rss
PatRESS News

Zpět

Mario Kress v Mostě zažil nejsilnější moment v třiadvacetileté kariéře

12. září, 2011

Mario Kress
Most/Židovice – Původem je konstruktér z Německa. V Česku už ale žije více než deset let, když se se ženou Klárou usadil v Židovicích na Roudnicku. Jeho pracovní nasazení je neuvěřitelné. Kdo ho nezažil, jen těžko by uvěřil. Díky své píli, umění spojenému s vizí a odhodlání postavil předloni na zelené louce dnes nejúspěšnější český truckracingový tým MKR Technology, který i ve své letošní druhé sezóně usiluje o evropské prvenství. Mario Kress se přitom na nedávných závodech v Mostě postaral o historický výsledek a naprostou senzaci – se všemi svými tahači kompletně zaplnil pódium hlavního závodu.
 
Mario, co pro tebe a tým MKR vůbec znamenala zastávka šampionátu v Mostě?
Víkend v Mostě byl nejúspěšnější od té doby co tým MKR existuje. Na domovském okruhu se náš sen proměnil ve skutečnost. Do letošního roku jsme totiž nasadili tři závodní tahače a moc jsme si přáli mít je jednou všechny na pódiu. Teď se celému týmu podařil neuvěřitelný kousek. Ukázalo se také, že Adam Lacko je opravdový český pilot. Na domácím závodě se mu povedl fantastický výkon, když byl v sobotu první a ve druhém závodě měl už trochu smůlu. Všichni kluci jeli výborně v měřených trénincích, ale ta smůla se nás trošku dotkla. Třeba po sobotní Oestreichově nehodě jsme měli najednou neskutečně práce, kdy jsme ze soboty na neděli dělali celou noc až do šesti do rána. Každý z nás měl za sebou jen dvě hodiny spánku a v neděli jsme pokračovali. Trucky ale byly v parádní kondici, znovu jsme je nastavili. I přesto byly časy v nedělním měřáku překvapením pro každého. Následné události z hlavního nedělního závodu je už zbytečné komentovat. Vyhráli jsme naprosto čistě, i když samozřejmě s velikým štěstím. Adam měl technický problém v posledním kole a řeknu vám, že se o mě pokoušel infarkt, když jsem viděl vyjet jen prvního a druhého a na Adama jsme najednou museli čekat. Další kolo by určitě nedokončil. Byla to zastávka, ve které jsme všichni udělali neskutečně práce. Měli jsme hodně hostů, bylo hodně diváků. Myslím, že to v Mostě pro ně musel být jeden z největších zážitků letošního roku, dokonce větší než pro návštěvníky věhlasného Nürburgringu. Věřím, že jsme se tu výborně prezentovali a image týmu MKR a řidičů se dostal na absolutní top level. Měli jsme tu i slavné hosty jako zpěváka z Monkey Business nebo baviče Rudu z Ostravy. Také média upozornila, že to co jsme tu dokázali, se ještě nikdy nikomu před námi nepodařilo, že jsme udělali triple. Všem jsme ukázali značku MKR, která loni přišla jako nový tým a hned v Mostě udělala double a teď, když jsme přišli se třemi trucky, tak jsme udělali triple.
 
Můžeme říci, že závody v Mostě byly pro tým MKR tou nejdůležitější zastávkou šampionátu?
Ano, řekl bych to tak. Je ale pravda, že po byznys stránce je pro nás důležitější vystupování na ostatních okruzích. Každý okruh je totiž stejně důležitý. Ale pro týmovou stránku, pro lidi, kteří v týmu pracují, pro kamarády a rodinu okolo je Most pro MKR opravdu tím nejdůležitějším.
 
A pro německého konstruktéra Mario Kresse?
Platí to samé. Z úplně stejných důvodů.
 
Mohly už páteční volné tréninky napovědět, že by víkend mohl být tak úspěšný?
Tréninky ukázaly, že jsme perfektně připraveni. Byl bych ale velmi opatrný dopředu tvrdit, že to něco znamená. Konkurenti velmi často hned neukážou všechno a mohla by být jen jejich hra, že vám dají přičichnout, když sami nejedou na limitu. Proto by to bylo odvážné očekávat. Samozřejmě teď už v klidu mohu říci, že to pravda byla, že opravdu oba vyhrané páteční volné tréninky byly předzvěstí úspěšného víkendu a vážně se ukázalo, že je každý dobře připraven pro sobotní měřáky.
 
Před týmem jsou poslední tři závody. Adam Lacko se dostal na průběžnou třetí příčku. Co ještě očekáváte? Co by se mohlo změnit?
Musíme stále přemýšlet, jak jít dopředu, protože jsme v těžké situaci. Adam měl doposud, do poloviny sezony, dost smůlu, hodně problémů, ale jsem si jistý, že kdyby to tak nebylo, bojoval by o druhé a možná i o první místo šampionátu s Jochenem. Teď samozřejmě chci popostrčit Adama, protože je šestadvacet bodů za druhým Antoniem, takže pokud Adam bude pokračovat jako teď a Antonio by třeba neměl tolik štěstí, tak bychom mohli být s Adamem na druhém místě šampionátu. Na druhou stranu ještě je tu týmová soutěž. Náš MKR má ztrátu třicet dva bodů na tým Cepsy s Nittelem, takže jak víme, týmové body jdou ze dvou trucků, což znamená, že dvaatřicet bodů nemusí být nic. Je tedy stále reálná šance být zase šampionem v poháru konstruktérů.
 
A když se podíváme na představu v soutěži jednotlivců?
Mé přání je být druhý, třetí, čtvrtý. Bösiger je teď výkonnostně lepší než předtím, našli jsme nějaké chybičky, takže pro Zolder by měl být dobře připravený. Také víme, co stálo za problémy u Oeseho, takže i u něj před Zolderem věřím, že máme na to být druhý, třetí a čtvrtý. Jochen Hahn si titul zaslouží. Odvedl neuvěřitelnou práci, je bodově velmi vzdálený a jde si pro titul šampiona.
 
Mario, jsi dvacet tři let v truckracingu. Byl teď zážitek v Mostě tím nejsilnějším momentem, který jsi v kariéře zažil?
Řekl bych, že ano. Lidé venku si možná neuvědomují, kolik obrovské práce stojí za jediným vítězstvím, jak těžké je vyhrávat se dvěma vozy, a co teprve když máte na celém pódiu hned všechny tři tahače. Jak těžké je vše připravit, aby všechno bylo fit, aby se sešlo štěstí, výkon, vlastně všechno najednou.  Je to opravdu nejlepší moment za celých mých třiadvacet let, protože mohu říci, že před námi se nikdy nic takového nikomu nepovedlo. 

Mario KressMario Kress



 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz