rss
PatRESS News

Zpět

Piloti aliance Bonver a Mammoet si všichni polepšili

9. leden 2014

Artur Ardavičus v tatře s Danielem Kozlovským. Foto: Marian Chytka Copiapo/Židovice – Na nejsušší poušť na zemi se dostaly posádky ve 4. etapě věhlasného Dakaru. Během čtvrtého dne piloti zamířili do Chile a na proslulé atacamské duny. Na nich se skvěle dařilo všem pěti jezdcům technicky podporovaných severočeskou stájí MKR Technology. Martin van den Brink dojel sedmý, Tomáš Vrátný dvě pozice za ním. S šestnáctým časem pak cílem projel Ardavičus s roudnickým Danielem Kozlovským. Všichni se v celkovém hodnocení posunuli dopředu.
            „Na trati jsme museli stavět kvůli potížím s nádrží, ale Dandy (Daniel Kozlovský) technický problém rychle vyřešil, takže jsme brzy pokračovali dál. Prakticky jsme si v tu chvíli v závodě jen vyměnili pozice s Tomášem (Vrátný), který u nás na chvíli zastavil,“ chválil si práci svého palubního mechanika z Roudnice nad Labem kazašský pilot Artur Ardavičus, který kvůli nechtěné zastávce koncem etapy klesnul z dvanácté pozice na šestnáctou. Do cíle dojel s třičtvrtěhodinovým odstupem na vítězného Rusa Nikolaeva.
            Nejlepší životní výsledek pak zajel právě Tomáš Vrátný. Přestože stavěl u svého týmového kolegy, etapu zvládnul v devátém nejrychlejším čase. Jeho maximem dosud bylo uzavření nejlepší top ten. Vrátný přitom nezačal zrovna šťastně, když se mu na startu podařilo vmáčknout tlačítko startéru do palubní desky. „V životě bych nevěřil, jak rychle dokážu zlomit karbon, abych se k tomu tlačítku dostal,“ usmál se šéf týmu Bonver Dakar Project, který byl toho dne nejlepším jezdcem s tatrou.
            O dvě pozice před Vrátným pak dojel holandský pilot Martin van den Brink jedoucí na severočeském renaultu. Jeho krajan de Baar přijel jedenadvacátý, ale třetí z Bonveru Polák Szustkowski čtrnáctý.
            Posádky se ve 4. etapě letos poprvé podívaly do Chile a poprvé přejížděly velké písečné duny. Nejprve je ale čekal téměř šestisetkilometrový přejezd k rychlostní zkoušce. Ta byla se svými 174 kilometry nejkratší v letošním ročníku. Shodnou délku bude mít už jen měřená část v závěrečném dnu. V součtu piloti během čtvrtého dílu museli zvládnout 768 kilometrů na trase z Chilecita do Copiapa. Rychlostní zkoušku začínali v horách ve výšce tří tisíc metrů nad mořem. S nástrahami trati a dunami na proslulé atacamské poušti si pětice kamionů týmu Bonver Dakar Project a Mammoet Rallysport poradila na výbornou. Všechny posádky si v celkovém pořadí výrazně polepšily. Nejlepší ze zmíněné pětky je desátý van den Brink, dvě pozice za ním je Vrátný. Ardavičus s roudnickým mechanikem Kozlovským jsou průběžně devatenáctí. Třiadvacátý je de Baar a hned za ním Szustkowski.
            Mimořádně tvrdý bude pátý díl z Copiapa do Antofagasty s celkovou délkou téměř sedm set kilometrů. Rychlostní zkouška měří 458 km, čímž se řadí k nejdelší prověrce letošního ročníku. Během ní se posádky v horách dvakrát dotknou třítisícové výškové hranice.
 
Výsledky - kamiony - 4. etapa: 1. Nikolaev (RUS) Kamaz 2:06:54, 2. Karginov (RUS) Kamaz +57s, 3. Mardeev (RUS) Kamaz +6:10, 4. Loprais (CZE) MAN +10:57, 5. Stacey (NED) Iveco +11:26, 7. van den Brink (NED) Renault Trucks +27:05, 9. Vrátný (CZE) Tatra +33:39, 14. Szustkowski (POL) Tatra +39:08, 15. Kolomý (CZE) Tatra +42:05, 16. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +48:01, 21. de Baar (NED) Renault Trucks +1:02:41, 25. Macík (CZE) Liaz +1:45:15.
 
Celkově: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 10:39:26, 2. Nikolaev (RUS) Kamaz +1:57, 3. Karginov (RUS) Kamaz +2:45, 4. Loprais (CZE) MAN +12:42, 8. Kolomý (CZE) Tatra +44:17, 10. van den Brink (NED) Renault Trucks +1:10:19, 12. Vrátný (CZE) Tatra +1:33:36, 17. Macík (CZE) Liaz +2:22:03, 19. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +2:24:56, 23. de Baar (NED) Renault Trucks +3:26:08, 24. Szustkowski (POL) Tatra +3:36:08.

  Tatra Jamal Tomáše Vrátného. Foto: Marian Chytka Polský jezdec Szustkowski. Foto: Marian Chytka

tagy: Dakar, Rally, Argentina, Chile, MKR Technology, Adventure, Daniel Kozlovský, Bonver Dakar Project, Mammoet,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz