rss
PatRESS News

Zpět

Tým MKR na pódium v Jaramě čekal do posledního závodu

8. října 2013

Truckracing jsou i hostesky.
Jarama – Pouze Markus Bösiger dokázal při předposlední zastávce evropského šampionátu závodních tahačů ve španělské Jaramě vyskočit na slavnostní pódium. Fanoušky napínal dlouho - na cenný bronz si počkal až do posledního závodu. Jezdec severočeské stáje MKR Technology se tak stal jediným zástupcem českých stájí, kterému se „bednu“ povedlo ukořistit. Stájový kolega Adam Lacko tolik štěstí neměl a v neděli se dokonce mohl cítit spíš jako pilot letadla, jak se svým tahačem „létal“.
                 Ve Španělsku pravidelně boj o titul vrcholí a tvrdé souboje o pozice nejsou nijak výjimečné, když piloti útočí na každý bod. I tentokrát nervy hrály prim. Na domácí půdě chtěl roli lídra před svými fanoušky potvrdit právě Albacete a to se mu hned zkraje povedlo. V sobotním hlavním závodě se do čela probojoval ze třetí pozice a zvítězil před největším rivalem Němcem Hahnem. Trio nejlepších doplnil Oestreich. Pódium tedy vypadalo stejně jako aktuální pořadí evropské série. Nejlepší z českých zástupců Adam Lacko bodoval jako pátý a hned za ním šachovnice odmávla týmového druha Markuse Bösigera. Prasklý kardan ze závodu vyřadil Vršeckého, který toho dne také ztratil své prozatímní čtvrté místo. Dostal se před něj Norbert Kiss.
                Odpolední hendikepový závod v sobotu poznamenala v první zatáčce velká nehoda, po které ihned zavlály červené vlajky. Incident znamenal předčasný konec pro Antonia Albaceteho, který měl poničenou kabinu natolik, že paddockem začaly rychle kolovat spekulace o jeho nedělní účasti. Hendikep byl ale znovu odstartován. Do čela se hned dostal Oestreich, který si jak utržený ze řetězu jel pro vítězství. Na druhé pozici mu sekundoval Maďar Kiss a bronz s přehledem vzal Jochen Hahn. Od páté pozice do sedmé se seřadila severočeská trojice pilotů – Vršecký z Buggyry a dvojka z MKR Technology Adam Lacko a Markus Bösiger. „Po tom co se tu děje, to není úplně nejhorší. Krásně jsme dojeli oba závody a dělali jsme maximum, co se dalo. V evropském šampionátu jsem si vyjel pátou a šestou pozici a současně se mi ve španělském poháru povedlo jednou vyhrát a jednou dojet druhý. Myslím, že můžeme být celkem spokojeni,“ shrnul úvodní den v Jaramě pilot MKR Technology Adam Lacko.
                Spekulace o Albaceteho osudu se během sobotního večera proměnily v jasné zprávy. Španěl, stejně jako Markus Bösiger při nedávné zastávce v Zolderu, dostal od všech týmů povolení absolvovat nedělní část s jiným tahačem. Ten stávající nebylo možné do druhého dne opravit. Albacete nakonec startoval s vypůjčeným speciálem Markuse Oestreicha, čímž si nezavřel dveře v boji o celkový titul. Průběžně třetí Oestreich, který s Albacetem jede týmovou soutěž, si ve prospěch svého parťáka vybral „dobrovolné“ volno.
Nedělní super pole s nepatrným náskokem dvoutisícin ovládl Norbert Kiss. Maďar ale v hlavním závodě prvenství neudržel, když se před něj dostal Jochen Hahn. Z bronzu se radoval právě domácí Antonio Albacete, jenž s Oestreichovým truckem dál sbíral potřebné body.
               V závodě tolik štěstí neměl Adam Lacko. Tomu tři kola před koncem prasklo řízení a téměř z plné rychlosti vrazil do gumových bariér. Zůstal na nich zachycený a závod pro něj předčasně skončil. „Nebylo to jako v Rusku. Ve srovnání s ním to teď bylo spíš jako přistání v peřince. Když jsem ale viděl, jak se řítím ven z dráhy, tak jsem se spíš bál, že vyskočím na dálnici, která je těšně za plotem,“ usmál se Lacko, který z nehody vyvázl zcela bez zranění, přestože ho ze zaklíněného tahače museli vysvobodit.
                Lackův stájový parťák Markus Bösiger v závodě bodoval pátý.
                V nedělní hendikepové jízdě si vítězství ve stylu start-cíl užil nejmladší jezdec, sedmnáctiletý Maďar Benedek Major. Za ním jel celou dobu Rene Reinert a na konečnou třetí pozici se dokázal probojovat právě Markus Bösiger. Pilot severočeské stáje tak byl toho víkendu jediným českým zástupcem, který se dočkal slavnostního pódia. Parádní jízdu však znovu předvedl Adam Lacko. Mechanikům se podařilo jeho tahač zprovoznit a Lacko si nakonec z poslední šestadvacáté příčky „doletěl“ na bodovanou osmou pozici. Jen v úvodním kole přeskákal dvanáct soupeřů, celkově skoro dvacet. „Neděle se mi vůbec nevydařila, ale tu poslední jízdu plnou předjíždění jsem si fakt užil,“ dodal Adam Lacko.
                Jarama jen přiostřila souboj o letošní titul. Po španělském podniku sice stále vede Antonio Albacete (377) ale opět se mu dokázal přiblížit druhý Jochen Hahn (366). Snížil se sice náskok třetího Markuse Oestreicha (296), ale jeho pozice by byla ohrožena jen při velké smůle. O čtvrtou a pátou příčku se se shodným počtem bodů (264) dělí dvojice Norbert Kiss a David Vršecký. Adam Lacko je pak v průběžném hodnocení šampionátu stále šestý (197) a jeho kolega Markus Bösiger (172) hned za ním.
                Evropský šampionát čeká už jen francouzská derniéra. Závěrečný desátý podnik hostí už příští víkend věhlasný okruh v Le Mans (12. - 13.10.). Až tam se rozhone o letošním mistrovi.

>>Fotogalerie



tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Bösiger, Vršecký, Jarama,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz