rss
PatRESS News

Zpět

MKR Technology vyrazí do boje o titul

22. dubna 2013

Tahače MKR budou mít nový design.
Židovice - Mílovými kroky se blíží start nové sezóny Mistrovství Evropy závodních tahačů. Do finiše jdou i přípravy jednotlivých stájí. Severočeský tým MKR Technology, jako úřadující vítěz poháru konstruktérů, se chystá svůj post obhájit, a proto připravil celou řadu novinek. Nové tahače a jen dva piloti, kteří se v deseti závodech poperou o absolutní čelo celého šampionátu. Severočeši po zimě slibují velký boj.    
Tým MKR Technology po dlouhé zimě vstoupí do své čtvrté sezóny s viditelně velkými změnami. Po dosavadních dvou ziscích poháru konstruktérů z Mistrovství Evropy závodních tahačů hodlá zaútočit na individuální titul a stanout na absolutním vrcholu. "V uplynulých třech letech naší historie se nám podařilo získat velké množství úspěchů a prakticky ihned jsme se zařadili mezi truckracingovou špičku. Dvakrát jsme vyhráli týmovou soutěž, ale mezi jednotlivci jsme byli nejlépe stříbrní, a to hned v úvodní sezóně. Pak přišly dva bronzy. Na zlato tedy stále čekáme a děláme maximum proto, abychom se o něj porvali letos," sdělil manažer ambiciózní stáje MKR Technology Karel Neffe.  
Pro dosažení vytouženého cíle se tým rozhodl do boje nasadit dva tahače, které bude pilotovat český jezdec Adam Lacko a Švýcar Markus Bösiger  Po dvou letech, kdy v závodech kroužily tři černo-červené renaulty stáje MKR, letos vyjedou jen dva. "Prioritou je uspět. Nachystat vždy všechny tři tahače na výbornou nám dalo zabrat a bylo to i na úkor vývoje," podotkl Neffe.
Sezóna 2013 letos sice odstartuje 18. května v italském Misanu, ale pro tým MKR Technology začala už před několika měsíci. "Během druhé poloviny loňské sezóny jsme udělali velké množství práce na podvozku, tedy na zavěšení náprav a tlumičů, kdy jsme se snažili aplikovat nejlepší technická řešení, která jsme přímo v sezóně testovali na tahači Markuse Bösigera," odhalil šéf stáje MKR Technology a hlavní konstruktér Mario Kress.
 Inženýři a mechanici pak během zimy pracovali na vývoji a stavbě zcela nových tahačů, zlepšení podvozku i motoru. "Nyní máme optimalizovaný potřebný rozsah na našem motoru DXi5 13 Racing. Uskutečnili jsme významné práce na vačkové hřídeli, vstřikování a elektronických řídících prvcích, které nesmírně zlepší náš výkon, zejména s ohledem na náběh v nízkých rychlostech," vysvětlil Gerard Petraz, technický ředitel Renault Trucks Racing.
Díky velkým změnám a touze dobýt truckracingový svět se už oba piloti nemohou dočkat prvních závodů "Pevně věřím, že našim konkurentům začnou opravdu těžké časy a naše snaha bude v závěru korunována velkým úspěchem," dodal pilot Adam Lacko.          
 
Kalendář European Truck Racing Championship 2013
19. - 20. dubna - Misano (Itálie)       
1. - 2. června - Navarra (Španělsko)
15. - 16  června - Nogaro (Francie)   
6. - 7. července - Spielberg (Rakousko)        
13. - 14. července - Nürburgring (Německo)           
27. - 28. července - Smolensk (Rusko)         
31. srpna - 1. září - Most (ČR)          
21. - 22  září - Zolder (Belgie)          
5. - 6. října - Jarama (Španělsko)       
12. - 13  října - Le Mans (Francie)    
 
           
Renault Trucks Race Premium MKR 2013 – technické specifikace    
Motor: RENAULT TRUCKS DXi5 13       
Obsah: 12,8 l
Max. výkon: 854 Kw / 1160 hp        
Krouticí moment: 5600 Nm  
Max. Rpm: 2600 t/mn.          
           
Technické detaily:   
Zadní náprava:  Meritor        
Převodovka:   ZF 16S221     
Spojka: LUK
Řízení:  RBL
Servo pumpa:   LUK
Brzdový systém:  Meritor
Brzdové kotouče:   Brembo
Tahače MKR budou mít nový design. Tahače MKR budou mít nový design.

tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Neffe, sezóna, Kress,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Gerd Huzink skončil na 40. Dakaru sedmý

Předposlední den Dakaru je Huzink osmý

MKR Technology je po nejdelší etapě devátý

Van Kasteren start nestihl, Huzink bodoval pátý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz