dakarů v historii. „Samozřejmě, že bychom si přáli úspěch, ale nejdůležitější pro nás bude dojet do cíle ideálně v kompletní sestavě. Zásadní je, aby se nikomu nic nestalo,“ pronesl Mario Kress, konstruktér týmu MKR Technology, kterého zamrazilo ze zprávy, kterou dostal těsně před svým odletem z Prahy, že český pilot Martin Kolomý utrpěl už v shakedownu ošklivou nehodu.
            Severočeský tým do boje o letošního beduína vysílá kvartet svých kamionů, které budou pilotovat holandští jezdci. Do hybridu nesoucí označení Renault C460 usedne pilot Gert Huzink z týmu Riwald Dakar. Jeho týmový kolega Pascal de Baar pojede s trambusovým speciálem Renault K520. Stejný vůz povede jezdec Richard de Groot z týmu Firemen Dakar Team. A s typicky červeným kamionem s „čumákem“ zvaným Sherpa pojede stálice týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink. „Všichni mají stejné šance na úspěch. Nikdo nebude nijak upřednostňován,“ řekl Mario Kress.
            Přesun z Jižní Ameriky do Saudské Arábie s sebou přinese mnoho novinek. Evropský fanoušek může mít radost z menšího časového posunu, než na který byl zvyklý z předchozích let. V dějišti je o dvě hodiny více. „To je jistě velká výhoda pro diváky. Pro nás je fajn, že se zase podíváme na trochu jiná místa. V Česku navíc teď začalo mrznout, ale díval jsem se, že v Saudské Arábii je průměrná denní teplota kolem 45 stupňů, takže nám by zima být neměla,“ snaží se s úsměvem hledat pozitiva roudnický mechanik týmu MKR Technology Daniel Kozlovský.
            Dakar začne v neděli pořádně zostra. V minulých letech byla úvodní etapa spíše symbolická, letos si posádky budou muset poradit celkem s více než sedmi sty padesáti kilometry z Džiddy do Al Wajhy, z nichž je téměř tři sta dvacet měřených. „Je to celkem neobvyklé. První etapa je daleko od procházky růžovou zahradou. Etapa má všechno, co dělá Dakar Dakarem – rychlé a klikaté úseky, duny i kameny. Nic se nesmí podcenit. Určitě je ale pro všechny férovější, že posádky dostanou detailní roadbook až těsně před startem etapy. Tím se maže výhoda bohatších týmů, které do navigace zapojovaly i další navigátory,“ poznamenal Kozlovský.  
            Dakar tedy odstartuje v neděli od Rudého moře z Džiddy, která je považována za nejbohatší město Blízkého východu i celé západní Asie. Ti nejšťastnější se po dvou týdnech do cíle v Al Qiddiya dostanou v pátek 17. ledna.
 
Program Dakar 2020:
5.1. - 1. et –- Jeddah - Al Wajh (752 km/319 km)
6.1. - 2. et. – Al Wajh - Neom (401 km/367 km)
7.1. - 3. et. - Neom - Neom (489 km/404 km)
8.1. - 4. et. –- Neom - Al-`Ula (676 km/453 km)
9.1. - 5. et. –- Al-`Ula - Ha'il (563 km/353 km)
10.1. - 6. et. –- Ha'il - Riyadh (830 km/478 km)
11.1. – volný den (Riyadh)
12.1. – 7. et. - Riyadh - Wadi Al Dawasir (741 km/546 km)
13.1. – 8. et. - Wadi Al Dawasir - Wadi Al Dawasir (713 km/474 km)
14.1. – 9. et. - Wadi Al Dawasir - Haradh (891 km/415 km)
15.1. – 10. et. - Haradh - Shubaytah (608 km/534 km) 
16.1. – 11. et. - Shubaytah - Haradh (744 km/379 km)
17.1. – 12. et. - Haradh - Qiddiya (447 km/374 km)
Celkem - 7 855 km/ Speciála - 5 096 km
 
 
 
            

tagy: Dakar 2020, MKR Technology, Renault




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

V cíli Dakaru jsou poprvé všechny kamiony od MKR Technology

Kvartet severočeských renaultů míří do poslední etapy

Ve zkrácené etapě Huzink těsně pod pódiem

Do 9. etapy vyjely všechny kamiony, hybrid dojel 5.



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz