rss
PatRESS News

Zpět

Pascal de Baar je po 9. etapě opět v top ten

13. leden 2016

Úmorné vedro aktuálně ničí dakarské posádky. Belén – Peklo na zemi. Přesně to prožívaly posádky Rallye Dakar při úterní 9. etapě. Ta si v mnoha směrech byla podobná s předchozí závodní prověrkou - opět vyhrál Holanďan de Rooy a opět jeho krajana de Baara přibrzdil defekt pneumatiky. I přesto v úmorném vedru, při kterém celá řada jezdců kolabovala a etapa kvůli tomu musela být zkrácena, zajel pilot severočeského speciálu Renault Trucks parádní jedenáctou příčku a díky ní se znovu dostal do elitní desítky průběžného hodnocení. 
"To je prostě pech. Pascal byl zezačátku v nejrychlejší pětce, když se podařilo znovu prorazit pneumatiku, kterou posádka musela vyměnit. Na druhou stranu pak kamion v tom vedru jel velmi pěkně a zajel další velmi solidní výsledek. Na trati měl problém snad každý. Vedro bylo totiž tak strašné, že kolabovali nejen lidé, ale i samotná technika. Můžeme proto být rádi, že se nám vlastně nepřihodilo nic horšího," podotkl Mario Kress, šéf projektu MKR Adventure. 
I přes své zkrácení měl být devátý díl se startem i cílem v Belénu letošní nejkratší prověrkou. I s přejezdy měřil necelých čtyři sta kilometrů. Kvůli vedru pořadatelé etapu z bezpečnostních důvodů ještě zkrátili. Za pomocí vrtulníků totiž museli především motorkářům a čtyřkolkářům rozvážet vodu, zdravotníci se prakticky nezastavili. Jakékoli zastavení a technický problém znamenalo pro jezdce vyčerpávající výdej energie. V kombinaci s písečnými dunami se etapa pro mnohé stala doslova pekelnou. Pascal de Baar ji až na defekt zvládl na výbornou. Cílem projel půl hodiny za vítězným de Rooyem na jedenáctém místě a průběžném pořadí znovu poskočil do elitní desítky. Naopak de Rooy si pozici lídra upevnil, když druhý Rus Nikolaev ztrácí už skoro půl hodiny. Desátý de Baar zaostává o dvě hodiny a čtyřicet minut. 
Desátá etapa z Belénu do La Rioja má v součtu sedm set šedesát kilometrů, ze kterých je dvě stě osmdesát měřenou rychlostní zkouškou. Pořadatelé opět slibují hotový extrém a nejtěžší etapu, jaká kdy byla – vysoké teploty a především duny Fiambala s jemným bílým pískem, které by v mnoha směrech měly být dokonce rozhodující. „Tohle je teprve ten opravdový Dakar – tvrdý, neúprosný, při kterém pouštní specialisté mají otevřené dveře. Věřím, že si se všemi nástrahami poradíme,“ dodal Mario Kress. 

Výsledky - 9. etapa - Belén - Belén: 
1. de Rooy (Ned) Iveco 2:41:20 
2. van Genugten (Ned) Iveco +3:59 
3. Karginov (Rus) Kamaz +16:04 
4. Villagra (Arg) Iveco +16:45 
5. Nikolaev (Rus) Kamaz +19:14 
6. Ardavičus (Kaz) Tatra +21:08 
7. Vrátný (CZE) Tatra +22:12 
11. de Baar (Ned) Renault Trucks +35:36 
22. Huzink (Ned) Tatra +1:05:43 
26. Llovera (And) Tatra +1:25:56 

Celkově: 
1. de Rooy (Ned) Iveco 28:30:46 
2. Nikolaev (Rus) Kamaz +27:12 
3. Villagra (Arg) Iveco +41:24 
4. Versluis (Ned) MAN +44:00 
5. van Genugten (Ned) Iveco +45:02 
10. de Baar (Ned) Renault Trucks +2:40:05 
16. Vrátný (CZE) Tatra +3:40:41 
18. Ardavičus (Kaz) Tatra +4:08:22 
32. Llovera (And) Tatra +11:46:03 
35. Huzink (Ned) Tatra +14:00:27
 

tagy: Dakar 2016, MKR Technology, Mammoet Rallysport,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz