rss
PatRESS News

Zpět

Kress: Musíme zvednout hlavu a bojovat dál

14. srpna 2013

Mario Kress
Židovice – Sezóna Mistrovství Evropy závodních tahačů má teď měsíční volno. Trucky opět zaduní na přelomu srpna a září na autodromu v Mostě. Pro šéfa severočeské stáje MKR Technology Maria Kresse to díky domácí scéně bude jedna z těch důležitějších zastávek. V pořadí už sedmá, takže do konce šampionátu zbývají poslední čtyři závodní víkendy. I když se jeho stáji letos nedaří podle představ, německý konstruktér nikdy nehází flintu do žita a i v těžkých chvílích se snaží myslet pozitivně.
 
Mario, sezóna se letos lámala nedávno vlastně v tvém rodišti, na německém Nürburgringu. Dokázal sis to díky tomu více užít?
Ano, letos jsem si ji vážně užil. Bylo teplo, svítilo sluníčko, počasí bylo prostě nádherné. Ne opravdu, na Nürburgringu nebývá pěkně, vždycky tu prší a je zima, tentokrát bylo vše jinak. Bohužel to bylo všechno. Jediné, co bylo pěkné, tak jen počasí. Podívejme se ale opravdu na to, jak se vedlo týmu. Musím podotknout, že tým je skvělý. Zkoušíme být nejlepší, ale bohužel naši soupeři jsou mnohem silnější než my. To nás také nutí více riskovat, takže zkoušíme rozdílné kroky. Každý risk s sebou přináší velké chyby, řadu dalších problémů nebo selhání. I to nás potkalo třeba s Markusem Bösigerem v posledním závodě na Nürburgringu. V sobotní části ale Adam Lacko odvedl výbornou práci, když vyhrál hendikepový závod. Doufali jsme, že to zopakujeme i v následujícím dnu, ale to se nám pódium vyhnulo.
 
Pak přišel Smolensk a po něm následovala nynější pauza. Jak jiná je právě ruská zastávka?
Tenhle díl si vlastně užívám, protože je to velká výzva. Už jen to cestování do Ruska je rozdílné, než na jiné závody po Evropě. To jen najedete na dálnici a valíte, ale do Ruska je to zcela jiné, včetně samotného překonávaní hranic. Liší se to od naší běžné práce a cestování na ostatní závody. Jak říkám, je to výzva se vším všudy a snažím si to užívat. Bohužel pro nás to nakonec byla jedna z nejhorších zastávek. Markus v sobotu dokázal parádně vyhrát, ale neděle byla hrozná. Adam měl hned v prvním závodě ošklivou nehodu, když mu prasklo odpružení a nekontrolovatelně naboural do Norberta Kisse. Každému v tu chvíli zatrnulo. Je štěstí, že se nikomu nic nestalo, ale pro Adama i Norberta to znamenalo předčasný konec víkendu. Ztratilo se dost bodů. Domů jsme odjeli hned, co to šlo, abychom co nejdříve setřásli pocity z tak strašně nevydařeného víkendu.
 
Po Smolensku přišla měsíční pauza. Je to dost času na nějaké změny?
Měsíc vůbec není hodně času. Aktuálně děláme už od listopadu dnem i nocí. Během měsíce se samozřejmě dá něco udělat, ale je třeba pamatovat, že ani konkurence nikdy nespí, takže jak a jestli bude tahle pauza nějak výhodná, uvidíme v posledních čtyřech závodech, tedy řekněme od Mostu.
 
Jak by tedy měla vypadat druhá polovina sezóny?
Musíme si přiznat, že šampionát nemáme rozjetý tak, jak jsme si přáli, ale nikdy
nebudeme házet flintu do žita a bojovat budeme až do konce. Následuje Most, který je pro nás důležitý především proto, že jde o domácí zastávku. Každému z členů týmu přijíždí přátelé a členové rodiny. Všichni si tu samozřejmě přejeme uspět a předvést svou práci. Po všech nezdarech musíme vždy zvednout hlavu a pokračovat. Uvidíme, jak se dokážeme připravit.


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Kress, rozhovor,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz