rss
PatRESS News

Zpět

Le Mans uzavřelo letošní sezónu závodních tahačů

17. října 2012

Adam Lacko slaví s kolegou Bösigerem
Le Mans – Zatímco německý pilot Jochen Hahn si obhajobu svého titulu zajistil hned úvodním závodem poslední zastávky Mistrovství Evropy závodních tahačů ve francouzském Le Mans, severočeský tým MKR Technology si na svá pořadí musel počkat až do zcela posledního závodu. Až po něm bylo možné zkonstatovat, že letošní rok byl, co do individuálního umístění pilotů, totožný s předchozí sezónou, když Adam Lacko obhájil skvělé třetí místo.  Letos se ale stáji Maria Kresse nevyhnul „pohár konstruktér“, takže po Le Mans bylo mnoho důvodů k oslavám.
                Už dlouho před závěrečným víkendem bylo jasné, že první dvě místa si rozdělí Němec Hahn a Španěl Albacete, ale severočeská ekipa MKR hodlala zaútočit na tři následující pozice. V Le Mans se to málem povedlo, přestože víkend nezačal zrovna nejlépe. Vůbec poprvé se z kvalifikace do super pole nedostal Adam Lacko, který v silném dešti zajel až v třináctém nejlepším čase. Nejrychlejší byl Španěl Albacete, ale první pozice na startu mu štěstí nepřinesla. Druhý Hahn ho v závodě dokázal předjet a ujížděl vstříc jasnému vítězství. Albacete navíc začal mít technické potíže. Nejprve se před něj dostali Vršecký a Janiec a vzápětí ho technika zastavila úplně. Výborný úvod závodu měl přitom Adam Lacko, který se z původní třinácté příčky dostal během několika zatáček až na šestou, ale kolize s domácím Lachézem přinesla problémy s řízením a rodák z Čeladné byl nucen závod předčasně ukončit. Lackův kolega Markus Bösiger dojel těsně pod pódiem na čtvrtém místě a Markus Oestreich šestý. Z pódia se mimo vítězného Hahna radoval druhý Vršecký a především třetí Anthony Janiec, Bösigerův parťák v soutěži o „pohár konstruktérů“. Hahn v tu chvíli začal slavit celkové zlato.
                Pódium ale týmu MKR nepřinesl ani sobotní večerní hendikep, když Markus Oestreich dojel těsně pod ním na čtvrtém místě. Přestože výborně měl našlápnuto Markus Bösiger, ten se po střetu s Lachézem odporoučel do paddocku. Lachéze tak během jediného dne vyřadil dva jezdce MKR. „V jednom esíčku mě trefil na levé zadní kolo a bylo po všem. Měl jsem hnutou nápravu asi o deset čísel. V sobotu při nás štěstí vážně nestálo,“ kroutil hlavou Markus Bösiger, který útočil na celkovou pátou příčku Vršeckého, aby mohl být přímo za svými dvěma kolegy Lackem a Oestreichem.
                Hendikepovou jízdu nakonec vyhrál Maďar Kiss před stříbrným Janiekem a bronzovým Finem Makinenem. Lacko opět ukázal svoji bojovnost, když se z posledních míst na startu dostal až na finální osmou příčku.
                Mechanici MKR se ze soboty na neděli zrovna nevyspali. „Museli jsme dát dohromady všechna auta, která po první části vypadala příšerně. Nejvíce práce jsme měli na Bösigerově tahači, kde jsme měnili zničenou zadní nápravu. Lehnout jsme si šli na dvě hodinky až po páté ráno,“ podotkl mechanik MKR Milan Varvažovský.
                 Za bezesnou noc se švýcarský pilot v barvách židovické stáje mechanikům hned odvděčil. V super pole totiž zajel nejrychlejší čas, čímž si vyjel nejlepší možnou startovní pozici. Na gridu vedle něj navíc stál kolega Markus Oestreich. Třetí z trojice MKR Adam Lacko vyjížděl z páté příčky.
                Hlavní závod kvůli silnému dešti byl rozjetý až po dvou zaváděcích kolech. Brzy se na čelo probojovalo trio černo-červených renaultů konstruktéra Maria Kresse. I když to vypadalo na historicky druhý tripl, takovou událost Le Mans nakonec nezažil. Maďar Kiss v jedné ze zatáček vletěl do Markuse Oestreicha a tím severočeskou ekipu připravil nejen o tři piloty na stupních vítězů najednou, ale i Oestreicha o celkový bronz. Německý jezdec to maďarskému protivníkovi vrátil, takže penalizace na sebe nechaly dlouho čekat. Závod suverénně vyhrál Markus Bösiger a naopak stříbrem celkový bronz zajistil jeho kolega Adam Lacko. 
                Nedělní hendikep byl poslední možností jak získat body, ale to už na nejlepší trojici nemělo vliv. Nejvíce se sledoval zmíněný souboj o celkovou pátou příčku mezi Bösigerem a Vršeckým, kteří měli stejný počet bodů. Dlouho to vypadalo, že všechny tři tahače týmu MKR opravdu budou nakonec seřazeny za sebou, ale kvůli nařízenému „drive thru“ se Bösiger propadl z třetí příčky na šestou, čímž se konkurent Vršecký dostal před něj a i letos uhájil své loňské páté místo. Závod vyhrál Maďar Kiss před Janiekem a bronz slavili u MKR díky Adamu Lackovi. „Byl to hodně dramatický víkend. Já ho uzavřel bronzově a to nejen v posledním závodě, ale především celkovým umístěním. Truckracing opět ukázal, jak umí být nevyzpytatelný a že nemá smysl počítat dopředu. Cíl je vždy až za páskou, nicméně věřím, že se to fanouškům líbilo,“ dodal spokojeně Adam Lacko.             
Letošní sezónu ovládl právě Jochen Hahn před Antoniem Albacetem a bronzovým Adamem Lackem. Za ním skončil kolega Markus Oestreich, následovaný pátým Davidem Vršeckým na Buggyře. Pouhé dva body za ním zaostal Markus Bösiger, takže do následující sezóny se čísla elitní šestice nezmění. Po roční pauze se však vítězství v týmové soutěži opět vrací do rukou konstruktéra Maria Kresse, jelikož sestava MKR Technology letos nenašla konkurenci.
Fotogalerie
 


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Le Mans, Oestreich, Kress, Bösiger, Vršecký,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz