rss
PatRESS News

Zpět

Tým MKR ve Smolensku hořel, ale i slavil

1. srpna 2012

Adam Lacko s ruským policistou
Smolensk – Vždy dlouho očekávaná zastávka evropského šampionátu závodních tahačů v ruském Smolensku je minulostí a severočeský tým MKR Technology má po ní smíšené pocity. Piloti si připravené tahače sice nemohou vynachválit, jelikož takřka na výbornou zvládly horké ruské počasí, ale první dva jezdci Hahn s Albacetem se i přesto dokázali vzdálit natolik, že se letošní sen o individuálním titulu už vážně vytrácí. Touha po vítězství však nikoli, a tak měsíční pauza před domácím podnikem v Mostě, přijde vhod.
                „Trať ve Smolensku je hodně zajímavá a je málo takových, kde diváci vidí takřka celý průběh závodu. Je z kopce do kopce a tím, že je na malém prostoru, tak je i kratší a hodně klikatá. Technicky je dost náročná a poměrně úzká, předjíždět se dá tak na třech místech,“ popsal ruský okruh český pilot stáje MKR Technology Adam Lacko.
                Pro diváky byly atraktivní vždy především hendikepové jízdy, v hlavních závodech rozhodovalo umístění v kvalifikaci, jelikož následné změny v nich byly vždy minimální. Už úvodní hlavní závod byl jedním z nejnudnějších v letošním šampionátu. Jak jezdci dojeli v super pole, tak také závod skončil. Předjíždělo se minimálně. Změnu však připravila až následná desetivteřinová penalizace za „over speed“ pro původně třetího Markuse Oestreicha. Ten se nakonec přesunul na šestou příčku, čímž se mezi tři za sebou jedoucí tahače týmu MKR Technology dostal pátý David Vršecký. Závod vyhrál Španěl Albacete, před druhým Hahnem, třetím Markusem Bösigerem a čtvrtým Adamem Lackem.
                Naopak, jak nudný byl úvodní závod, o to divočejší byl odpolední hendikep. Po osmi kolech bouchlo Bösigerovi turbo a výfuk natáhl horký olej, který se záhy vznítil a truck se octl v plamenech. „Když jsem viděla, jak Markusův tahač začal kouřit tak hustě, až nebylo nic vidět a následně vyšlehly plameny, měla jsem o něj vážně strach. Pak vyskočil a mával na hasiče, ale první moment byl hrozný,“ vylíčila kritickou situaci jednatelka stáje MKR Technology Klára Kress.
Červená vlajka předčasně závod ukončila po dalších čtyřech kolech, kdy se do tvrdého střetu dostal Markus Oestreich s Davidem Vršeckým. Dnes už bývalý evropský šampion v souboji o pozici vrazil svým „čumákem“ do levého zadního kola Oestreichova tahače. Ten v půlce trati udělal hodiny a jeho tahač s hnutou nápravou v další jízdě skončil. Komisaři vzali aktuální pořadí z okruhu před nehodou, takže zvítězil Němec Reinert, před Vršeckým a Albacetem. Oestreich bodoval jako čtvrtý a Lacko pátý.
Mechanikům, kteří měli dlouhou sobotní noc, se podařilo trucky obou Markusů do nedělní části znovu dát do pořádku. Druhá půlka smolenského zápolení začala opět podle vzoru aktuálního pořadí šampionátu, tedy že se o vedoucí příčku pere Němec Hahn se Španělem Albacetem a pak následují „Severočeši“ a zbytek světa. Super pole sice vyhrál Albacete před Hahnem, ale v hlavním závodě si pozice vyměnili. Na třetí příčku se dostal Bösiger a hned za něj Adam Lacko, který znovu překonal svého českého rivala Davida Vršeckého. Za ním dojel třetí z pilotů MKR Markus Oestreich.
                Divácky opět zajímavější byl odpolední hendikep, kde se pozice měnily jak na běžícím pásu. Jednu chvíli jely tahačem MKR zase všechny tři seřazeny za sebou, ale na pódium v závěru skončil jen jeden z nich. Vyhrál úřadující šampion Hahn, stříbro slavil Markus Bösiger a bronz patřil Albacetemu. Adam Lacko bodoval pátý opět před Davidem Vršeckým. Technické potíže postupně posunuly Markuse Oestreicha na konečné deváté místo.
                Po Smolensku je v celkovém pořadí soutěže ve vedení Jochen Hahn. Druhý Albacete ztrácí šest bodů. Adam Lacko si upevnil třetí příčku. Za ním je kolega Oestreich a následuje pátý Vršecký. Markus Bösiger je šestý. „Rusko bylo díky vedru extrémní. Na druhou stranu, lidé tu truckracingem žijí, baví se jím a piloty podporují. Byla tu partička, která měla transparenty s mým jménem. Tolik autogramů jsem nerozdal ani nepamatuji. Podobné to je ale v Mostě, kde šampionát bude pokračovat. Teď nás ale čeká měsíční volno,“ dodal Adam Lacko z MKR Technology, kterého doplnil spokojeně kolega Bösiger: „Musíme si přiznat, že dvojka Hahn-Albacete je letos trochu jinde, a auto tady bylo připravené zatím nejlépe a je třeba na něm dál pracovat. Gumy v tom vedru klouzaly, ale s tím se museli prát všichni. Motor šlapal výborně a teď jsme sám zvědavý, co Mario do Mostu připraví, protože loni jsme všichni tři najednou vystoupali na pódium a i letos se hodláme v Čechách předvést jen v nejlepším světle.“
Osmá zastávka na mosteckém autodromu v Čechách je na programu v prvním zářijovém víkendu (1. – 2. 9.). Do konce šampionátu zbývají čtyři podniky. Ačkoli individuální titul je v nedohlednu, tým MKR Technology suverénně vede soutěž „o pohár konstruktérů“.
Fotogalerie


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Smolensk,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz