rss
PatRESS News

Zpět

Michal chce navázat na truckovou tradici Matějovských

16. listopadu, 2011

Most/Židovice – Před deseti lety jméno Matějovský ozdobilo vrchol celkové tabulky evropského šampionátu závodních tahačů. Teď, jak se zdá, může být na tradici úspěšného truckera Stanislava Matějovského znovu navázáno. Syn Michal se totiž potatil a usednul do speciálu severočeské truckracingové stáje MKR Technology. Testovací jízdy v černo-červených renaultech si víc než užíval a dokonce prozradil, že to opravdu nebyla náhoda, když usednul do pět a půltunového monstra konstruktéra Maria Kresse.
 
Michale, jaké bylo testování tahačů týmu MKR Technology?
Výborné, moc se mi líbilo a hodně jsem si to užíval. S Mariem Kressem jsme dokonce hodně detailně probírali data z telemetrie. To bylo pro mě hodně prospěšné. Jsem zvyklý na styl ježdění v cestovních vozech, takže jsem především do zatáček najížděl moc rychle, dokonce i po zpomalení to bylo rychlé (usmál se). To pro mě byl ve srovnání tahač-cesťák asi největší rozdíl, když nebudu počítat omezenou rychlost. Mariovo auto ale funguje výborně, takže se mi testování moc líbilo.
 
Jaký máš vůbec vztah k tahačům?
Naposledy jsem v něm seděl před sedmi lety. To byla tátova tatrovka. Ta technologie dnes je ale úplně někde jinde. Necítil jsem se přitom nijak divně, třeba že by mi vadilo sedět vysoko před předními koly. Trochu jsem se toho obával, ale nedělalo mi to sebemenší problém.
 
Co to, že jsi náhle usednul do závodního trucku?
No, musel jsem si to vyzkoušet. Do budoucna mám zaječí úmysly utéct od cestovních vozů právě do tahače. Tahle možnost se přede mnou otevírá. S tátou totiž hodně uvažujeme, že bychom se do budoucna zase vrátili do tahače, usedli do velkého auta.
 
Rýsuje se spolupráce přímo s MKR Technology?
To ještě nevíme. Táta svoji závodní stáj už má za sebou, takže jít tímto směrem jsme vyloučili, spíš přichází v úvahu právě taková spolupráce a to zejména s někým, kdo patří k nejlepším, takže tady by nebylo o čem přemýšlet. Jsme ale zatím ve fázi úvah a testování. Času je na to dost.
 
Co to znamená termín „do budoucna“?
Uvažujeme o přespříští sezóně, tedy tak za další rok. Je to budoucnost, i když prakticky nedaleká.
 
Jak vůbec vypadá tvé aktuální závodění?
Tuhle sezónu jsem jezdil jen české mistrovství s audinou s DTM v týmu BRT, kde se mi povedlo udělat celkové druhé místo, což je super. Bylo to strašné učení. DTM je auto mezi auty. Člověk ho musí pochopit. Já potřebuji více času, abych se s ním sžil a do poslední maličkosti tomu autu věřil, což si myslím, že se mi povedlo. Teď už si závodění s ním doslova užívám.
 
Nadcházející sezóna bude tedy ve stejném stylu?
Je to tak v plánu. Pak se necháme překvapit.
 
Dojmy z tahače po testování jsou dostatečnou motivací k přesedlání?
Bylo to takové nakopávací. Dojmy jsou hodně pozitivní. Moc se mi to líbilo.
 
Co je na tahači vlastně tak zajímavého?
Už když se na ně díváte v televizi, je to evidentní. Je to vysoké, zajímavé, z toho auta jde zvláštní pocit. Myslím, že jsou zde časté a také dost intenzivní kontakty. Člověk současně musí víc jezdit bez chyby, aby to auto fungovalo.
 
Má na tebe táta velký vliv?
Dalo by se to také tak říci. Táta v tahači dlouho jezdil. Je to hodně pěkné závodění, velká konkurence a hodně vysoká úroveň. Sám bych si chtěl zkusit jet závod.
 
Máme tu tedy pokračovatele rodu?
Táta má své odzávoděno, takže teď to nechává už jen na mě. Uvidíme, kam se to povede dotáhnout.
 
Připomeň svůj motoristický vývoj. Jak jsi vůbec začal?
Samozřejmě jsem v tomhle světě právě díky tátovi. Jako osmiletého mě honil v motokáře po parkovišti, z čehož byl dost hotový, takže pak přišlo nějaké ježdění, nějaký titul mistra republiky a v roce 1998 jsem se přesunul s motokárou do Anglie, kde v našem týmu jezdil Lewis Hamilton, což byla hodně velká škola. Pak přišlo německé mistrovství motokár, ve třinácti jsme zkoušeli formuli a cesťáka. Cesťák zvítězil, takže na program přišla třeba Octavia Cup, Seat León Eurocup a tuhle sezónu DTM. Do toho jsem zkoušel tahač, Porsche, prostě víc aut, aby se člověku rozšířily obzory, takže uvidíme, co opravdu přijde dál, protože tahač nás hodně táhne.


 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz