rss
PatRESS News

Zpět

Nový speciál MKR letos poprvé nastartoval

15. února 2012

Mario Kress (MKR Technology)
Židovice – První letošní nastartování a první testy funkčnosti má za sebou závodní speciál elitního truckracingového týmu MKR Technology pro sezónu 2012. Sestava mechaniků kolem německého konstruktéra Maria Kresse postupuje doslova kosmickou rychlostí. Ještě před týdnem v dílně byla jen kupa materiálu a nic, co by představovalo závodní tahač, teď už se začínají ladit detaily a pomalu připravovat první letošní testování. A to letos tým staví o auto navíc a poradit si musel především s novými bezpečnostními prvky!
            „Nárazníky už nejsou z hliníku, veškeré rámy okolo šasi už musí být z kovu, který je odolnější a tolik se nedeformuje. Na voze je také více výztužných prvků. U řidiče v kabině přibyla vzpruha u nohou nebo pak méně viditelná nad jeho hlavou,“ popsal některé hlavní předepsané změny manažer MKR Technology Karel Neffe.
            Mechanici si tak museli poradit s novým zasazením jednotlivých prvků. „Jednu kabinu jsme dělali úplně novou, což byla výhoda, takže jsme ji postavili okolo nového rámu. U zbývajících tří to bylo přesně naopak, rámy se musely usadit dovnitř,“ vylíčil záludnosti mechanik Jakub Čaněk.
            Nejen bezpečnostní prvky a ochrana pilotů byly předním tématem změn pro nadcházející sezónu. Ta letos odstartuje v trochu neznámém Turecku, takže se severočeský tým snažil více zaměřit na celkovou funkčnost a výdrž vozu. Trucky potáhne motor Renault Truck Racing 2012. „Měl by být nejen o něco lepší, ale především rentabilnější. Slibuje totiž větší výdrž,“ podotkl manažer Neffe s tím, že průměrná loňská životnost motoru se počítala na dva závodní víkendy. Letos u MKR očekávají zvýšení časového průměru a tím i úbytek s tím spojených starostí. „Snažili jsme se hodně zapracovat především na spolehlivosti vozu s úsilím prodloužit životnost jednotlivých jeho prvků. V dílně už opět trávíme veškerý možný čas, chodíme za tmy a vracíme se stejně tak. Největším časožroutem bylo dát všechno dohromady. Po sezóně nic nesedělo, vše bylo zkřížené, kabiny jsme vyřezávali. Kvůli novinkám se auto muselo dovažovat. To nekonečné pracné skládání už máme naštěstí za sebou a chystáme se začít tahače dolaďovat,“ dodal mechanik Jakub Čaněk.
 

Mario Kress a Bedřich Frieser (MKR Technology)



tagy: MKR Technology, Kress, truckracing, Neffe, Čaněk




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz