rss
PatRESS News

Zpět

Testování prověřilo potenciální piloty

5. listopadu, 2011

Most – Michal Matějovský, francouzský mladík Anthony Janiec a legendární Ludovic Faure, Oestreich junior nebo jediná žena evropského šampionátu závodních tahačů Stefi Halm. Bude mezi těmito jmény to, které by mohlo oblékat šedo-červenou kombinézu severočeské truckracingové stáje MKR Technology? Možná ano, což se rozhodl otestovat šéf týmu Mario Kress, který všechny zmíněné piloty posadil do jeho renaultů a nechal ostře „létat“ na oblíbeném mosteckém autodromu.
            „Máme za sebou druhou sezónu a momentálně jsme ve fázi, kdy se připravujeme na tu třetí. Otázka, kdo bude příští rok sedět v kokpitu našich trucků, stejně tak, kolik jich vlastně do šampionátu vyjede, je proto stále otevřená a závislá na mnoha okolnostech,“ potvrdil šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
            Předvíkendové testování v Mostě tak bylo mimo některých konstrukčních novinek zaměřeno právě na možnou spolupráci s některými piloty. Žádný přitom nezklamal a všichni se shodli na tom, že Kress postavil tahače, které patří mezi aktuálně nejlepší v šampionátu. „Ten tahač je vážně senzační a rozdíly cítím obrovské. Testování jsem si proto maximálně užila,“ řekla Němka Stephanie Halm, která v uplynulé sezóně definitivně přeskočila z cestovních vozů do monstrózních tahačů, kde jako jediná žena působí velmi kontrastně.
            Po několika letech si jízdu v tahači opět zopakoval i francouzský jezdec Ludovic Faure, který jen potvrdil, že pilotovat rozhodně nezapomněl. Faure je totiž držitelem traťového rekordu na mosteckém autodromu na někdejší profilové trati s retardérem. Výborně si vedl i jeho mladší krajan Anthony Janiec, který už letos s Adamem Lackem tvořil juniorský týmový projekt. Kdo ale rozhodně překvapil, byl syn aktuálního pilota MKR Markuse Oestreicha, teprve devatenáctiletý Moritz. Přestože do závodního tahače usednul údajně vůbec poprvé v životě, jen málokdo by mu to věřil, jelikož co do zajetých časů silně konkuroval zkušeným jezdcům. „Tuhle to taťkovi natřel při závodě motokár. Asi začnu přemýšlet o změně rodinných příslušníků,“ zasmál se Mario Kress.
            Oestreich junior v Německu začínal na motokárách a aktuálně patří k nejlepším pilotům Scirocco race cupu. „Táta je pro mě určitý vzor. Motorsport mě baví a jsem rád, že mě taťka nechal si tahač vyzkoušet. Strašně jsem si to užíval. S každým kolem jsem zrychloval, ale ještě nechám závodit jeho. Být pilot není nic jednoduchého. Zatím se věnuji škole,“ řekl uvědoměle Moritz Oestreich.
            Dalším velkým adeptem je ve světě truckracingu legendární jméno Matějovský. Syn Michal se totiž potatil a také zatoužil usednout do obřích tahačů. U testů nechyběl ani otec Stanislav. „Pro příští rok pojedeme ještě cestovní vozy DTM, ale pro další sezónu by už kamiony byly možné. Musím přiznat, že mi tenhle svět trochu chybí a pořád se mi moc líbí. Cítím se tu jako ryba ve vodě. Už ale nepřichází v úvahu, abychom sami stavěli stáj. To máme za sebou. Spíš uvažujeme o rozjetém týmu a MKR by mohla být jedna z nejlepších variant,“ netají určité představy Stanislav Matějovský.
            Severočeské renaulty si naplno vyzkoušeli piloti, kteří mají hodně společného. Ve světě truckracingu totiž o angažmá nerozhoduje jen samotná rychlost, ale velkou roli hrají sponzorské finance a marketingový potenciál. „O tom, jak bude příští sezóna opravdu vypadat, momentálně intenzivně jednáme. Vůbec nic není jisté a stále je celá věc otevřená. Fakt je, že už pracujeme jen na konkrétní podobě tak, aby všichni mohli být spokojeni, tedy my, piloti i naši partneři,“ mrknul Mario Kress.
Fotogalerie



 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Pátek 13. odnesl na Dakaru naděje na top 5

10. etapa zvětšila rozestupy, kamion MKR stále 5.

Roudničan Kozlovský vyhrává 8. etapu Dakaru.

Dakar vstupuje do druhé poloviny



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz