rss
PatRESS News

Zpět

Piloti skončili v prvním kole a pak získali double

18. června 2013

Tahače MKR na startu v Nogaru.
Nogaro – Neuvěřitelné peripetie zažil během třetího závodního víkendu evropského šampionátu závodních tahačů severočeský tým MKR Technology. Ve francouzském Nogaru oba trucky této stáje v úvodním dnu ještě neobjely jediné kolo závodu a přišla kolize tak silná, že nechybělo málo a mohutné stroje skončily na valníku a vydaly se zpět domů. Výborná práce mechaniků je přes noc dokázala dát do takového stavu, že tým v posledním závodě slavil pódiový double s vítězným Markusem Bösigerem a stříbrným Adamem Lackem.
                "Máme za sebou jeden z nejhorších víkendů vůbec. Co se stalo v sobotu, ani nemá smysl komentovat. Tam nás potkalo takové smůly najednou, až hrůza. Stačil necelý jeden okruh, ve kterém se naši piloti tak nešťastně trefili, že jsme náhle neměli čím závodit. Jsem rád, že se klukům podařilo tahače do druhého dne zase připravit. Ztratili jsme  mnoho bodů. Závěrečný povedený hendikep tak byl jen malou náplastí na velké rány, nicméně všechny nás to hrozně nakoplo, abychom dál makali naplno," shrnul uplynulý víkend v Nogaru šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
                Evropskou zastávku v Nogaru okořenila známá rivalita severočeských truckracingových týmů MKR Technology a Buggyry. Přestože vzájemné špičkování bývá na denním pořádku, tentokrát se jezdec Buggyry David Vršecký vyznamenal. Hned v úvodním kole sobotního hlavního závodu dokázal jediným, zdánlivě jednoduchým, avšak velmi nešťastným manévrem vyřadit dva své konkurenty právě ze stáje MKR Adama Lacka a Markuse Bösigera.  „David mě před zatáčkou vystrčil z dráhy. Na trávníku to rozjeté auto nemáte šanci zabrzdit, a tak jsem v plné rychlosti sestřelil kolegu Markuse. Byla to hrozná rána. Není nic horšího, než když trefíte svého parťáka. Nedalo se ale nic dělat. Přemýšlel jsem, že bych strhnul volant doleva, ale to bych ho trefil hned, takhle byla minimální možnost, že se tam třeba vejdu. Dopadlo to ale hůř, než jsem si myslel,“ popsal situaci pilot Adam Lacko.
                Oba severočeské tahače tak skončily hned v prvním kole. Bösiger s hnutou zadní nápravou, Lacko s přední a navíc oba s řadou dalších poničených prvků, včetně utrhaných tlumičů. Když Bösiger zhlédl video, které celou kolizi zachytilo, nestačil se divit. „Adam poté, co ho David trefil, už nemohl nic dělat. Je škoda skončit takhle,“ kroutil hlavou Markus Bösiger.
                Vršecký si  za svůj manévr vykoledoval půlminutovou penalizaci, která ho připravila o body z hlavního závodu, takže nakonec klesnul z šesté příčky na jedenáctou. Závod vyhrál Španěl Albacete před Němcem Hahnem a Maďarem Kissem.
                Sobotní hendikepovou jízdu překvapivě ovládl teprve šestnáctiletý maďarský pilot Benedek Major, který se stal současně historicky nejmladším vítězem.  Jezdec týmu Oxxo za sebou nechal Francouze Janieka a zkušeného Němce Oestreicha. Dvojice tahačů MKR Technology s piloty Lackem a Bösigerem do závodu nezasáhla. Mechanici totiž nevěděli, kam dřív skočit. Sestava kolem konstruktéra Maria Kresse pracovala dlouho do noci, aby auta po tvrdém střetu opět uvedla do konkurenceschopného provozu.  Těžkou úlohu ale nakonec mechanici zvládli a trucky MKR do nedělní části vyjely  - po kvalifikaci startovaly ze třetí resp. čtvrté řady. Super pole ovládl Španěl Albacete před úřadujícím šampionem Hahnem. Ve stejném pořadí také závod skončil. V kvalifikaci vyjetou třetí příčku ale David Vršecký ztratil, když se před něj dostal Markus Oestreich. Lacko bodoval sedmý a hned za ním Markus Bösiger.
                Pro odpolední hendikep si elitní osmička obligátně zrcadlově vyměnila své pozice, takže tentokrát piloti MKR Markus Bösiger a Adam Lacko startovali z první lajny. Oba své pozice maximálně zužitkovali, když závod objeli stylem start-cíl. Bösiger jednoznačně zvítězil, když mu skvěle sekundoval právě kolega Lacko. Na pódiu je doplnil bronzový Maďar Kiss. „Zdálo se to jednoduché, ale Kiss na mě v první půlce závodu zezadu dost tlačil a občas i pěkně ťuknul. Dopadlo to naštěstí dobře. Pro nás s Markusem je to první double. Doufám, že jich bude víc. Měli jsme hodně smůly, takže už by se nás to štěstí mohlo držet. S Markusem i s celým týmem jsme si spravili chuť,“ uzavřel spokojeně stříbrný pilot Adam Lacko.
                Radost v týmu MKR byla obrovská, ale podobné jízdy, kdy piloti jak odstartovali, tak také dojeli, byly doslova doménou Nogara. "Musím přiznat, že z takových závodů nadšený nejsem. Buď jsou poznamenány hodně silnou kolizí, nebo naprosto nudnou jízdou, ve které se prakticky nepředjíždí. V Nogaru nebylo nic mezi a troufám si říci, že ani diváci nemohou být z takových závodů příliš uneseni," podotkl na závěr Mario Kress.
                Po třetím závodním víkendu patří čelo průběžného hodnocení nadále úřadujícímu šampionovi Jochenu Hahnovi (118b). Hned za něj se dostal Albacete (116) a třetí je Oestreich (101). Vršecký (91) klesnul na čtvrtou pozici, Adam Lacko je s jednasedmdesáti body šestý a na osmém místě je Markus Bösiger (53).

                Čtvrtá zastávka šampionátu přijde na řadu po dvoutýdenní pauze (6.-7.7.), kdy se poprvé pojede na Red Bull Ringu v Rakousku.

Fotogalerie



tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Nogaro, Vršecký, Bösiger,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz