rss
PatRESS News

Zpět

Smolensk pekelně zamíchal kartami

31. července 2013

U týmu MKR Technology je vždy příjemně.
Smolensk - V každém díle evropského šampionátu závodních tahačů se severočeské stáji MKR Technology podaří vyhrát minimálně jeden závod. Je tomu tak od druhé zastávky a změna nenastala ani při šestém podniku na ruském Smolenskringu, kde se z prvenství radoval pilot Markus Bösiger. Naopak jeho kolegu Adama Lacka doprovázela smůla, která vyvrcholila ošklivou nehodou, při níž se tajil dech a která výrazně ovlivnila nejen nedělní část, ale mohla by mít dopad i na celkové pořadí šampionátu.
                Do druhé poloviny seriálu Mistrovství Evropy závodních tahačů vstoupil severočeský truckracingový tým MKR Technology zlatem hned v úvodním dnu ruské zastávky. Prvenství přišlo v odpoledním hendikepu. Nejprve ale jezdce čekal hlavní závod, který v letošní sezóně skoro už tradičně rozhoduje především rozmístění jezdců na startovním roštu. Tentokrát se z třetí příčky do čela parádně propracoval maďarský jezdec Norbert Kiss, který za sebe odsunul Antonia Albaceteho a Jochena Hahna a jel si vstříc vítězství. Kiss byl jediný, kdo se postaral o změnu v pořadí. Za ním se pole už nijak nepromíchalo, takže elitní desítka závod dokončila na pozicích, které si vyjela v super pole. Adam Lacko odkroužil šestý a hned za ním pásku protnul kolega Bösiger. „První závod nebyl tak nejhorší. Ke konci mi odešly gumy, takže jsem na soupeře akorát trochu ztratil,“ podotkl jezdec MKR Technology Adam Lacko.
                Senzační jízdu v odpoledním hendikepu předvedl Markus Bösiger. Přes Fina Mäkinena se hned dostal do vedení. V sólové jízdě si švýcarský jezdec stále navyšoval svůj náskok a neohroženě s přehledem zvítězil. Mäkinena překonal ještě Jochen Hahn, takže na finského jezdce zbyl bronz. Naopak Lacko se z třetího místa smolně propadl na sedmou příčku. „K neumístění mi už klasicky pomohl David Vršecký, který do mě hned ve druhé zatáčce dvakrát zezadu narazil, a tím to pro mě skončilo. Znovu na trať jsem se vrátil až jako sedmý a na té pozici jsem už závod dokroužil,“ sdělil zklamaně Adam Lacko.
                Nedělní část ruského podniku se nesla v duchu Lackovy dramatické nehody. Incident, při kterém se tajil dech, přišel v průběhu hlavního závodu. Lackův tahač místo, aby na konci cílové rovinky zatočil, tak zcela nekontrolovatelně z plné rychlosti vrazil do maďarského jezdce Norberta Kisse. Byla to rána jak z děla. "Když jsem z vysílačky slyšel jen chrčení, nebylo mi z toho moc dobře. Adam mi v šoku vůbec neodpovídal, tak jsem hned běžel k rozbitému tahači," popsal dramatickou situaci elektroinženýr týmu MKR Technology Miloš Schmied, který má pilota Lacka během závodu na vysílačce.
                Kámen ze srdce všem spadl, když se oba piloti ze zdemolovaných tahačů vysoukali. To čekání ale bylo nekonečné. "Jsem v pořádku. Ruce jsem stáhnul k sobě, ale hlavu v té rychlosti a při tom náporu tak snadno neudržíte. Byla to strašná rána a ten tlak, co držely pásy, byl obrovský," sdělil Adam Lacko, kterého ještě dlouho po závodě trápily bolesti krční páteře.
                Jak k nehodě vlastně došlo? Lacko na páté pozici ve čtvrtém kole hlavního závodu na konci rovinky chtěl zabrzdit, ale náhle mu prasklo pérování a pilot vletěl do pravotočivé zatáčky, v níž přímo do boku trefil Norberta Kisse. "Když jsem šlápl na brzdu, něco prasklo a auto bylo v tu chvíli neovladatelné. Nebrzdilo a ani jsem nemohl zatočit. Do Norberta jsem šel doslova z plné rychlosti," popsal okolnosti nehody Adam Lacko.
                Závod byl okamžitě přerušen a k oběma tahačům vyjela sanitka. I když maďarský jezdec musel v momentě vidět rudě, pro Lacka měl pochopení. Prakticky stejná nehoda se Kissovi stala v loňském roce, když mu praskl brzdový disk. Jeho incident vypadal na chlup stejně.  "Norbi se hned přiběhl zeptat, jestli jsem v pořádku. Moc mě mrzí, co se stalo, a ještě jednou se mu za to moc omlouvám. Byl v tom úplně nevinně, ale nemohl jsem s tím vůbec nic udělat," litoval Lacko.
                Po novém odstartování jakoby piloti jeli už výrazně opatrněji. Stylem start cíl vyhrál Antonio Albacete, za ním dojel Vršecký a třetí bodoval Hahn. Lackovu týmovému kolegovi Markusu Bösigerovi patřila čtvrtá příčka.
                Odpolední hendikep se už Lacka ani Kisse netýkal. Oba závod sledovali v civilním oblečení a podporovali své kolegy. Divácky atraktivní poslední závod vyhrál Fin Mäkinen před mladým maďarským jezdcem Majorem a třetím Oestreichem. Markus Bösiger bodoval sedmý. „Hned jsme se vydali na dlouhou cestu domů, abychom ze sebe setřásli pocity z tak zatraceně nevydařeného víkendu. Před námi je takřka měsíc volna. Všichni potřebujeme vydechnout a načerpat nové síly,“ uzavřel ruskou misi šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
                Po ruském dílu si průběžné prvenství upevnil Španěl Albacete (255), který trochu poodskočil druhému Hahnovi (238). Třetí je Oestreich. Cenné body ztratil Kiss a Lacko. Vršecký (185) tak Kisse (175) posunul na pátou příčku. Lacko (126) je šestý jeho kolega Bösiger (117) hned za ním.
                Truckery teď čeká zasloužené měsíční volno. V pořadí sedmý podnik šampionátu přijde na řadu na přelomu srpna a září (31.8.-1.9.), kdy je na programu ostře sledovaná domácí bitva na autodromu v Mostě. "Musíme si přiznat, že šampionát nemáme rozjetý tak, jak jsme si přáli, ale nikdy nebudeme házet flintu do žita a bojovat budeme až do konce. Uvidíme, jak se dokážeme na domácí podnik připravit," neztrácí nikdy odhodlání šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
Fotogalerie


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Smolensk, Vršecký, Bösiger,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz