rss
PatRESS News

Zpět

Tým MKR získal třetinu všech pódiových umístění při evropském šampionátu

27. října, 2011

Židovice – Zajíci se sčítají po honu. Toto staré české rčení je vždy určitou výzvou k bilancování. Na to je nejvhodnější doba právě po skončení závodní sezóny. Jak tedy vypadal uplynulý ročník Mistrovství Evropy závodních tahačů pro severočeskou stáj MKR Technology? Vyhlášení mezinárodní automobilové federace FIA díky celkovému třetímu místu Adama Lacka a druhé a třetí pozici mezi týmy pasovalo ekipu MKR do role české jedničky a ukotvilo ji v evropské elitě. Za poháry ale stojí jednotlivé výsledky a s těmi, dle bilance, může být závodní stáj konstruktéra Maria Kresse spokojená.
            Od dubna do října na piloty evropského šampionátu čekalo deset víkendových zastávek odstartovaných v anglickém Doningtonu  a ukončených ve francouzském Le Mans. Ti nejlepší tak absolvovali dvacet hlavních závodů a stejný počet tzv. „hendikepů“, tedy jízd, kde si nejlepší osmička zrcadlově vymění startovní pozice a bojuje o polovinu bodů. V celkovém součtu bylo sto dvacet možností vystoupat na vytoužené pódium, avšak jen čtyřicetkrát mohl být kterýkoli jezdec tím nejlepším a stejnou možnost měl pro získání dalších dvou pozic. „Máme za sebou druhý rok existence a z mého pohledu to vůbec nebyla špatná sezóna. Samozřejmě, chtěli jsme být těmi absolutně nejlepšími, ale je třeba dívat se na věc reálně, takže když jsme získali více než třetinu všech pohárů a v poměru téměř i tolik vítězství, tak to je přece jen výborné shrnutí. I přesto věřím, že tato čísla budou stoupat,“ usmál se šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
            Piloti MKR Technology Adam Lacko a Markusové Bösiger s Oestreichem totiž v celkovém součtu vyskočili dvaačtyřicetkrát na slavnostní pódium. Při pohledu na hodnotu pomyslného medailového kovu to znamená dvanáct zlatých, třináct stříbrných a sedmnáct bronzových. Do týmové sbírky nejvíce přispěl svými osmnácti poháry český rodák Adam Lacko, který stál nejčastěji na bronzovém stupínku. Vyskočil na něj přesně desetkrát. Naopak nejvíce vítězství a současně i stříbrných míst přinesl rodák z Fuldy Markus Oestreich, když zaznamenal shodně po šesti těchto pozicích. „Věřím, že pro příští rok se poměr na pódiu trochu změní. Byl bych raději, pokud by počet vítězství byl přece jen vyšší,“ mrknul Adam Lacko.
            Naprosto férově si pak piloti MKR Technology mezi sebe rozdělili vítězství v rozhodujících kvalifikacích, tedy v „super pole“. O nejlepší místo na startovním roštu se bojovalo dvacetkrát a hned v devíti případech neměli jezdci MKR konkurenci. Každý přitom třikrát zajel absolutně nejrychlejší čas a třikrát dokonce všichni tři vyjeli kvalifikační „triple“. „Vůbec poprvé se nám to povedlo na domácí půdě v Mostě, kde jsme následně zajeli historický výsledek v podobě kompletně obsazeného pódia. To se nikdy nikomu před námi nepodařilo. V Mostě jsem zažil nejsilnější moment v mé třiadvacetileté kariéře u truckracingu. Sezóna tedy byla výjimečná z několika úhlů a já věřím, že taková a ještě lepší bude i ta následující,“ dodal Mario Kress, který se už během listopadu chystá s týmem poprvé po skončení letošní závodní sezóny testovat.


 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz