rss
PatRESS News

Zpět

Oestreich ve Smolensku vyhrál i s hořícími brzdami

30. července, 2011

Smolensk - Neuvěřitelný kousek se povedl pilotovi české stáje MKR Technology Markusovi Oestreichovi. I s hořícími brzdami totiž dokázal vyhrát sobotní hendikepový závod šesté zastávky evropského šampionátu závodních tahačů na okruhu v ruském Smolensku. Severočeskému týmu ze Židovic se přitom při ruské „bitvě“ doslova lepí smůla na paty, když šlehající plameny od obou zadních kol byly tentokrát tím nejmenším problémem, který navíc přišel po vyhraném díle. Po všech potížích tak vítězství bylo takřka malým zázrakem.
            „Co nás provází od té doby, co jsme přijeli do Ruska, je neskutečné. Už při pátečních jízdách s novináři nám odešla dvě turba a převodovka. Brali jsme to jako štěstí, že se nám to nestalo při závodě, ale to jsme netušili, že další turbo odejde hned při prvním sobotním volném tréninku a při samotném závodě kvůli prasklé hadici s chlazením bude v ohrožení motor. Nejvíce smůly potkalo Adama. Je to neskutečné. Zdá se, že jak auto nasaje ruský vzduch, tak se všechno vysype,“ kroutil hlavou jeden z mechaniků židovického týmu MKR Technology Jan Richter.
            Ruská „bitva“ je tedy pro Severočechy od začátku prokletá. Hned v úvodním hlavním závodě týmu MKR jen těsně uniklo pódium, přestože renaulty židovického expresu přijely opět seřazeny pěkně za sebou, když čtvrtý cílovou lajnu protnul Bösiger, pátý Lacko a šestý Oestreich. Vyhrál úřadující šampion Antonio Albacete před Jochenem Hahnem a Davidem Vršeckým z roudnické Buggyry.
Na židovický tým se Štěstěna trochu usmála v následujícím hendikepovém závodě. Na vedoucí pozici se totiž na těžké, technické trati propracoval Markus Oestreich, který ji i s hořícími brzdami dokázal před druhým Levettem a třetím Oliverem udržet. „Mezi prvním a druhým závodem nebylo moc času, takže jsme nestihli dotankovat dostatečné množství vody, která mi dvě kola před koncem došla, což způsobilo, že mi začaly hořet brzdy. Byl to nepříjemný pocit, když jsem i ucítil plameny, ale naštěstí to vyšlo,“ oddechl si vítěz závodu Markus Oestreich.
Smůlu však měl český rodák Adam Lacko, kterému po kolizích praskla hadice s chladící kapalinou k motoru, a tak byl nedobrovolně přinucen v polovině závodu z třetí příčky odstoupit. „Už jsem bojoval o pódium s Oliverem. Jsem si jistý, že bych ho dal. Když jsem ho v jedné zatáčce už předjel, najednou sebou auto škublo a přestalo jet. Fakt si tady v Rusku vybírám pořádnou porci smůly. Přijít o dvě turba a motor, to už nemůže být možné. Ale i takový je truckracing,“ nevzdává další boje mladík z MKR Adam Lacko.
Desetivteřinová penalizace nakonec z páté příčky na šestou posunula dalšího jezdce MKR Technology Markuse Bösigera, který si tak proměnil pozici s Uwe Nittelem, jež se o protest postaral. „Je to paradox. Nesmyslně mě penalizovali, ale že právě Uwemu bez postihu prošlo, že na startovní rošt přijel pozdě už po uzavření okruhu, to je zcela v pořádku,“ nechápal Markus Bösiger z MKR Technology.



 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz