rss
PatRESS News

Zpět

S šestou etapou přichází na Dakaru krize

10. leden 2020

Hybridní kamion Gerta Huzinka při 6. etapě. Riyadh /Židovice – Jen samé špatné zprávy přichází do stanu týmu MKR Technology. Šestý den dakarské rallye se opravdu dá označit za smolný. Posádky čtyř severočeských renaultů se ale nevzdávají, a i přes všechny patálie všichni přijíždí do bivaku v Riyadh, kde je zítra čeká zasloužený a také doslova vymodlený den volna.
            Už zprávy, které zahájily šestý závodní den, nezněly příliš dobře. Palubní mechanik historicky prvního hybridu na věhlasné soutěži Martin Roesing musel soutěž předčasně opustit. V předchozím dnu sebou totiž jeho kamion při sjezdu duny nepředvídatelně prudce trhnul a mechanikovi „louplo“ v zádech. Přes velké bolesti kamion vedený Gertem Huzinkem pomalu dojel do cíle. Původně se nezdálo, že by situace mohla být tak vážná. „V bivaku ale lékaři Martina prohlédli a výsledek nás zděsil. Zlomený obratel a další dva naprasklé. Gert chtěl ihned ze soutěže odstoupit, ale nakonec se posádka po delší rozvaze rozhodla pokračovat a zkusit jet Dakar bez Martina, aby se hybrid v závodě podrobil dalším testům, které jsou pro jeho vývoj velmi cenné. Jen těžko se dají nasimulovat reálné podmínky Dakaru, a to nakonec vedlo k rozhodnutí pokračovat. Martin se ihned vrátil do Holandska. Všichni jsme s ním a věříme, že jeho rekonvalescence proběhne hladce,“ sdělil Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology.
            Do 6. etapy nakonec ostře sledovaný hybrid vyjel s dvoučlennou posádkou – pilotem Gertem Huzinkem a navigátorem Robem Buursem. „Pravidla bohužel neumožňují vyměnit člena posádky. Ve dvou to je výrazně těžší. Bez palubního mechanika navíc musíte jet hodně opatrně, aby se cokoli nestalo. Nejen výměna pneumatiky je složitější. Celý kamion je prostě přizpůsobený na tři lidi. Mechanik navíc v dunách pracuje s tlakem v pneumatikách. Nebude to sranda,“ poznamenal Mario Kress.
            Huzink si nakonec s téměř čtyřmi sty osmdesáti měřenými kilometry poradil. Na vítězného Karginova ztratil hodinu a dojel šestnáctý. Jen pár minut za ním pak sedmnáctý přijel „fireman“ Richard de Groot. Velkou smůlu už na začátku měl Pascal de Baar, kterému padnul zadní diferenciál a celou etapu jel pouze s pohonem přední nápravy. Do cíle sice dojel, ale za neprojetí průjezdních stanovišť, si vysloužil dvaašedesátihodinovou penalizaci, která ho rázem odsunula z jeho průběžného osmého místa. V etapě nakonec nejlépe dojel Martin van den Brink, který byl klasifikovaný dvanáctý. Ten ale měl v závěru etapy velmi nešťastný incident, kdy se střetl s autem českého pilota Tomáše Ouředníčka. Rozjetý van den Brink se vyhýbal Ouředníčkovu vozu, který mu stál v cestě, a naopak uhýbal ze stopy, jenže v momentě, kdy se holandský pilot do ní chtěl vrátit, mu tam nečekaně Ouředníčkův vůz vjel a kamion ho trefil do přední části kapoty. „Tohle byl velmi smolný den. Osobně mě velmi mrzí, že došlo k tomuto střetu s Tomášem. Byla to prostě souhra nešťastných náhod. Oba se k tomu ale postavili chlapsky, v bivaku si vše vysvětlili a společně vše během volného dne dáme dohromady,“ pronesl s tradičním odhodláním Mario Kress.
             V celkovém hodnocení na čelních pozicích ke změnám nedošlo. Vítězstvím v etapě si pozici lídra upevnil Andrej Karginov. Martin van den Brink je jako nejlepší jezdec severočeského renaltu dvanáctý.
            Na řadě je zasloužené jednodenní volno, které posádky stráví v bivaku v Riyadhu. V neděli Dakar vstoupí do druhé poloviny. Závod bude pokračovat 7. etapou do Wadi Al Dawasiru. Ta bude opět celá na písku a v dunách dlouhá celkem sedm set čtyřicet kilometrů. Měřený úsek bude mít téměř pět set padesát kilometrů.
 
Výsledky – 6. et. – Ha’il - Riyadh (477 km):
1. Karginov (RUS) Kamaz 4:56:18
2. Shibalov (RUS) Kamaz +4:21
3. Viazovich (BLR) MAZ +12:32
4. van Kasteren (NED) Iveco +13:55
5. Sotnikov (RUS) Kamaz +14:46
12. van den Brink (NED) Renault +46:49
16. Huzink (NED) Renault +1:02:39
17. de Groot (NED) Renault +1:06:15
26. de Baar (NED) Renault +73:03:42
 
Celkově: 
1. Karginov (RUS) Kamaz 25:06:20
2. Shibalov (RUS) Kamaz +19:14
3. Viazovich (BLR) MAZ +36:30
4. Loprais (CZE) Praga +1:49:25
5. Macík (CZE) Iveco +1:59:27
12. van den Brink (NED) Renault +4:11:51
15. de Groot (NED) Renault +6:05:41
22. Huzink (NED) Renault +28:44:35
??. de Baar (NED) Renault +73:03:42


  Pascal de Baar dojel jen s pohonem přední nápravy. Martin van den Brink je nyní nejlepe umístěným pilotem kamionu MKR Technology.

tagy: Dakar 2020, MKR Technology, Renault




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

V cíli Dakaru jsou poprvé všechny kamiony od MKR Technology

Kvartet severočeských renaultů míří do poslední etapy

Ve zkrácené etapě Huzink těsně pod pódiem

Do 9. etapy vyjely všechny kamiony, hybrid dojel 5.



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz