rss
PatRESS News

Zpět

Po dramatické Jaramě stál každý pilot MKR na stupních

14. června 2012

Tahače MKR v Jaramě. Foto: Richardd Kienberger
Jarama – Jak z hollywoodského filmu začala třetí zastávka Mistrovství Evropy závodních tahačů ve španělské Jaramě. Nejen, že týmy proti tomuto dílu od začátku protestovaly, ale dramatické chvíle na cestě do dějiště zažil také pilot severočeské stáje MKR Technology Adam Lacko, kterého perné momenty neopustily ani na samotném závodišti. Jen díky pevným nervům jezdů a neunavitelným mechanikům mohla po víkendu stáj MKR slavit. Tři zastávky totiž stačily, aby každý ze tří pilotů jednotlivě vystoupal na slavnostní stupínky.
                Třetí díl šampionátu se zapisuje do historických tabulek. Vůbec poprvé se v rámci jedné sezóny jede dvakrát na stejném okruhu, proti čemuž týmy od začátku zbrojily. První jaramský díl proto týmy pojaly jen jako závodní. Související šou nikdo nechystal. Nezapomenutelné zážitky si ale určitě odváží pilot Adam Lacko, kterého už od příletu do dějiště potkávala jedna nesnáz za druhou, a určitě by mohl být inspirací pro hollywoodské scénáristy. Po dramatických chvílích na palubě letadla, kterému nefungoval motor a v němž zkolaboval jeden z cestujících, ho na cestě na autodrom okradli falešní policisté a ani tehdy problémy neskončily - těsně před první kvalifikací mu mechanici museli měnit motor, což zvládli v rekordním týmovém čase za necelou hodinu a půl a Lacko se jim odvděčil čtvrtým nejlepším časem v „super pole“. Drama nekončilo ani po vydařené kvalifikaci, jelikož se Lackovi uvolnila hadice od serva. Přestože mechanici dělali maximum, Lacko už nestihl odstartovat z vyjeté druhé lajny, ale až pit lane. „Všichni tři naši piloti pak předvedli krásnou jízdu. Na zlatého Hahna a stříbrného Albaceteho to ale nestačilo. Oese se celou dobu držel třetí a Bösiger se dostal hned za něj. Oba si pozice udrželi. Adam se senzačně propracoval až na osmou příčku, ale tři kola před koncem mu definitivně odešlo servo řízení a závod pro něj předčasně skončil,“ popsal elektroinženýr týmu MKR Bedřich Frieser, který má Lacka během závodu na vysílačce, když současně připomněl, že Lacko byl nakonec klasifikovaný na osmnácté příčce, jelikož odjel víc než pětasedmdesát procent.
Mezi hlavním a hendikepovým závodem sváděli tuhé boje s časem tentokrát mechanici. Ti stihli opravit poničené renaulty Lacka a Oestreicha doslova na poslední chvíli. Oba ale startovali z pit lane, což v praxi znamená z posledních míst, takže pozice severočeských pilotů po prvním kole nebyly vůbec ideální. Slzy však u černo-červených trucků vidět nebyly. Oběma jezdcům se podařilo přeskákat více než desítku konkurentů. V součtu to pak pro ně znamenalo, že Oestreich dojel na nenáviděné čtvrté příčce, Lacko hned za ním a třetí z trojice MKR Bösiger pásku protnul jako sedmý.
Hendikepovou jízdu ovládl Albacete před Finem Makinenem a bronzovým Vršeckým. „Minulý týden se mému synovi Moritzovi, který závodí v Sirocco Cupu, podařilo z posledního místa dokončit závod pátý. Já se samozřejmě nechtěl nechat zahanbit a byla to pro mě velká motivace. Mám radost, že se mi podařilo skončit ještě o stupínek výše. Byl to pro mě velice zábavný závod,“ usmál se škodolibě Markus Oestreich.
                Oestreich se znovu blýsknul při nedělním hlavním závodě, v němž postříbřil svůj sobotní bronz. „Mám velkou radost, že jsem sobotní třetí příčku v hlavním závodě dokázal v neděli ještě vylepšit. Byl to boj, protože Antonio na mě zezadu dlouho a navíc silně tlačil. Stříbro to bylo vydřené, nicméně pořád je tu touha po zlatu, na které letos já i celý tým stále čekáme, tak doufám, že to nebude dlouho trvat,“ mrknul spokojeně Markus Oestreich.
                Na rozdíl od sobotní části španělské zastávky tentokrát nedělní zápolení probíhalo jen na závodní trati, technika piloty podržela. Po senzačně zajetém „super pole“ a penalizaci v podobě ztráty dvou startovních míst, kterou Albacete dodatečně dostal za sobotní hendikepový závod, vyjížděli piloti MKR Technology do nedělní hlavní části nejhůře ze druhé lajny. Nejrychlejší Jochen Hahn ale před sebe nikoho nepustil a připsal si další suverénní vítězství. Naopak Albacete dokázal Bösigera s Lackem předjet a těšil se ze třetího místa na pódiu, když stříbro slavil právě Markus Oestreich. Jeho kolega Adam Lacko dojel čtvrtý a Bösiger hned za ním. Od příletu mě provází jen smůla. Nejprve mě okradli falešní policajti a pak zradila technika. Na pesimismus ale není ani čas, ani chuť, naopak se těším se na další souboje. Ta čtvrtá místa už mě nějak podezřele pronásledují a je na čase, aby zase zacinkaly kovy. Naštěstí se nevyhýbají alespoň kolegům,“ podotkl Adam Lacko.
                V rytmu pódiové radosti pro severočeský tým MKR Technology se vyvíjel i odpolední závod s hendikepem. V něm si pocit na stupních vítězů letos poprvé vychutnal také pilot Markus Bösiger. V hendikepu se před třetího Bösigera dostal jen vítězný Fin Makinen, který vyhrál stylem start-cíl a Španěl Albacete. Oestreich bodoval šestý a pozici za ním Adam Lacko. „Zezačátku nás provázela až neskutečná smůla. Mechanici i piloti ale šli na hranu svých možností a v důležitých momentech všichni šlapali zodpovědně a na maximum. Není se čemu divit. Ve snaze zrychlovat, což se nám daří, jdeme také na limity techniky. Auta jsme rozhodně nešetřili a díky tomu můžeme být s víkendem spokojeni. Výkon roste a my jdeme dál. Už teď se těším do Nogara,“ uzavřel v pozitivní bojovné náladě jaramskou zastávku šéf MKR Technology Mario Kress.
                Po třetím díle šampionátu je na čele tabulky Jochen Hahn před Antonio Albacetem a dvěma jezdci MKR – Markusem Oestreichem a Adamem Lackem. Markus Bösiger je průběžně šestý, když na pátého Vršeckého ztrácí pouhých deset bodů.
                Další zastávka šampionátu je na programu už za necelé dva týdny ve francouzském Nogaru (23. - 24. 6).

 



tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Jarama, Oestreich, Lacko, Kress,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz