rss
PatRESS News

Zpět

Tým MKR vybojoval v Mostě historický triumf

29. srpna, 2011

Most – Tohle se ještě nikdy nikomu nepovedlo! Česká truckracingová  stáj MKR Technology si připsala na své konto naprosto mimořádný triumf. Při sedmé zastávce evropského šampionátu závodních tahačů na autodromu v Mostě kompletně zaplnila stupně vítězů. Nikdo jiný než piloti černo-červených renaultů se už na pódium nevešel. 
Historický moment navíc umocňuje fakt, že se takový výsledek podařil na domácí půdě v nejsledovanějším nedělním hlavním závodě. Slzy i šampaňské proto teklo proudem.
                „Neuvěřitelné, senzační, famózní,“ hledal slova dojatý šéf stáje MKR Technology a úspěšný konstruktér Mario Kress, který se po fantastickém závodě neubránil slzám.
Celý Kressův tým byl přitom v optimistické náladě už od pátku, kdy Adam Lacko kraloval oběma volným tréninkům. Jeho tahač byl nejrychlejší i v rozhodující sobotní kvalifikaci, když ovládl super pole a před prvním hlavním závodem se postavil na první pozici. Stylem start-cíl ho následně zcela suverénně vyhrál a získal své letošní první vítězství v hlavním závodě. Jeho kolegové Markus Bösiger a Markus Oestreich bodovali na šestém a sedmém místě.  „Podařilo se mi navázat na vítězství v hendikepu z ruského Smolensku. Před domácím publikem to ale chutná úplně jinak. Cítil jsem tu podporu, která mě hnala dopředu. Strašně jsem si v Mostě přál vyhrát a neznám nic lepšího než si nechat zahrát hymnu,“ udělal radost nejen sobě, ale zejména divákům Adam Lacko, kterého na pódiu doplnil druhý David Vršecký a třetí Jochen Hahn, vedoucí muž průběžné klasifikace šampionátu.
Na druhý sobotní závod s obráceným pořadím elitní osmičky se na trať snesl déšť a přišly nepříjemné karamboly. Hned v první zatáčce vyřadil po silném nárazu Markuse Oestreicha Španěl Bermejo. Do cíle pak v půlvteřině přijeli první tři jezdci v pořadí Vršecký, Bösiger a Lacko. Přestože si opět dva piloti stáje MKR vychutnali slavnostní pódium, Lacko o bronz po následné dvanáctivteřinové penalizaci za střet s Albacetem přišel a posunul se právě za Španěla na čtvrtou pozici. U Oestreicha po kolizi mechanici museli celou noc opravovat poničenou zadní nápravu. „Spali jsme necelé dvě hodiny, abychom vše do nedělní části stihli. Hrábli jsme si na dno, ale naštěstí to stálo za to. Všichni jsme byli odhodlaní bojovat, i když jsme padali na hubu,“ řekl mechanik Michal Procházka.
Nedělní super pole však celý unavený tým postavil opět na nohy, když jezdci v pořadí Bösiger, Oestreich a Lacko zajeli nejrychlejší časy a díky výhodnému postavení na startovním roštu měli nakročeno k historickému úspěchu. „Ano, výsledky už od pátku ukazovaly, že jsou auta i piloti ve výborné formě, ale roli tu hraje ještě mnoho dalších faktorů, takže očekávat, že dojedou do cíle, jak vystartují, prostě nejde,“ stál pevně nohama na zemi šéf stáje Mario Kress.
Hvězdy ale byly ve správné konstelaci, protože sen se proměnil ve skutečnost. Markus Bösiger, Markus Oestreich a Adam Lacko opět ve stylu start-cíl nedali nikomu šanci a přijeli si pro historický výsledek. V paddocku vypukla euforie a i ti nejdrsnější mechanici měli slzy v očích. Maria pak vyhazovali radostí do vzduchu. Stačilo přitom málo a mohly jim zbýt oči pouze pro pláč. „V první šikaně posledního kola mi prasknul diferenciál. Myslel jsem, že mě trefí. Do cíle jsem se doslova dobelhal. Byla klika, že jsem měl takový náskok, protože být závod o kolo delší, tak nebylo co slavit,“ popsal situaci Adam Lacko.
Ve světě závodních tahačů se dosud nikomu něco takového nepovedlo. Poprvé v historii opravdu patřilo celé pódium jedinému týmu. Tím byl právě MKR Technology. „V Mostě jsem zažil nejsilnější moment za celých třiadvacet let, co jsem u truckracingu. Ještě v noci, kdy jsme dávali do kupy auto po nehodě, nic nenasvědčovalo tomu, že se na nás štěstí může tak usmát. Děkuji klukům, za to jak tvrdě makali. Jsem na celý tým hrdý!“
Do odpoledního hendikepového závodu si opět elitní osmička vyměnila své pozice, takže trio z MKR se muselo prodírat kupředu od osmé příčky. Nejvíce se k pódiu přiblížil čtvrtý Oestreich. Lacko bodoval šestý a Bösiger osmý. Zvítězil Rus Lvov, před Britem Levettem a Němcem Nittelem.
Po závodech na domácí půdě se i trochu promíchalo pořadí průběžné klasifikace evropského šampionátu. Stále vede Němec Jochen Hahn, za kterým je úřadující šampion Antonio Albacete. Přibližuje se mu už třetí Adam Lacko. Markus Oestreich klesl na páté místo a hned za ním je Markus Bösiger.
Následující, v pořadí osmá, zastávka Mistrovství Evropy trucků je na programu za tři týdny na závodním okruhu v belgickém Zolderu (17. – 18. 9.). „Do konce zbývají už jen tři zastávky. Hahn má sice solidní náskok, ale na Albaceteho ztrácíme jen dvacet šest bodů a i v týmové soutěži máme na to vyhrát, takže jedeme dál bojovat,“ dodal vždy odhodlaný Mario Kress. 
 
  Ruda z Ostravy 

 



 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz