rss
PatRESS News

Zpět

Kozlovského tatru zastavilo prasklé potrubí

11. leden 2015

Roudnický Daniel Kozlovský dokázal tatru spravit i v extrémních podmínkách. Iquique/Židovice – Velké technické problémy potkaly v 7. etapě Rallye Dakar tyrkysovou tatru s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským. Smůla navíc posádku potkala v maratónské etapě, při které se každý musel spolehnout jen sám na sebe. Přestože jsou všichni v pořádku, dlouho nikdo neměl informaci, zda mezinárodní posádka bude v závodě pokračovat.
            Pilot Ardaviču přitom 335 kilometrů dlouhou 7. etapu z chilské Iquique do Uyuni v Bolivii rozjel na výbornou. Dokonce útočil na vytoužené pódium, když zhruba v polovině závodu byl dokonce na třetí pozici. V závěrečné části rychlostní zkoušky mu ale prasklo potrubí vedoucí k turbodmychadlu a tím naděje na solidní umístění zhasly. U svého týmového kolegy zastavil Tomáš Vrátný, ale pomoci mu nedokázal. "K tomu abychom problém odstranili, jsme potřebovali svářečku. Tu jsme s sebou pochopitelně neměli,“ konstatoval Tomáš Vrátný.
            Zkušený kazašský pilot tak zůstal stát několik kilometrů před cílem a dojezdem do uzavřeného maratonského bivaku, do kterého směli pouze závodníci bez svých doprovodných vozů a mechaniků. Posádka tak musela čekat na příjezd asistenčního kamionu vezoucího potřebnou svářečku nezbytnou k odstranění závady a dokončení etapy.
            To naopak po předchozích velkých problémech si chuť v 7. díle nejtěžšího závodu světa spravil holandský pilot jedoucí v židovickém renaultu Martin van den Brink. Maratonskou etapu zajel na parádním sedmém místě. Tomáš Vrátný ztratil u kolegy Ardavičuse a v cíli byl klasifikovaný až jako jedenadvacátý. Čtyři pozice za ním byl polský kolega Szustkowski. Holandský pilot týmu Mammoet Rallysport Pascal de Baar byl v cíli dvaatřicátý.
            Skvělý dárek k narozeninám si nadělil Aleš Loprais, který rychlostní zkoušku ovládl. O tom, že etapa byla mimořádně těžká svědčí i fakt, že změna pak nastala na pozici vedoucího jezdce, přestože národnost a typ vozu zůstala stejná. Průběžně teď vede Rus Mardějev s kamazem. Dosud vedoucí Rus Nikolaev se propadl až pod podium ne čtvrtou příčku.
            Noc posádky strávily mimo klasický bivak, takže neměly přístup k mechanikům ani svému doprovodu. V kabinách proto nechyběl spacák a karimatka, čímž se duch Dakaru vrátil ke svým kořenům. Mnozí je ale nepotřebovali, protože měli plné ruce práce s opravou techniky. Dlouho nikdo nevěděl, zda-li Ardavičusova jamalka nastoupí do 8. etapy. Posádka ale své fanoušky nezklamala, když do dalšího dílu končícího po 273 kilometrech v bivaku v Iquique, skutečně odstartovala.
 
Výsledky - kamiony - 7. etapa: 1. Loprais (CZE) MAN 4:02:54, 2. De Rooy (NED) Iveco +5:39, 3. Karginov (RUS) Kamaz +5:49, 4. Sotnikov (RUS) Kamaz +7:17, 5. Mardeev (RUS) Kamaz +8:14, 7. van den Brink (NED) Renault Trucks +28:20, 9. Kolomý (CZE) Tatra +36:01, 21. Vrátný (CZE) Tatra +1:11:56, 25. Szustkowski (POL) Tatra +2:27:07, 32. de Baar (NED) Renault Trucks +4:27:38, Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra
 
Celkově: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 22:35:32, 2. Karginov (RUS) Kamaz +22:13, 3. Sotnikov (RUS) Kamaz +44:06, 4. Nikolaev (RUS) Kamaz +44:43, 5. Loprais (CZE) MAN +1:11:20, 9. Kolomý (CZE) Tatra +2:39:30, 11. Vrátný (CZE) Tatra +3:47:39, 16. van den Brink (NED) Renault Trucks +4:58:45, 22. Szustkowski (POL) Tatra +8:27:36, 27. de Baar (NED) Renault Trucks +12:14:36, Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra.

  Renault z dílny MKR Technology. Dakar umí být krásný i zrádný.

tagy: Dakar, Rally, Argentina, Chile, MKR Technology, Adventure, Daniel Kozlovský, Bonver Dakar Project, Mammoet,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Gerd Huzink skončil na 40. Dakaru sedmý

Předposlední den Dakaru je Huzink osmý

MKR Technology je po nejdelší etapě devátý

Van Kasteren start nestihl, Huzink bodoval pátý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz