rss
PatRESS News

Zpět

MKR čekal na zlato šest zastávek, pak ho získal hned dvakrát

18. července 2012

Mario Kress měl na Nürburgringu radost
Nürburgring – Šest zastávek evropského šampionátu závodních tahačů letos čekal severočeský tým MKR Technology na své první vítězství. Ačkoli piloti co závod byli na slavnostním pódiu, jeho nejvyšší stupínek se jim vyhýbal. Přišel až nyní na jednom z nejprestižnějších okruhů, na nejnavštěvovanějším závodě celé série na německém Nürburgringu. Během víkendu navíc vítězná radost zahřměla hned dvakrát, když pilot Adam Lacko zlatem v hlavním závodě Nürburgring otevřel a Markus Oestreich ho s ním v závěrečném hendikepu uzavíral.
                „Je to fantastické. Jsou dva podniky, kde si člověk přeje vždy nejvíc vyhrát. Doma v Mostě a pak právě na Nürburgringu. Při tak pěkných jízdách, které tu kluci předvedli a současně při smůle, která nás také doprovázela, se radost z vítězství násobí,“ neskrýval spokojenost šéf týmu MKR Technology Mario Kress, který se při prvním zacinkání nejcennějšího kovu nevyhnul ani slzám.
                Šestý díl odstartoval už páteční kvalifikací. Po té do sobotního hlavního závodu nastupoval Adam Lacko z druhé pozice. Před ním stál Španěl Antonio Albacete. Za hustého deště byl ale závod zahájen až po dvou zaváděcích okruzích. Lacko Albaceteho dokázal překonat a jel suverénně vstříc letošnímu prvnímu vítězství nejen pro sebe, ale také pro svůj tým MKR Technology. „Říkal jsem si, že to bude těžký závod, ale nakonec to bylo lepší, než jsem doufal. Albacete se přede mnou držel nějaká čtyři kola. Byl viditelně pomalejší. Nejprve jsem si počkal, první pokus nevyšel, ale napodruhé jsem se před něj už dostal a začal si vytvářet náskok. Pořád jsem však musel myslet na to, abych neudělal nějakou zbytečnou chybu. No, a neudělal,“ měl v cíli radost Adam Lacko.
Na třetí místo se po souboji s Vršeckým dostal úřadující šampion Jochen Hahn. Smůlu pak měli Lackovi týmoví parťáci Markusové Oestreich s Bösigerem. Nejprve Oestreicha vyřadila technická porucha a po závodě byla za předjíždění na žluté vlajce penalizována pětice jezdců včetně Markuse Bösigera. Ten se tak z páté příčky posunul na sedmou, což pro něj znamenalo start z první lajny v následující hendikepové jízdě.
Právě při odpoledním hendikepu byla kvůli silnému dešti trať natolik mokrá, že po několika okruzích byla řada jezdců víc mimo dráhu než na ní. Vážnější kolizi měl jen David Vršecký, který skončil po nárazu s Francouzem Janiekem. Severočeským renaultům naopak voda vyhovuje a posunovaly se dopředu. Jejich jízdu překazila červená vlajka. Závod byl zastaven a start opakován. Po výrazně opatrnější jízdě zvítězil Albacete, před Němcem Körberem a třetím krajanem Hahnem. Trojici ze severočeského týmu MKR Technology Oestreichovi, Bösigerovi a Lackovi patřila pátá, sedmá a desátá příčka. „Musím se přiznat, že příliš nechápu, proč byl závod zastaven a znovu restartován, když na trati nikdo nepřekážel,“ podivoval se Markus Oestreich a podobně na tom byl i Lacko. „Nad některými rozhodnutími zůstává rozum stát, ale takový je truckracing,“ dodal Lacko, který stejně jako řada dalších jezdců kroutil hlavou nad tím, že výsledky druhého závodu byly sestaveny v kombinaci dojezdu a času před restartem, čímž si český pilot oproti faktickému dojezdu pohoršil.
                I během druhého dne na Nürburgringu se na výsledcích hodně podepsalo deštivé počasí. Úvodní závod byl opět dvakrát odstartován. Tentokrát po kolizi Francouze Lachéze, který vrazil do Markuse Bösigera. „Tahač úplně zbytečně zničil. Hrozně mě to v tu chvíli naštvalo, protože jsem měl výbornou pozici a kvůli téhle kolizi jsem přišel nejen o ni, ale o celý závod. Naštěstí naši mechanici dokázali dát auto do odpoledního závodu do pořádku,“ řekl vždy velmi klidný Švýcar Bösiger, který celý Nürburgring díky velkoplošným obrazovkám pobavil, když vyskočil ze svého zdemolovaného vozu a šel francouzskému protivníkovi říci pár slov od srdce. „Nemělo chybu, jak přiběhl k Lachézovu tahači otevřel mu dveře, seřval ho a zase mu s nimi praštil. Takového Markuse nikdo neznáme. Hrozně jsme se tomu všichni smáli,“ popsal zajímavý moment mechanik týmu MKR Technology Milan Varvažovský.
Závod tedy po novém startu pokračoval bez Bösigera. Dopředu se dostal Hahn a před sebe už nikoho nepustil. O další příčky se sváděly dlouhé souboje. Nejprve Lacko soupeřil s Vršeckým, později s Albacetem. „Stále tu pršelo, na každý závod jsme měli pořádně mokro a auto tak bylo nastaveno i na hlavní závod. Málem jsem se dvakrát dostal před Vršeckého na druhou příčku. Dokud bylo mokro, jelo to výborně, ale když trať začala usychat, už jsem se neudržel. David mi pak odskočil a dostal se přede mě i Albacete. Na lepší jak čtvrtou pozici jsem prostě neměl nárok,“ konstatoval Adam Lacko, když po třinácti kolech vyhrál Hahn, před Vršeckým, Albacetem a právě čtvrtým Lackem. Markus Oestreich bodoval sedmý.
Poničený Bösigerův vůz se mechanikům podařilo do odpoledního hendikepu zprovoznit. Závěrečná jízda byla první na Nürburgringu, kterou piloti absolvovali celou na suchu. Na té však Markus Oestreich svého kolegu Bösigera pomstil, když vedoucího Lachéze předjel a suverénně zvítězil. Pro tým MKR tak získal druhé letošní prvenství. „Je to takové malé zadostiučinění po tom všem, co mě během tohoto víkendu potkalo. Na druhou stranu si nebudeme nalhávat, že vyhrát v domovině a navíc na Nürburgringu je pro mě naprosto senzační,“ byl šťastný zlatý pilot Markus Oestreich.
Neděle skončila trochu hořce pro českého jezdce Adama Lacka. Ten se po startu dostal na druhou pozici, ale během soubojů v prvním kole mu praskla levá zadní pneumatika. „Mohl jsem sice jet, dělal jsem maximum, ale chyběl mi grip a postupně jsem se propadal,“ mrzel průběh poslední jízdy Adama Lacka, kterého navíc v poslední zatáčce poslal ze sedmého místa z trati ven Fin Makinen, jež byl následně penalizován za nebezpečnou jízdu a Lacko bodoval jako desátý.
Poslední závod tedy vyhrál Oestreich před Lachézem a třetím Němcem Körberem. Markus Bösiger se z konce startovního pole senzačně propracoval na sedmou příčku.
                  Po Nürburgringu se šampionát zlomil ve své polovině. Vedoucím jezdcem zůstal Jochen Hahn před druhým Albacetem. O další příčky se dělí Oestreich s Lackem. Pátý je Vršecký a šestý Bösiger. Už za necelé dva týdny je na programu sedmá zastávka na okruhu v ruském Smolensku (28. - 29.7.).
Fotogalerie

 



tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Nürburgring, Lacko, Oestreich, Bösiger, Kress,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz