rss
PatRESS News

Zpět

Silný liják přivítal dakarské posádky

3. leden 2014

Tatra 815 Buggyra při přejezdu do Rosaria.
Rosario/Roudnice nad Labem - Už tuto neděli odstartuje nejslavnější dálková soutěž na světě, Rallye Dakar. Posádky se tak už netrpělivě srocují v rodišti marxistického revolucionáře Che Guevary, v argentinském Rosariu, odkud slavná soutěž s velkou pompou vyjede. Na místě po náročné cestě poslední detaily ladí i česká posádka týmu Tatra Buggyra Racing.
            "V letadle jsme si užili pořádné turbulence. Musím přiznat, že v jednu chvíli jsem měl obavy, jestli vůbec doletíme. Počasí bylo šílené, hrozný liják, ale nakonec jsme měli více štěstí, než někteří kolegové," narazil pilot Martin Kolomý na nouzové přistání v uruguayském Montevideu, které kvůli silnému dešti v Buenos Aires potkalo letadlo s členy týmu Bonver Dakar projekt.
            Do dějiště ale nakonec všechny posádky dorazily bez větší úhony včas. "Hlavně, že vše dorazilo spolu s námi v pořádku. Vezli jsme přes čtvrt tuny materiálu, včetně doplňků stravy od Nutrendu, a byly by velké komplikace, kdyby se věci někde zasekly.  Jinak jsme řešili jen drobné šrámy, které se během přepravy přihodily, ale určitě nic vážného. Technika je ve výborném stavu připravena na start," oddechl si pilot Kolomý s tím, že v průběhu pátečního dne tým čeká technická přejímka a také hromadná podpisová akce. "Je zataženo, ale přestalo pršet. I když v noci byla hrozná kosa, teplota se vyšplhala ke dvacítce. Atmosféra je vynikající a ve vzduchu už je cítit to příjemné závodní napětí," hlásil z dějiště v pátečních ranních hodinách Martin Kolomý.
            Fatboy, jak se jeho tatře přezdívá, bude po technické přejímce převezen do parc ferme, kde si stejně jako ostatní speciály pod dohledem počká na sobotní slavnostní prolog.
            Na Dakaru si ale jen tak někdo neodpočine. Kromě Tatry 815 Buggyry pohání roudnický 13ti litrový agregát Gyrtech hned čtveřici "konkurentů". "Technickou podporu na motoru zajišťujeme trojici posádek Bonver Dakar projektu a Jardovi Valtrovi z KM Racingu. Upravený motor od nás má i Vildmanova liazka. Věřím, že technika všech bude držet a my si užijeme pohodový Dakar," usmál se technický ředitel Buggyry Robin Dolejš.
            Letošní Rallye Dakar bude jednou z nejdelších. Na piloty kamionů čeká v součtu přes devět tisíc kilometrů, z nichž přes pět tisíc je měřených. Zvládnout je budou muset za necelé dva týdny. Závod startuje 5. ledna v argentinském Rosariu a skončí 18. ledna v chilském Valparaísu. Motocyklisté se v rámci Dakaru dostanou do Bolivie, ta se truckerům vyhne. Posádka týmu Tatra Buggyra Racing má se zcela novým tahačem ty nejvyšší cíle, ale silných hlášek se snaží vyvarovat. "Konkurence je zdravá a letos hodně silná. Je pět nových kamazů, nové MANy a Iveka, k tomu kluci z Česka, takže to určitě bude hodně zajímavý závod a rozhodně bude s kým závodit. Je to hlavně o štěstí. Závod je to dlouhý a rozhoduje nejen spolehlivost pilota, ale i spolehlivosti techniky. Když to všechno vydrží, máme na dobrý výsledek a i můj sen je Dakar vyhrát," podotkl pilot Martin Kolomý, který byl loni na pátém místě nejlepším českým jezdcem. I letos jede se stejnou posádkou, když mu copilota a navigátora dělají plzeňští bratři René a David Kiliánovi.
 
 
Itinerář kamiony (Přejezd + měřený úsek = celkový počet km během dne):
1. etapa - 5.1. - Rosario - San Luis (629 + 180 = 809km)
2. etapa - 6.1. - San Luis - San Rafael (365 + 400 = 765 km)
3. etapa - 7.1. - San Rafael - San Juan (295 + 301 = 596 km)
4. etapa - 8.1. - San Juan - Chilecito (211 + 657 = 868 km)
5. etapa - 9.1. - Chilecito - Tucumán (384 + 527 = 911 km)
6. etapa - 10.1. - Tucumán - Salta (394 + 156 = 550 km)
------------11.1. - volný den --------
7. etapa - 12.1. - Salta - Salta (230 + 525 = 755 km)
8. etapa - 13.1. - Salta - Calama (510 + 302 = 812 km)
9. etapa - 14.1. - Calama - Iquique (29 + 422 = 451 km)
10. etapa - 15.1. - Iquique - Antofagasta (58 + 631 = 689 km)
11. etapa - 16.1. - Antofagasta - El Salvador (144 + 605 = 749 km)
12. etapa - 17.1. - El Salvador - La Serena (349 + 350 = 699 km)
13. etapa - 18.1. - La Serena - Valparaíso (378 + 157 = 535 km)
Celkem - 3976 + 5212 = 9188 km
 
České posádky na Dakaru 2014
 
Kamiony:
Martin Kolomý, David Kilián, René Kilián (Tatra 815 Buggyra) Tatra Buggyra Racing
 
Posádky kamionů s podporou Gyrtech:
Tomáš Vrátný, Milan Holáň, Jaroslav Miškolci (Tatra) Bonver Dakar projekt
Artur Ardavičus, Radim Kaplánek, Alexey Nikizhev (Tatra) Bonver Dakar projekt
Jaroslav Kazberuk, Maciej Marton, Filip Škrobánek (Tatra)Bonver Dakar projekt
Jaroslav Valtr, Josef Kalina, Jakub First (Liaz) KM Racing
Vlastimil Vildman, Martin Macík, Michael Mrkva (Liaz) KM Racing - upravený motor
 
Aleš Loprais, Radim Pustějovský, Serge Bruynkens (Tatra) InstaForex Loprais Team
Jan Tománek, Michael Kašpárek, Tomáš Kašpárek (Tatra) InstaForex Loprais Team
 
Motocykly: David Pabiška (KTM), Jan Veselý (Yamaha)

Automobily: Josef Macháček, Vlastimil Tošenovský (Buggy MD Optimus)



tagy: Buggyra, Tatra, Dakar, Martin Kolomý,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz