rss
PatRESS News

Zpět

Smolenské peripetie nakonec tým MKR proměnil v senzační dvě vítězství

3. srpna, 2011

Smolensk – Naprosto tragicky odstartovala šestá zastávka evropského šampionátu závodních tahačů na okruhu v ruském Smolensku pro český tým MKR Technology. Jak byl ale kvůli technickým potížím velmi nepříjemný a náročný úvod, tak naprosto senzačně se vydařila koncovka. V souhrnu dva vyhrané závody a k nim dva vybojované pódiové doubly jsou proto výborným znamením před dalším dílem, který se pojede na domácí půdě na autodromu v Mostě. Fantasticky se totiž ukázal především český pilot Adam Lacko.
                Začátek ruské „bitvy“ přinesl až neskutečné problémy technického rázu dokonce ještě před samotnými závody, kdy byly na programu jízdy s novináři a volné tréninky. „Co nás provázelo od příjezdu do Ruska, nad tím zůstával rozum stát. Ještě jsme ani nezačali závodit a už nám odešla dvě turba a převodovka. Brali jsme to jako štěstí, že se nám to nestalo při závodě, ale to jsme netušili, že další turbo odejde hned při prvním sobotním volném tréninku a při samotném závodě kvůli prasklé hadici s chlazením bude v ohrožení motor,“ kroutil hlavou jeden z mechaniků židovického týmu MKR Technology Jan Richter.
                Mechanický tým si však se všemi nástrahami dokázal poradit na výbornou a stejný klid zachovali i piloti, ačkoli se zdálo, že ruská „bitva“ bude pro Severočechy prokletá. Hned v úvodním hlavním závodě týmu MKR jen těsně uniklo pódium, přestože renaulty židovického expresu přijely opět seřazeny pěkně za sebou, když čtvrtý cílovou lajnu protnul Bösiger, pátý Lacko a šestý Oestreich. Vyhrál úřadující šampion Antonio Albacete před Jochenem Hahnem a Davidem Vršeckým z roudnické Buggyry.
Doslova neuvěřitelný kousek se pak povedl pilotovi MKR Markusovi Oestreichovi, který i s hořícími brzdami dokázal vyhrát následující hendikepový závod. Oestreich zvítězil před druhým Levettem a třetím Oliverem i přesto, že mu od zadních kol šlehaly plameny. „Mezi prvním a druhým závodem nebylo moc času, takže jsme nestihli dotankovat dostatečné množství vody, která mi dvě kola před koncem došla, což způsobilo, že mi začaly hořet brzdy. Byl nepříjemný pocit, když jsem ucítil plameny, ale bohudík to vyšlo,“ oddechl si vítěz závodu Markus Oestreich.
Kvůli prasklé hadici s chladicí kapalinou k motoru byl navíc nedobrovolně přinucen v polovině závodu z třetí příčky odstoupit Adam Lacko. „Už jsem bojoval o pódium s Oliverem. Jsem si jistý, že minimálně bronz bych získal. Když jsem Olivera v jedné zatáčce už předjel, najednou sebou auto škublo a přestalo jet. Naštěstí to byly poslední potíže, které mě v Rusku potkaly,“ ulevil si mladík z MKR Adam Lacko, jehož kolega Markus Bösiger byl po desetivteřinové penalizaci ve výsledcích posunut z páté příčky na šestou. „Byl to paradox. Zcela nesmyslně mě penalizovali po protestu s Nittelem, který sám přijel na startovní rošt už po uzavření okruhu a měl tedy i jinak startovat. To bylo samozřejmě zcela v pořádku,“ nechápal Markus Bösiger z MKR Technology.
Sobotní odpolední vítězství Oestreicha tým nabudilo a přerušilo dosavadní smůlu. Během neděle totiž piloti židovické stáje vybojovali nejen dvakrát pódiový double, ale díky Adamu Lackovi přidali další vítězství.
                Už ranní nedělní kvalifikace naznačila, že by tým prvotní smůla snad mohla opustit. Naprosto překvapivě totiž Markus Bösiger vyhrál „super pole“, takže se postavil na čelní příčku startovního roštu hlavního závodu. Adam Lacko vyjížděl jako čtvrtý. „Bylo to opravdu senzační a sám jsem se nestačil divit. Oproti sobotě, kdy jsem měl určité problémy s autem, ho kluci výborně doladili. Kvalifikace mi konečně sedla, cítím formu,“ řekl spokojeně Markus Bösiger.
                Přestože Bösiger výhodu první pozice neproměnil ve vítězství, tým přesto mohl slavit první ruský double. Závod sice vyhrál Němec Jochen Hahn, úřadující vedoucí muž šampionátu, ale hned za ním se seřadili právě piloti MKR Technology Adam Lacko s Markusem Bösigerem. Markus Oestreich skončil devátý.
Absolutní spokojenost teprve přišla v následujícím hendikepovém závodě.  Co totiž předvedl Adam Lacko, nad tím zůstával rozum stát dokonce i jemu samotnému. Ze sedmé pozice se hned v první zatáčce dokázal mazácky dostat až na vedoucí příčku. „Prostě se přede mnou otevřel prostor a já na to šlápnul, jak to jen šlo. Musím přiznat, že sám nevím, jak se mi podařilo prokličkovat mezi soupeři první zatáčkou a následně závod vyhrát. Takových momentů by mohlo být víc,“ usmál se Adam Lacko, který se už jen řítil vstříc svému letošnímu prvnímu vítězství.
Hendikepový závod Lacko ovládl přesvědčivě před krajanem Davidem Vršeckým z Buggyry a týmovým kolegou Markusem Bösigerem. Oestreich tentokrát závod nedokončil. Díky Lackovi však v Rusku zahrála česká hymna.
Ve všech závodech stáj MKR stála na pódium a hned třikrát zcela ovládla soutěž týmů. „Ruská zastávka přinesla řadu zvratů a to jak dobrých tak i těch špatných. Nijak zvlášť dobře jsme nezačali, ale nakonec se štěstí přece jen naklonilo na naši stranu. Viděli jsme ale, že s problémy se potýkal i Albacete s Nittelem a ani Hahn už není tak úplně suverénní. Naše auta se dostávají do formy, takže v souhrnu je to pro druhou část sezóny, která právě začala, hodně povzbuzující. Věřím, že v následujícím domácím díle v Mostě, bychom se mohli blýsknout ještě víc než teď v Rusku,“ shrnul s další touhou vítězit šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
                I přes veškeré peripetie zůstává čelo průběžné klasifikace evropského šampionátu beze změn. Ve vedení je po šesti dílech stále Němec Jochen Hahn, za kterým je úřadující šampion Antonio Albacete. Třetí příčka patří Markusovi Oestreichovi. Adam Lacko si však polepšil, když z pátého místa se posunul už na čtvrté. Markus Bösiger je stále sedmý.
                Následující, v pořadí sedmá, zastávka Mistrovství Evropy trucků pokračuje za necelý měsíc na právě na domácí půdě na závodním okruhu v českém Mostě (27. – 28. 8.). 


 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz