rss
PatRESS News

Zpět

V Jaramě Bösiger zaútočil na elitní pětku

9. října 2012

Tahače MKR v Jaramě zabodovaly
Jarama – Další výborný víkend má za sebou severočeský tým MKR Technology. Po absolutně nejvydařenějším díle v Zolderu evropský šampionát závodních tahačů pokračoval ve španělské Jaramě a i tady tým zářil. Nejen, že se všichni tři piloti vystřídali na stupních vítězů, ale zajistili si také možnost splnění letošního přání – seřadit se v elitní pětce.
                Na závodní okruh v Jaramě truckeři letos vyrazili podruhé. Historicky poprvé se stalo, že se v rámci jediné sezóny dvakrát startovalo na jednom autodromu. Poprvé byla Jarama letos zařazena místo zrušeného červencového víkendu v Albacete. Druhá návštěva na svém začátku přinesla pěkné nervy dvěma českým celkům. V sobotní kvalifikaci Davidovi Vršeckému na Buggyře praskla nádrž a trať byla díky tomu místy silně od nafty. V době, kdy pilotům šlo o každou desetinu, znamenalo uklouznutí podstatnou ztrátu, což potkalo švýcarského pilota hájící barvy české stáje MKR Markuse Bösigera. Zatímco jeho dva kolegové Lacko a Oestreich už měli účast v super pole vyjetou, Bösiger se do elitní desítky probojoval až v posledním možném měřeném kole, kde zajel pátý čas. Nejrychlejší desítka si to záhy rozdala o místa na startovním roštu. Němec Hahn byl opět suverénní a za něj se senzačně dostal Oestreich, Bösiger a teprve pak Albacete a Adam Lacko. Vůbec poprvé letos dva piloti stáje MKR překonali v čase Španěla Albaceteho. Po startu hlavního závodu se ale překvapivě domácí miláček dostal na druhou pozici. Hahn vyhrál stylem start-cíl, když třetí příčku vybojoval Oestreich. Bösiger bodoval pátý a Lacko po tlačenici sedmý.
                Adam Lacko tak do sobotního hendikepového závodu startoval z druhé příčky, o kterou se nenechal připravit, ačkoli zezadu na něj silně tlačila dvojka Hahn-Albacete. „Čekal jsem, až přede mnou jedoucí Maďar Kiss udělá chybu, ale ona nepřišla. Nechtěl jsem zbytečně riskovat, protože jsem moc dobře věděl, kdo je za mnou. Pěkně jsem se díky tomu zapotil,“ řekl Lacko, kterému se nepovedl start podle představ. „Kiss při zaváděcím kole jel strašně pomalu, na poslední chvíli jsem podřadil, čímž samotný start nebyl tak svižný a já o svoji pozici na chvíli přišel. Naštěstí jsem si ji hned vybojoval zpátky,“ oddechl si stříbrný Lacko, jehož kolegové Oestreich a Bösiger dojeli na pátém, resp. šestém místě. Bod za desáté místo si vybojoval David Vršecký, za kterým byli poskládáni zbývající čeští piloti Vojtíšek a mladý Matějovský.
                Už po sobotě se díky výpadku Vršeckého k jeho páté pozici přiblížil Markus Bösiger a během nedělní části už dokázal bodový rozdíl definitivně vymazat. Nejprve však v super pole svoji sílu potvrdil lídr průběžné klasifikace Němec Jochen Hahn a za ním ho následoval domácí Albacete. Dvojice ve stejném pořadí objela i hlavní závod. Za nimi bojovali „Severočeši“ – Bösiger a Oestreich a Vršecký s Lackem. Přestože byl jezdec na Buggyře v rozhodující měřáku rychlejší než Lacko, ten mu to v závodě hned vrátil a dostal se před roudnického pilota. Toho o několik kol později zradila technika a závod pro něj předčasně skončil. Vláček MKR s přehledem posbíral třetí čtvrté a páté místo v pořadí Bösiger, Oestreich a Lacko.
                 Doslova jako přes kopírák ve srovnání se sobotou byla nedělní hendikepová jízda. V té opět stylem start-cíl zvítězil Maďar Kiss. „Na začátku jsem se poťukal s Finem Makinenem a dostal se na druhé místo. Kiss pro mě byl ale nedostižný. I když jsem se vážně snažil, Norbi jel výborně a nedal mi šanci se před něj dostat,“ podotkl stříbrný Lacko, za kterým až do posledního kola jel týmový parťák Bösiger, takže to pro stáj MKR vypadalo na pódiový double. „V první zatáčce posledního kola to ale do Bösiho nacpal Albacete. Viděl jsem ve zpětném zrcátku, jak mu vletěl do boku a tím ho z bedny vyřadil. To byl hodně šílený manévr,“ popsal situaci Lacko.
                Albacete byl nakonec klasifikován třetí a Bösiger pátý. Sedmý bodoval Markus Oestreich. Nadprůměrným výkonem se Bösiger bodově dotáhl na celkově pátého Vršeckého, který v Jaramě prožil jeden z nejhorších víkendů za několik posledních let, když za oba dny nasbíral pouze tři body. „Za týden nás čeká poslední závodní víkend v Le Mans. Uvidíme, zda se tam podaří uspět. Před Jaramou by mě ani nenapadlo, že bych Davidův náskok mohl během ní vymazat. Do Le Mans mám tedy opět větší motivaci, protože by bylo pěkné, být v elitní pětce,“ uzavřel Jaramu Markus Bösiger.
                Do konce evropského šampionátu tedy zbývá poslední zastávka, která přijde na řadu už následující víkend ve francouzském Le Mans. (13. - 14. 10.). Už teď je jasné, že MKR Technology získá titul v soutěži týmů, tedy tzv. „pohár konstruktérů“. K němu přidá také celkový bronz a zbývá jen otázka, zda opravdu a v jakém pořadí se do elitní pětky vmáčkne trojice pilotů této stáje. 
Fotogalerie


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Jarama, Bösiger, Oestreich, Vršecký,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz