rss
PatRESS News

Zpět

FIA ocenila nejlepší truckery i tým MKR Technology

18. října 2013

FIA dekorovala piloty v Le Mans.
Le Mans – Nejlepší truckeři uplynulé sezóny Mistrovství Evropy závodních tahačů slavnostně převzali své ceny. Zástupci FIA je opět předávali, stejně jako v posledních dvou letech, přímo na okruhu ve francouzském Le Mans. A za tu dobu vždy vítězný pohár přebíral pouze německý jezdec Jochen Hahn, který letos zkompletoval zlatý hattrick. Přestože tentokrát žádný zástupce českých stájí na konečné pódium v individuální soutěži nedosáhl, tým MKR Technology přebíral bronz v tzv. Poháru konstruktérů.
            "Už čtyři sezóny, co jsme v soutěži, netoužíme po ničem jiném než po samotném titulu. Nechceme si klást nižší cíle, především po předchozím zisku stříbra a dvou bronzů. Letos jsme ale zažili jednu z nejtěžších sezón vůbec. Musíme uznat, že konkurence byla lepší. Její náskok ve vývoji je znát, ale strašně rádi bychom ho dohnali a udělali šampionát zajímavější," řekl šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
            Také letos bitvu o celkové prvenství svedli jen dva muži – Němec Jochen Hahn a Španěl Antonio Albacete. Oba jezdící na MANech. Až do závěrečného víkendu v Le Mans nebylo o šampionovi rozhodnuto. Truckracingový svět na něj čekal doslova až do posledního závodu. Španěl byl v čele šampionátu od čtvrtého víkendu v rakouském Red Bull Ringu. Do závěrečné desáté zastávky vstupoval s jedenáctibodovým náskokem, ale svoji výhodu zužitkovat nedokázal a v celkovém součtu mu na Hahna pak pět chybělo. Hahn se tak stal první pilotem v novodobé historii, kterému se podařilo zvítězit tři sezóny po sobě. "Jochenovi moc blahopřejeme, ale nechtělo by to už změnu?" usmál se s otázkou pilot severočeské stáje MKR Technology Adam Lacko.
            Albacete má letos smůlu dvojí. Evropský titul mi na poslední chvíli sebral Hahn a po letech kralování ho z trůnu španělského šampiona sesadil Adam Lacko, který se stal prvním nešpanělským mistrem. Rodák z Čeladné si ale přál poskočit výše i v evropském šampionátu, kde v posledních dvou letech skončil vždy třetí. Tentokrát "své" místo musel pustit ve prospěch někdejšího týmového kolegy Markuse Oestreicha.
            Velký boj se svedl o nepopulární "brambory". Také poslední víkend rozhodl, že patřit budou maďarskému pilotovi Norbertu Kissovi, přestože do boje o něj vstupoval za nerozhodného stavu s českým jezdcem Davidem Vršeckým. Vršeckého se ale poslední tři roky drží pátá příčka a osudnou se mu stala i po této sezóně. Pilot roudnické Buggyry tím odstartoval severočeské příčky. Za ním na šestém místě je totiž Adam Lacko a ihned následuje stájový kolega Markus Bösiger. Osmá pozice letos patří Finu Miku Makinenovi, devátá Němci René Reinertovi a elitní desítku uzavírá talentovaný, teprve sedmnáctiletý, maďarský mladík Benedek Major. "Benedek je velkým objevem truckracingu a určitě nejen já mu předpovídám velkou budoucnost," podotkl pilot MKR Technology Markus Bösiger.
            Další z Čechů, nestárnoucí Frankie Vojtíšek, letos dojel dvanáctý.
            Týmovou soutěž, která je dle vzoru Formule 1 označována jako "Pohár konstruktérů", ovládla dvojice Albacete-Oestreich z Truck Sport Lutz Bernau. Stříbro patří Hahnovi s Makinenem z Castrol Team Hahn Racing a bronz si vyjela severočeská sestava Adam Lacko s Markusem Bösigerem z MKR Technology.

>>Fotogalerie 

Mistrovství Evropy závodních tahačů 2013 - celkově:
1. Jochen Hahn (GER/MAN) Castrol Team Hahn Racing    417
2. Antonio Albacete (ESP/MAN) Equipo Cepsa                      412
3. Markus Oestreich (GER/MAN) Truck Sport Lutz Bernau   316
4. Norbert Kiss (HUN/MAN) Oxxo Truck Race Team             301
5. David Vršecký (CZE/Freightliner) Buggyra                           294
6. Adam Lacko (CZE/Renault) MKR Technology                    227
7. Markus Bösiger (SUI/Renault) MKR Technology               201
12. Frankie Vojtíšek (CZE/MAN) Frankie Truck Racing Team  32

Mistrovství Evropy závodních tahačů 2013 - týmová soutěž:
1. Truck Sport Lutz Bernau (Albacete/Oestreich) - MAN           777
2. Castrol Team Hahn Racing (Hahn/Mäkinen) - MAN            630
3. MKR Technology (Lacko/Bösiger) – Renault Trucks        503
4. OXXO Energy Truck Race Team (Kiss/Major) - MAN           457
5. Team Blaise Janiec (Blaise/Janiec) – Renault Trucks       168


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Bösiger, Vršecký, Le Mans, FIA,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Gerd Huzink skončil na 40. Dakaru sedmý

Předposlední den Dakaru je Huzink osmý

MKR Technology je po nejdelší etapě devátý

Van Kasteren start nestihl, Huzink bodoval pátý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz