rss
PatRESS News

Zpět

MKR jede do Jaramy jen pro body

6. června 2012

Na hostesky v Jaramě může i Adam Lacko zapomenout
Židovice – Sběr bodů. To je pro severočeský tým MKR Technology jediný cíl třetí zastávky evropského šampionátu závodních tahačů, která se o víkendu jede ve španělské Jaramě. Žádné pompézní stany, žádné hospitality, žádní partneři, žádné hostesky, prostě nic navíc, jen plné soustředění na závody jako takové. Šou se konat nebude, a to nejen u severočeské stáje MKR. Důvod je prostý – týmy chtějí jasně ukázat svůj nesouhlas s rozhodnutím, že se na jednom okruhu pojedou během jednoho šampionátu dvě zastávky.
            „Nejde o nějaký bojkot závodu, ale stejně jako ostatní chceme i my a Renault Trucks ukázat, že nesouhlasíme s tímto rozhodnutím FIA. Do Jaramy proto jedeme pouze pro body,“ sdělil šéf MKR Technology Mario Kress.
            Po skončení loňské sezóny se v Paříži sešli zástupci FIA a Truck Race Organization (TRO), tedy sdružení týmů, jehož členy jsou takřka všechny závodní stáje šampionátu. Každoročně debatují o podobě soutěže a už před dvěma lety padlo rozhodnutí, že se šampionát bude ubírat více východním směrem – přibyl závod ve Smolensku a letos v Istanbulu. Z hlediska atraktivnosti bylo domluveno, že právě deset zastávek v deseti zemích by bylo nejoptimálnějším řešením. Pořadatelé pak v letošní sezóně oznámili, že se neuskuteční víkend v Albacete, a tomu také týmy podřídily své rozpočty. FIA však poté závod v Albacete nahradila Jaramou, kam se stáje budou znovu přesouvat začátkem října. I přes značný odpor a nesouhlas byly týmy proti rozhodnutí FIA krátké. „Nepamatuji se, že by se šampionát kdy jel dvakrát na stejné trati. Nesouhlasíme s tím hned z několika důvodů. Finančně je to náročné, jelikož jsme měli připraven rozpočet na deset zastávek a už jen závod v Istanbulu stál dvakrát tolik co normálně. Není to zajímavé ani z hlediska marketingu a pro naše partnery. Ani diváky ve formuli by nebavilo dívat se dvakrát na jeden závod. Vždyť zajímavá je ta pestrost a rozmanitost. Mrzí nás, že nikdo neposlouchá naše názory a potřeby,“ vyčetl hlavní důvody Kress.
            Právě tato třetí zastávka se původně měla konat v Albacete, následně byla zrušena, ale krátce před sezónou se týmy dověděly o jejím nahrazení. Jenže v Jaramě se stáje představí znovu v říjnu a to už má být zase v plné parádě. Nyní jsou prioritní body do průběžného hodnocení šampionátu. Tabulce vládne Němec Hahn před druhým Španělem Albacetem a dále čtveřicí ze severních Čech – Oestreichem a Lackem z MKR, Vršeckým z Buggyry a Bösigerem z MKR. Půjde nejen o body do soutěže jednotlivců, ale rozdělí si je i týmy. Právě MKR chce navázat na nedávný úspěch, když v Misanu dvojka Lacko-Oestreich získala v součtu 108 bodů do Poháru konstruktérů, čímž měla vyrovnat dosavadní rekord šampionátu. Oestreichovi k tomu stačila dvě stříbra a dva bronzy, Lackovi zase kvartet čtvrtých míst. Piloti MKR věří, že už v Jaramě mohou tento rekord překonat, a to je také jediný cíl pro španělský podnik.


tagy: MKR Technology, Kress, truckracing, tahače, Jarama,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz