rss
PatRESS News

Zpět

Na Red Bull Ringu tým MKR hořel i vítězil

9. července 2013

Adam Lacko na Red Bull Ringu.
Spielberg – Po deseti letech se na rakouský Red Bull Ring vrátily závodní tahače. Trucky se na okruhu ve Spielbergu známého také jako A1 Ring zastavily v rámci čtvrtého podniku Mistrovství Evropy, při kterém severočeský tým MKR Technology se svými tahači vyhrál a na závěr i hořel.  Nejkratší trať celého šampionátu prostě nabídla divákům senzační podívanou.
                O dramatické souboje nebyla nouze hned od prvních momentů celého víkendu. Už v první zatáčce sobotního hlavního závodu urazil Němec Oestreich kuželku značící hranici trati, která nebezpečně vletěla do čelního okna Markusi Bösigerovi. Lackův parťák ze stáje MKR sice zvládl odkroužit ještě další čtyři kola, ale pak zajel nedobrovolně do boxů. „Přes rozbité sklo nebylo nic vidět a navíc mi střípky vletěly do očí. Chvíli jsem to chlapsky vydržel, ale nechtěl jsem riskovat zdraví své ani druhých. Byl to zase pech,“ řekl zklamaně švýcarský jezdec Markus Bösiger.
                V hlavním závodě se z vítězství radoval Španěl Albacete před Němcem Hahnem a Maďarem Kissem. Adam Lacko sice původně dojel pátý, ale následná desetivteřinová penalizace za překročení rychlosti ho posunula na sedmou příčku. Šestý proto bodoval další z Čechů David Vršecký. „Závod to nebyl tak špatný. Jen škoda té penalizace. Posun na sedmé místo jsem nakonec dokázal maximálně využít v dalším závodě,“ mrknul Adam Lacko.
                Velká radost přišla v sobotním odpoledni. Do hendikepu Adam Lacko startoval z první „lajny“. Po výborném startu se rodák z Čeladné dostal do čela a už se zdálo, že ujíždí vstříc snadnému vítězství.  V závěru se na něj ale dokázal protlačit Maďar Kiss, a tak diváci až do odmávnutí šachovnicového praporu viděli atraktivní souboj o zlatou pozici. „Norbi najednou přiletěl jako drak. Nebylo vůbec  jednoduché udržet ho za sebou. Nedarovali jsme si ani centimetr, ale přesto to byl nádherný férový boj, žádné vytlačování, které jsme zažili třeba v minulém závodě. Fakt paráda,“ usmál se spokojeně Adam Lacko, kterého na okruhu letos vůbec poprvé přijela podpořit jeho žena se synem. "Potěšilo mě, že přijeli. Katka ráda sleduje závody a i pro mě to byla moc příjemná vzpruha, ačkoli musím přiznat, že během závodění se věnují hlavně jemu a na věci okolo moc nemyslím," přiznal Adam Lacko, kterého spolu s Kissem po hendikepovém závodě na pódium doprovodil třetí Fin Makinen.
                Markus Bösiger se po nehodě z hlavního závodu nenechal nijak vykolejit a senzačně se z posledního místa dokázal probojovat na bodovanou sedmou pozici.
                Také nedělní část přinesla velké souboje, i když se severočeskému týmu MKR Technology ve druhém dnu pódium tentokrát vyhnulo. V kvalifikaci opět rozhodovaly setiny a desetiny. Super pole se tentokrát maximálně vydařil někdejšímu jezdci stáje MKR Technology Markusu Oestreichovi. Německý pilot si zkušeně vedl i v hlavním závodě, když před sebe nikoho nepustil. Naopak Maďara Kisse na bronzovou příčku odsunul Španěl Albacete. Hahn si pohlídal čtvrtou pozici, avšak za ním svedli bitvu „Severočeši“. Markus Bösiger oťukáván Vršeckým pátou příčku uhájil. Dvě kola před cílem navíc Vršeckého o další pozici dozadu odsunul Bösigerův stájový kolega z MKR Technology Adam Lacko. „Byl to boj. David mě celou dobu oťukával, ale tlak jsem ustál. Pak mu to Adam vrátil, když se před něj dostal, takže jsme přijeli pěkně za sebou,“ podotkl Markus Bösiger z MKR Technology.
                Do posledního hendikepového závodu tak Vršecký vyjížděl z první lajny. Své výhody naplno zužitkoval a dojel si pro vítězství. Druhá řada, v níž stály oba severočeské renaulty s Bösigerem a Lackem, jim štěstí nepřinesla. Švýcar Bösiger pozici v těžkém souboji s rychlíky Kissem a Albacetem neudržel a skončil na tolik nenáviděné čtvrté příčce. "Je to škoda.Ddalší pódium by na závěr bylo skvělé, ale Norbert s Antoniem byli prostě rychlejší," nehledal žádné výmluvy Bösiger.
                Horší konec čekal Adama Lacka, jehož tahač pohltily plameny a s nimi přišel i předčasný konec. Lackovi se ale naštěstí nic nestalo.  „Bohužel jsme na startovním roštu  přišli na to, že mi neřadí půlrychlosti, takže jsem startoval s malou řadou. Postupně mě všichni předjížděli a nakonec mi bouchlo turbo, takže u motoru vyšlehly plameny,“ vysvětlil zklamaně Adam Lacko.
                Víkend na Red Bull Ringu tak oslavami u týmu MKR zrovna neskončil, ale hned ten následující si piloti budou moci spravit chuť na Nürburgringu (12.- 14.7.), kde se vystřídají s jezdci formule 1, jež na německém okruhu kroužili právě v době rakouské zastávky tahačů.  „Nějaké body jsme nasbírali, takže se stále musíme dívat dopředu. Uvidíme, co nám přinese  Nürburgring a pak Smolensk,“ uzavřel rakouskou štaci Lacko.
                Po čtvrtém závodním víkendu se do čela průběžné klasifikace dostal Antonio Albacete (166b), který za sebe odsunul úřadujícího šampiona Jochena Hahna (155). Třetí je Markus Oestreich (131) a nyní čtvrtý Norbert Kiss (123) na pátou příčku sesadil Davida Vršeckého (116). Adam Lacko (91)je i nadále šestý a na osmém místě je Markus Bösiger (72).
Fotogalerie


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Red Bull Ring, Vršecký, Bösiger,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz