rss
PatRESS News

Zpět

MKR Technology vyrazí do boje o titul

22. dubna 2013

Tahače MKR budou mít nový design.
Židovice - Mílovými kroky se blíží start nové sezóny Mistrovství Evropy závodních tahačů. Do finiše jdou i přípravy jednotlivých stájí. Severočeský tým MKR Technology, jako úřadující vítěz poháru konstruktérů, se chystá svůj post obhájit, a proto připravil celou řadu novinek. Nové tahače a jen dva piloti, kteří se v deseti závodech poperou o absolutní čelo celého šampionátu. Severočeši po zimě slibují velký boj.    
Tým MKR Technology po dlouhé zimě vstoupí do své čtvrté sezóny s viditelně velkými změnami. Po dosavadních dvou ziscích poháru konstruktérů z Mistrovství Evropy závodních tahačů hodlá zaútočit na individuální titul a stanout na absolutním vrcholu. "V uplynulých třech letech naší historie se nám podařilo získat velké množství úspěchů a prakticky ihned jsme se zařadili mezi truckracingovou špičku. Dvakrát jsme vyhráli týmovou soutěž, ale mezi jednotlivci jsme byli nejlépe stříbrní, a to hned v úvodní sezóně. Pak přišly dva bronzy. Na zlato tedy stále čekáme a děláme maximum proto, abychom se o něj porvali letos," sdělil manažer ambiciózní stáje MKR Technology Karel Neffe.  
Pro dosažení vytouženého cíle se tým rozhodl do boje nasadit dva tahače, které bude pilotovat český jezdec Adam Lacko a Švýcar Markus Bösiger  Po dvou letech, kdy v závodech kroužily tři černo-červené renaulty stáje MKR, letos vyjedou jen dva. "Prioritou je uspět. Nachystat vždy všechny tři tahače na výbornou nám dalo zabrat a bylo to i na úkor vývoje," podotkl Neffe.
Sezóna 2013 letos sice odstartuje 18. května v italském Misanu, ale pro tým MKR Technology začala už před několika měsíci. "Během druhé poloviny loňské sezóny jsme udělali velké množství práce na podvozku, tedy na zavěšení náprav a tlumičů, kdy jsme se snažili aplikovat nejlepší technická řešení, která jsme přímo v sezóně testovali na tahači Markuse Bösigera," odhalil šéf stáje MKR Technology a hlavní konstruktér Mario Kress.
 Inženýři a mechanici pak během zimy pracovali na vývoji a stavbě zcela nových tahačů, zlepšení podvozku i motoru. "Nyní máme optimalizovaný potřebný rozsah na našem motoru DXi5 13 Racing. Uskutečnili jsme významné práce na vačkové hřídeli, vstřikování a elektronických řídících prvcích, které nesmírně zlepší náš výkon, zejména s ohledem na náběh v nízkých rychlostech," vysvětlil Gerard Petraz, technický ředitel Renault Trucks Racing.
Díky velkým změnám a touze dobýt truckracingový svět se už oba piloti nemohou dočkat prvních závodů "Pevně věřím, že našim konkurentům začnou opravdu těžké časy a naše snaha bude v závěru korunována velkým úspěchem," dodal pilot Adam Lacko.          
 
Kalendář European Truck Racing Championship 2013
19. - 20. dubna - Misano (Itálie)       
1. - 2. června - Navarra (Španělsko)
15. - 16  června - Nogaro (Francie)   
6. - 7. července - Spielberg (Rakousko)        
13. - 14. července - Nürburgring (Německo)           
27. - 28. července - Smolensk (Rusko)         
31. srpna - 1. září - Most (ČR)          
21. - 22  září - Zolder (Belgie)          
5. - 6. října - Jarama (Španělsko)       
12. - 13  října - Le Mans (Francie)    
 
           
Renault Trucks Race Premium MKR 2013 – technické specifikace    
Motor: RENAULT TRUCKS DXi5 13       
Obsah: 12,8 l
Max. výkon: 854 Kw / 1160 hp        
Krouticí moment: 5600 Nm  
Max. Rpm: 2600 t/mn.          
           
Technické detaily:   
Zadní náprava:  Meritor        
Převodovka:   ZF 16S221     
Spojka: LUK
Řízení:  RBL
Servo pumpa:   LUK
Brzdový systém:  Meritor
Brzdové kotouče:   Brembo
Tahače MKR budou mít nový design. Tahače MKR budou mít nový design.

tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Neffe, sezóna, Kress,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz