rss
PatRESS News

Zpět

Loprais se spojil s Buggyrou!

8. duben 2014

Martin Kolomý, Aleš Loprais a Jarda Valtr Konec dosavadní dakarské nadvlády stáje značky Kamaz a porážka Holanďana DeRoye (Iveco)? 
Proč ne! Právě tento smělý cíl si před sebe postavil nově vzniklý tým Loprais Buggyra Dakar 
Forces. 

Právě uzavřený sňatek z rozumu, případně dakarská koalice vychází ze spojenectví tří dlouhodobě 
nejúspěšnějších českých jezdců na Rallye Dakar Aleše Lopraise, Martina Kolomého a Jaroslava 
Valtra. Trio elitních jezdců pak bude spoléhat na veškeré vývojové a technologické kapacity Tatra 
Buggyra Team a Loprais Instaforex Team. „Na všem podstatném jsme dohodnuti, řešíme jen 
technické detaily, například výrobní kapacity,“ potvrdil manažer Buggyry Jan Kalivoda. Jak ovšem 
zároveň dodal, oba týmy si zachovají vlastní identitu a dodrží veškeré závazky vůči dosavadním 
partnerům. „Ostatně je i v jejich zájmu, aby si náš nový společný projekt vedl co nejlépe.“ 
 
Přestože Aleš Loprais i Martin Kolomý v minulosti ovládli několik dakarských etap, jejich ambice 
jsou vyšší. „Člověk musí jít pořád dopředu. Všichni víme, že pokud chceme konkurovat značkám 
jako Kamaz a Iveco, musíme se vydat v ruských stopách, tedy dokázat vyhodnotit stav věcí a určit 
priority. Nebránil bych se použití termínu týmová strategie,“
upřesnil Martin Kolomý. „Tým je 
sice složen z jezdců, kteří chtějí vyhrávat, stejně tak ale máme jasno v tom, že v jistých částech 
závodů může ustoupit individuální ambice zájmu týmů. Rusové to předvádí na každém ročníku 
soutěže. K celkovému úspěchu je nutno dát dohromady silný tým se třemi vyrovnanými jezdci. 
Parťák, který jede dvě hodiny za vámi, v kritickém momentu nepomůže,“
doplnil Martina Jaroslav 
Valtr. 
 
Aleš Loprais hovoří v souvislosti s novým projektem o stádu tří tisíc koní ze stáda Gyrtech, které 
poženou speciály Tatra k umístění na stupních vítězů. A nejlépe k celkovému triumfu, neboť, jak 
sám tvrdí, druhý v cíli je vlastně první poražený. „Během soutěže budeme mít jednotný design, 
logistické a servisní zázemí. Jsme dohodnuti na testování s cílem unifikace vybraných 
komponentů, posádky prodělají i společnou fyzickou přípravu.“ 

 
Letos neúspěšnější český jezdec na Dakaru má za sebou úvodní testování motoru Gyrtech, po 
kterém ohlásil start dakarské mise. „Musím říct, že silnější zátah motoru jsem ještě nezažil. 
Překvapil mě hlavně enormní kroutící moment v nízkých otáčkách,“ komentoval Aleš výkon 
nového agregátu. Jeho názor sdílí i Robin Dolejš. „Hned od začátku se technologická spolupráce 
ubírá správnou cestou. Pracujeme na dalších konkrétních věcech, z jistých důvodů je teď 
nechceme konkretizovat. Každopádně do Silk Way Rallye je dost času.“ 
Martin Kolomý, Aleš Loprais a Jarda Valtr Tatrovka Kolomého a Lopraise

tagy: Buggyra, Tatra, Dakar, Martin Kolomý, Aleš Loprais,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz