rss
PatRESS News

Zpět

Truckracing nejsou Formule 1

24. srpna, 2011

Most/Židovice – Česko zažije po Moto GP další velkou motoristickou událost. Už tento víkend totiž zaduní silné motory na mosteckém autodromu, kde je připravena sedmá zastávka Mistrovství Evropy závodních tahačů. Při Renault Trucks Czech Truck Prix 2011 se představí i dvě české stáje se dvěma českými piloty. Divák by proto měl zbystřit hned dvakrát. Zejména proto, že truckracing nejsou Formule 1, kde je nejdůležitější až neděle.
            „Program na autodromu sice začíná už v pátek volnými tréninky, ale pro truckracing je sobota stejně tak důležitá jako neděle. Není to tak, že by se v sobotu odehrála kvalifikace a v neděli akce vyvrcholila závodem jako právě ve Formuli 1. Tady mají oba dva dny stejnou váhu, a proto je i samotný program doslova totožný, takže se diváci nemusejí bát, že o něco přijdou. Jejich podpora je pro nás důležitá v obou dnech,“ vysvětlil manažer stáje MKR Technology Karel Neffe.
            Závod nejvíce ovlivní kvalifikace, kde se prvních deset nejrychlejších postaví do rozhodujícího měřeného tréninku tzv. „superpole“. Právě z něj vzejde rozložení na startovním roštu hlavního závodu, kde vítěz bojuje o 20 cenných bodů do hodnocení šampionátu. „Superpole je vždy takřka tím nejdůležitějším, protože jeho vítěz má před sebou otevřený prostor a pokud neudělá nějakou chybu nebo se nedostane do karambolu, má velkou šanci na výborné umístění. Jakmile je už pilot mezi ostatními, tak se už zvyšuje riziko kolize,“ vysvětlil Karel Neffe.
            O polovinu bodů, tedy deset za vítězství, pak jezdci bojují v odpoledním „hendikepovém“ závodě, kde si prvních osm pilotů z hlavního závodu vymění na startovním roštu své pozice, takže vítěz startuje jako osmý. „Tento závod je více pro diváky, protože tahače do sebe tím pádem, jak se tlačí dopředu, i více naráží. Z hendikepu bývají velmi nešťastní mechanici, protože auta jsou často dost očesaná minimálně od plastů,“ usmál se manažer týmu MKR Technology, který zve diváky na autodrom do Mostu na oba atraktivní dny, které budou doplněny závody šampionátu DMV – Touring Car nebo Formule Renault 2.0, kde jezdí synové slavných otců Damona Hilla či Carlose Sainze s tím, že by dokonce obě legendy měly být na autodromu přítomny. „Jako tým věříme, že na domácí půdě také díky našemu Adamu Lackovi zahraje česká hymna, a pokud se podaří, tak ještě s našimi Markusi Bösigerem a Oestreichem chceme zaplnit celé pódium,“ sní spolu s celým týmem ze Židovic Karel Neffe.


 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz