rss
PatRESS News

Zpět

Přímé souboje vyhrál Lacko

5. února 2013

Adam Lacko jako vítěz.
Židovice – Historicky nejvíce českých závodníků se najednou proti sobě utkalo v seriálu Mistrovství Evropy závodních tahačů. Celou sezónu sice absolvovali tři, ale jednu chvíli na startu stál i kvartet. Divácky nejsledovanější byl především souboj dvojice Adam Lacko – David Vršecký. Celkové výsledky jasně pasují do role české jedničky bronzového Adama Lacka ze stáje MKR Technology, který z ní už loni sesadil Davida Vršeckého z Buggyry. Často se hovořilo o poměrech jejich přímých soubojů. I v těch rodák z Čeladné svého roudnického konkurenta jasně převýšil.
            Adam Lacko vyšel ze čtyřiašedesáti procent všech závodních soubojů úspěšněji než celkově pátý Vršecký. Jezdci spolu soupeřili ve čtyřiačtyřiceti závodních jízdách. V nich Lacko dojel hned osmadvacetkrát před roudnickým soupeřem. V průměru by to znamenalo, že ze tří jízd Lacko vždy dvě ovládl.
            Ve čtyřech z jedenácti závodních víkendů si tento sledovaný český duet poměr úspěšnějších jízdy rovnocenně rozdělil. Hned ve třech zastávkách ale nedal Lacko Vršeckému vůbec žádnou šanci, když v Nogaru, Zolderu a druhé Jaramě zvítězil stavem 4:0. Tohle se Vršeckému nepovedlo ani jednou, přestože v přímých soubojích dokázal být lepší jen ve dvou závodních víkendech.
            Co do počtu pódiových umístění i cenné kovy vícekrát zacinkaly na straně jezdce židovické stáje MKR Technology. Tentokrát už rozdíly v jejich počtu nejsou tak vysoké. Lacko získal dvanáct medailí, Vršecký o dvě méně. Zatímco Lackovi se dařilo rovnoměrně jak v hlavních tak hendikepových jízdách, Vršecký těžil především v hendikepech. Lacko navíc dokázal zvítězit i v hlavním závodě, což se jeho konkurentovi nepodařilo. V sezóně suverénní dvojici Hahn-Albacete dokázali v hlavním závodě porazit pouze dva závodníci a právě Lacko byl tím jedním, když tím druhým byl jeho stájový kolega Markus Bösiger. „Statistiky jsou po skončení sezóny vždy rozhodně dost zajímavé, ale všechno to jsou čísla, která jen těžko vystihnou, jak těžké je se k nim propracovat. Vršovi třeba mnohem lépe vyšla domácí zastávka v Mostě, kde si každý z nás přeje před mnoha fanoušky zazářit. Věřím, že příště to budu opět já a i všechna čísla mi nakonec budou více nakloněna,“ dodal Adam Lacko.
            Do loňské závodní sezóny evropského šampionátu zasáhl již zmíněný historický počet čtyř českých pilotů – Adam Lacko, David Vršecký, Frankie Vojtíšek a svoji premiéru zažil mladý Michal Matějovský. Jak a kým bude obsazený následující šampionát, ukáže teprve až oficiální soupiska. „O tom, jak přesně bude vypadat letošní závodní pole, bude jasno až v polovině dubna. Přirozeně každý tým se snaží co nejdéle utajit veškeré konkrétní věci a novinky, takže je třeba si počkat,“ podotkl manažer stáje MKR Technology Karel Neffe.
Adam Lacko Adam Lacko

tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Adam Lacko, David Vršecký,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz