rss
PatRESS News

Zpět

Hahn narušil cestu za zlatem

3. července

Zastávka v Doningtonu je minulostí
Donington – Pět zastávek se truckracingovému týmu MKR Technology vyhýbá zisk zlata v letošní sezóně evropského šampionátu závodních tahačů. Přestože už každý ze tří pilotů vystoupal na pódium, tak nejvyšší meta letos stále ještě chybí. Nic na tom nezměnil ani díl v anglickém Doningtonu, odkud si severočeská stáj odváží dva bronzy a jedno stříbro. Tentokrát dění ovlivnil tvrdý střet s úřadujícím šampiónem Jochenem Hahnem, z něhož jen se štěstím vyvázl Adam Lacko bez zranění. Jeho zdemolovaný vůz se pak nepovedlo na sto procent opravit, i přesto dokázal Lacko získávat cenné body.
                V anglickém Doningtonu piloti tentokrát poměřili síly na nejrychlejším okruhu celé série. „Takřka celý se jede doprava. Je na něm sice velký sjezd a výjezd, ale za celou dobu člověk pomalu nesundá nohu z plynu. Všechny zatáčky se jezdí ve vysoké rychlosti,“ podotkl pilot stáje MKR Technology Adam Lacko.
                Právě Lacko se postaral o první radost severočeského týmu. V úvodním hlavním závodě vybojoval bronz. Rodák z Čeladné startoval ze čtvrté pozice za svým českým konkurentem Davidem Vršeckým. Toho ale předjel už na začátku a útočil na vyšší příčky. „Start se mi povedl a hned jsem se posunul dopředu. Dalších pět kol jsem tlačil na druhého Albaceteho, jenže pak se mi začaly příliš zahřívat brzdy, tak jsem raději zvolil defenzivnější taktiku. To už se na mě zase zezadu začal tlačit David, ale před sebe jsem ho nepustil,“ mrknul spokojeně Adam Lacko.
                Úvodní den v Doningtonu byl pro MKR Technology hodně divoký a práci přinesl především mechanikům. Ti museli těsně před startem hlavního závodu „zaútočit“ na tahač Markuse Oestreicha, kterému prasknul kloub k řízení. Ačkoli se technici zaradovali, když na gridu opravu zvládli, úsměv jim při startu zase poklesnul. „Z bezpečnostních důvodů jsem dobrovolně odstoupil při zaváděcím okruhu. Stále se mi nezdálo, že je řízení úplně v pořádku a než, abych někoho ohrozil, tak jsem raději zajel zpátky, i když to pro mě znamenalo, že přijdu o hlavní závod. Jsem zvyklý riskovat, ale vždy v rámci rozumných mezí. Řízení je řízení, to by mohlo být nebezpečné,“ řekl vážně pilot Markus Oestreich, který se při svém úsudku nespletl, takže před dalším závodem museli jeho mechanici měnit unavený materiál. Své uměné ale předvedl později.
Hlavní závod vyhrál Jochen Hahn před Albacetem a třetím Lackem a pátým jeho kolegou Markusem Bösigerem. Mezi dvojici z MKR se vměstnal Vršecký.
Jak výborně sobota pro Lacka začala, tak smolně skončila. V odpoledním hendikepu ho hned v prvním kole vyřadil Jochen Hahn. „Tvrdě do mě vrazil zboku. V plné rychlosti jsem se začal uprostřed trati točit. Kouřilo se od gum tak, že nebylo absolutně nic vidět, tak jsem se jen zapřel a čekal, kdy to do mě ve sto šedesátce někdo řachne. Byla to hrozná rána, která přišla od Němce Reinerta. Ten za to ale nemůže,“ popsal dramatickou událost Adam Lacko, který se zdemolovaným tahačem, z něhož šel jen dým, už jen dokázal dojet na pit lane.
Smůla pokračovala, když o několik kol později za Lacka byl nucen zaparkovat jeho kolega Markus Oestreich. Tomu se zakouřilo z motoru. Nešťastný den jen mírně vylepšil třetí z parťáků Markus Bösiger, jež v posledním okruhu předjel Španěla Albaceteho a bodoval pátý. Závod překvapivě vyhrál David Vršecký před Francouzem Lachézem a Němcem Hahnem. „Jochen se mi v cíli omlouval, že to prý nebylo schválně. Nemá smysl to dál rozebírat. Prostě se stalo,“ uzavřel sobotu v Doningtonu Adam Lacko.
                Přestože mechanici pracovali na Lackově tahači celou noc, hnutou zadní nápravu se jim narovnat nepovedlo, což se projevilo na jezdeckých vlastnostech vozu. V nedělní rozhodující kvalifikaci – super pole zajel Lacko až sedmý čas. Rychlejší než jeho dva týmoví kolegové Bösiger a Oestreich byli opět jen Albacete s Hahnem, takže dvojice Markusů z MKR startovala z druhé lajny. V Doningtonu pak silně zapršelo a to už po sobě severočeští piloti zamrkali. Voda jejich tahačům svědčí a tento fakt potvrdily také výsledky. Jak utržený ze řetězu byl především Markus Oestreich, který po několika okruzích předjel dokonce Jochena Hahna a po celý závod ho udržoval za sebou. Před Oestreichem se udržel jen Albacete, takže na sever Čech zamířilo další stříbro. „Z toho člověk musí mít radost. Je hodně příjemné za sebou v přímém souboji nechat Jochena. Na vodě to mám rád,“ řekl Oestreich.
                Hahnovi tedy v hlavním závodě patřil bronz a hned za ním šachovnicový prapor viděl Markus Bösiger. O pátou příčku se v nedělním hlavním závodě utkali dva Češi - Vršecký s Lackem. Tentokrát se Lacko před svého konkurenta nedostal.
                Tradičně dramatický byl závěrečný hendikepový závod. Přestože Lacko vyjížděl z druhé pozice, hnutá náprava ho nenechala plnohodnotně bojovat o pódium. Postupně klesnul až na šestou příčku. „Připadal jsem si jako dítě, doslova jako nějaký nezkušený začátečník. Propadnout se z druhého místa je normálně ostudné, ale kvůli problémům s nápravou to jinak nebylo možné. Musím se smířit, že víkend za mě už v sobotu prostě rozhodl Jochen,“ byl zklamaný Adam Lacko.
                Poslední donigtonskou jízdu stylem start cíl vyhrál Maďar Kiss. Na stříbrnou příčku se dostal Vršecký a bronzem na závěr udělal radost Markus Oestreich. Markus Bösiger bodoval osmý. „Adam dělal, co mohl, ale díky sobotní akci s Hahnem měl hnutou nápravu a auto bylo jen těžko ovladatelné. I přesto získal v obou závodech dost cenných bodů a to ukazuje, jaký je opravdu profík. Všichni v týmu jsme především rádi, že je Adam v pořádku a kromě bolestí zad se mu nic vážného nestalo,“ dodal s úlevou šéf MKR Technology Mario Kress.
V průběžném pořadí příliš změn nenastalo. Stále vede Hahn před druhým Albacetem a třetím Oestreichem. Lackovi patří čtvrtá příčka. Za ním si pozice opět jen vyměnili pátý Vršecký a nyní šestý Bösiger. Mistrovství Evropy závodních tahačů se brzy dostane za svoji polovinu. Už za necelé dva týdny je na programu šestá zastávka na německém Nürburgringu (13. - 15.7.).
Fotogalerie

 



tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Donington,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz