rss
PatRESS News

Zpět

MKR jede do Jaramy jen pro body

6. června 2012

Na hostesky v Jaramě může i Adam Lacko zapomenout
Židovice – Sběr bodů. To je pro severočeský tým MKR Technology jediný cíl třetí zastávky evropského šampionátu závodních tahačů, která se o víkendu jede ve španělské Jaramě. Žádné pompézní stany, žádné hospitality, žádní partneři, žádné hostesky, prostě nic navíc, jen plné soustředění na závody jako takové. Šou se konat nebude, a to nejen u severočeské stáje MKR. Důvod je prostý – týmy chtějí jasně ukázat svůj nesouhlas s rozhodnutím, že se na jednom okruhu pojedou během jednoho šampionátu dvě zastávky.
            „Nejde o nějaký bojkot závodu, ale stejně jako ostatní chceme i my a Renault Trucks ukázat, že nesouhlasíme s tímto rozhodnutím FIA. Do Jaramy proto jedeme pouze pro body,“ sdělil šéf MKR Technology Mario Kress.
            Po skončení loňské sezóny se v Paříži sešli zástupci FIA a Truck Race Organization (TRO), tedy sdružení týmů, jehož členy jsou takřka všechny závodní stáje šampionátu. Každoročně debatují o podobě soutěže a už před dvěma lety padlo rozhodnutí, že se šampionát bude ubírat více východním směrem – přibyl závod ve Smolensku a letos v Istanbulu. Z hlediska atraktivnosti bylo domluveno, že právě deset zastávek v deseti zemích by bylo nejoptimálnějším řešením. Pořadatelé pak v letošní sezóně oznámili, že se neuskuteční víkend v Albacete, a tomu také týmy podřídily své rozpočty. FIA však poté závod v Albacete nahradila Jaramou, kam se stáje budou znovu přesouvat začátkem října. I přes značný odpor a nesouhlas byly týmy proti rozhodnutí FIA krátké. „Nepamatuji se, že by se šampionát kdy jel dvakrát na stejné trati. Nesouhlasíme s tím hned z několika důvodů. Finančně je to náročné, jelikož jsme měli připraven rozpočet na deset zastávek a už jen závod v Istanbulu stál dvakrát tolik co normálně. Není to zajímavé ani z hlediska marketingu a pro naše partnery. Ani diváky ve formuli by nebavilo dívat se dvakrát na jeden závod. Vždyť zajímavá je ta pestrost a rozmanitost. Mrzí nás, že nikdo neposlouchá naše názory a potřeby,“ vyčetl hlavní důvody Kress.
            Právě tato třetí zastávka se původně měla konat v Albacete, následně byla zrušena, ale krátce před sezónou se týmy dověděly o jejím nahrazení. Jenže v Jaramě se stáje představí znovu v říjnu a to už má být zase v plné parádě. Nyní jsou prioritní body do průběžného hodnocení šampionátu. Tabulce vládne Němec Hahn před druhým Španělem Albacetem a dále čtveřicí ze severních Čech – Oestreichem a Lackem z MKR, Vršeckým z Buggyry a Bösigerem z MKR. Půjde nejen o body do soutěže jednotlivců, ale rozdělí si je i týmy. Právě MKR chce navázat na nedávný úspěch, když v Misanu dvojka Lacko-Oestreich získala v součtu 108 bodů do Poháru konstruktérů, čímž měla vyrovnat dosavadní rekord šampionátu. Oestreichovi k tomu stačila dvě stříbra a dva bronzy, Lackovi zase kvartet čtvrtých míst. Piloti MKR věří, že už v Jaramě mohou tento rekord překonat, a to je také jediný cíl pro španělský podnik.


tagy: MKR Technology, Kress, truckracing, tahače, Jarama,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz