rss
PatRESS News

Zpět

Roudnický Kozlovský na Dakaru poprvé v desítce

10. leden 2015

Tyrkysová Tatra Jamal s Danielem Kozlovským na palubě. Foto: Marian Chytka Iquique/Židovice – Poprvé se do elitní desítky probojoval roudnický palubní mechanik Daniel Kozlovský s pilotem Arturem Ardavičusem. To naopak velkou smůlu měl v 6. etapě Dakaru holandský pilot krotící renault ze severních Čech Martin van den Brink. Porucha turba ho sedmdesát kilometrů před cílem stála tři hodiny i průběžné umístění v elitní desítce. Technické problémy se ale nevyhnuly celé řadě posádek, když další bizarní problém s ukrouceným volantem potkal i Tomáše Vrátného.
            "Tahle etapa nám sedla. Artur žije a trénuje v Dubaji, takže duny miluje a skvěle si s nimi umí poradit. To také dokázal. Předjeli jsme snad dvacet posádek. To mě osobně hrozně nabilo. Všichni jsme už strašně vyčerpaní, ale každý takový impuls a úspěch vám do žil vhání novou krev. Bylo to parádní," sdělil roudnický mechanik Daniel Kozlovský, který s kazašským pilotem zajel dosud nejlepší umístění v letošním ročníku. Poprvé se tato mezinárodní sestava dostala do elitní desítky. Na devátém místě ztratila půl hodiny na vítězného Rusa Nikolaeva.
            Vůbec Rusové s kamazy si stále jedou tak trochu vlastní závod. Ovládli i šestý díl. Vyhrál Nikolaev před Mardějevem a Karginovem. Stejné je i celkové pořadí.
            Během šesté etapy posádky musely urazit 625 kilometrů z Antofagasty do Iquique. Měřená část měla 255 členitých kilometrů, kde výjimkou nebyla ani kilometrová duna. "Právě při jednom z výjezdů na dunu nám odešlo turbo. Byla to hrozná smůla, ale ukázalo se, že mít na trati parťáka je skutečně zásadní. Prakticky hned u nás byl za námi jedoucí Pascal (de Baar), který nám strašně pomohl. Výborně jsme otestovali, jak skvěle funguje naše spolupráce. Ano, ztratili jsme tři hodiny, ale důležité je, že jsme stále ve hře a můžeme naplnit náš hlavní cíl pro letošní ročník. Je třeba pamatovat, že to, co jsme chtěli, bylo dostat se do cíle, a jakýkoli úspěch by byl jen bonusem," usmál se sympatický Holanďan van den Brink.
            Pilot stáje Mammoet Rallysport nakonec do cíle 6. etapy dojel třiatřicátý, osm pozic za ním pak kolega de Baar. V průběžném hodnocení se oba propadli na 18. resp. 25. příčku.
            S problémem se pral i Tomáš Vrátný. „Projížděl jsem velkou dírou a škrtl jsem kolem o stěnu. Vytrhlo mi to volant z ruky, a když jsem volant pevně chytil, tak jsem ho prostě ukroutil z násady, na které byl uchycený," sdělil Vrátný, kterému předchozí pomoc oplatil velkým kladivem Martin Kolomý. "Pár pořádných úderů do volantu stačilo, aby zase fungoval, takže jsme mohli absolvovat celou šestou etapu,“ zasmál se ruskému stylu oprav šéf týmu Bonver Dakar Project.
            Že je Dakar neúprosný poznaly i další české posádky. Nejtěžší závod na světe skončil pro nejmladšího Martina Macíka. Technické problémy měl i Loprais.
            Dakar byl dosud velmi náročný, ale teprve teď přijdou opravdu těžké chvíle. Sedmý den začíná maratonská etapa, kdy se posádky budou muset dva dny zcela obejít bez technického zázemí. Spolehnout se všichni mohou tak jen sami na sebe. Povolená je pouze pomoc od soupeřů. Veškerá technika až do úterka zůstává v Iquique. "Mnozí z kluků už pěkných pár dnů nespali. Bylo to tvrdé. Přes noc děláte, přes den se snažíte při přejezdech využít každou minutu ke spánku. Věřím, že teď si všichni alespoň trochu odpočineme a posádkám se nic vážného nepřihodí," doufá hlavní konstruktér týmu MKR Technology Mario Kress.
 
Výsledky - kamiony - 6. etapa: 1. Nikolaev (RUS) Kamaz 2:54:28, 2. Mardeev (RUS) Kamaz +5:37, 3. Karginov (RUS) Kamaz +10:40, 4. De Rooy (NED) Iveco +11:31, 5. Sotnikov (RUS) Kamaz +12:44, 7. Kolomý (CZE) Tatra +27:12, 9. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +32:23, 13. Vrátný (CZE) Tatra +50:24, 16. Szustkowski (POL) Tatra +1:02:07, 18. Loprais (CZE) MAN +1:05:44, 33. van den Brink (NED) Renault Trucks
3:01:58, 41. de Baar (NED) Renault Trucks +3:43:07.
 
Celkově: 1. Nikolaev (RUS) Kamaz 18:10:46, 2. Mardeev (RUS) Kamaz +13:38, 3. Karginov (RUS) Kamaz +38:16, 4. Sotnikov (RUS) Kamaz +45:57, 5. Viazovich (BLR) MAZ +1:16:44, 6. Loprais (CZE) MAN +1:33:12, 9. Kolomý (CZE) Tatra +2:25:21, 11. Vrátný (CZE) Tatra +2:57:35, 14. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +3:55:11, 18. van den Brink (NED) Renault Trucks +4:52:17, 21. Szustkowski (POL) Tatra +6:22:21, 25. de Baar (NED) Renault Trucks +8:08:50.
  Renault z dílny MKR Technology. Foto: Marian Chytka Tyrkysová Tatra Jamal s Danielem Kozlovským na palubě.

tagy: Dakar, Rally, Argentina, Chile, MKR Technology, Adventure, Daniel Kozlovský, Bonver Dakar Project, Mammoet,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz