rss
PatRESS News

Zpět

Misano přineslo týmu MKR dvě stříbra a dva bronzy

22. května 2012

Ruda z Ostravy
Misano – Stejně jako v úvodním podniku seriálu Mistrovství Evropy závodních tahačů v tureckém Istanbulu nechyběli piloti severočeského týmu MKR Technology ani jednou na stupních vítězů v italském Misanu. Tentokrát ale bilance, o kterou se postaral německý pilot Markus  Oestreich, byla ještě lepší – dvě stříbra a dva bronzy, přičemž český pilot Adam Lacko skončil vždy na nenáviděné čtvrté pozici.
                Úvod v Misanu pro MKR nezačal zrovna nejšťastněji. Hned v rozhodujícím super pole, které určuje pořadí na startovním roštu hlavního závodu, odešla Adamu Lackovi v důležitém měřeném okruhu převodovka. „Bouchla mi při výjezdu na cílovou rovinku. Svým způsobem to bylo štěstí v neštěstí, protože jsem setrvačností dojel alespoň na sedmé příčce,“ řekl rodák z Čeladné Adam Lacko, kterému ji mechanici ještě před startem zvládli vyměnit, a český pilot se jim odvděčil svojí bojovností - dokázal se propracovat až na konečnou čtvrtou pozici. V závodě se však do dalších technických problémů dostal jeho kolega Markus Bösiger. Někdejšímu evropskému šampionovi prasknul brzdový kotouč a první hlavní závod pro něj v Misanu předčasně skončil. Situaci pro černo-červené renaulty severočeské ekipy zachraňoval Markus Oestreich, který si vyjel svůj třetí letošní bronz. Na vítězné vlně z Istanbulu pokračoval německý suverén Jochen Hahn, který stylem start-cíl získal už páté vítězství v řadě. Stříbro bral Španěl Albacete.
            Hahnova zlatá jízda ale skončila hned v následujícím hendikepovém závodě a překazili mu jí právě piloti MKR Technology. Zvítězil David Vršecký, ale právě jezdci MKR Oestreich s Lackem drželi Hahna dlouho za svými zády. Úřadující šampion byl během závodu dokonce penalizován a vysloužil si „drive through“, kterou se snažil lišácky vykonat až při průjezdu cílem. Klasifikován byl ale až jako třináctý. Mezi Oestreicha a Lacka se ještě vmáčknul Španěl Albacete, takže na Lacka už na pódiu místo nezbylo. Hned za ním pak přijel kolega Markus Bösiger. „Byla to divoká jízda. Přestože Jochen zkusil výrazně zaútočit jen v jediné zatáčce, kde jsem tak tak odrazil jeho atak, měl jsem spíš víc štěstí, ale i to je součástí závodění,“ usmál se stříbrný pilot po jízdě s hendikepem Markus Oestreich.
                Nedělní hlavní závod už patřil Španělu Albacetemu, který dokázal ujet druhému Němci Hahnovi. Přestože lépe odstartoval český pilot Adam Lacko, nakonec se před něj dostal právě jeho týmový kolega Markus Oestreich. Třetí pilot MKR Markus Bösiger projel cílovou páskou sedmý. „Před závodem mi kluci museli měnit převodovku. Auto mi ale během závodu šlapalo výborně, takže i když jsem neměl úplně nejlepší startovní pozici, tak bronz je super,“ podotkl Oestreich.
            V úvodním závodě pršelo a mokrá trať vydržela až do odpoledního hendikepu. Severočeští piloti světu ukázali, že na mokru jezdit umí a dosud velcí suveréni Hahn s Albacetem náhle měli plné ruce práce. Z první lajny odstartoval Bösiger a závod dlouho vedl, když na čele soupeřil s Vršeckým. Dopředu se dostali také Bösigerovi dva kolegové Lacko s Oestreichem, takže na špici se vytvořil kompletní severočeský kvartet. Bösiger se však propadl a dopředu se propracoval úřadující šampion Hahn. Cílem nakonec truckeři projeli v pořadí Vršecký, Oestreich, Hahn a Lacko. Bösiger dojel šestý. „O italském víkendu nejde říci nic jiného, než že byl doslova a do písmene bramborový. Skončit ve všech čtyřech závodech vždy čtvrtý sice tak špatné není, ale doufal jsem, že by mohla zacinkat také placka. Bylo k ní několikrát hodně blízko. Určitě to vyjde příště,“ shrnul závody na okruhu v Misanu pilot MKR Technology Adam Lacko, jehož týmu na místě fandil také svérázný moderátor Ruda z Ostravy, který ze své italské návštěvy chystá reportáže do svého televizního pořadu Selebrity na hudební stanici Óčko.
                Po druhém víkendu evropského šampionátu závodních tahačů si vedoucí pozici se sto třemi body upevnil úřadující mistr Jochen Hahn, na kterého druhý Albacete ztrácí pouhých sedm bodů. Šetasedmdesát jich má na kontě třetí Markus Oestreich z MKR a o dalších šest jich má méně jeho kolega Adam Lacko. „Máme za sebou dlouhou první vlnu závodů, která ukázala, kdo jak po zimě vyladil tahače. Hahn je opravdu hodně vpředu a budeme mít co dělat, abychom ho dotáhli. Bude to těžké. Kluci teď odvedli výbornou práci. Z Istanbulu přesun hned do Misana, kde všechno museli rychle opravit a nachystat na závod, každého dost unavil. Misano už bylo, co do závodění, více atraktivnější a byli jsme stále hodně blízko nejvyšším metám.  Teď máme trochu času před Jaramou, tak uvidíme, jak stihneme pokročit,“ dodal šéf týmu MKR Technology Mario Kress.  
                Další zastávka šampionátu je na programu za necelé tři týdny ve španělské Jaramě.
Fotogalerie

Tahače MKR Technology v MisanuAdam Lacko v Misanu 



tagy: MKR Technology, Kress, truckracing, tahače, Misano, Ruda z Ostravy, Lacko, Oestreich,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz