rss
PatRESS News

Zpět

V Le Mans oslavil Hahn zlatý hattrick, MKR Technology týmový bronz

15. října 2013

Ani v Le Mans nechyběly hostesky.
Le Mans – Je dobojováno! Šachovnicový prapor zavlál závodním tahačům naposledy. Letošní titul mistra Evropy získal znovu německý pilot Jochen Hahn a zkompletoval zlatý hattrick. O staronovém šampionovi přitom rozhodl úplně poslední závod celé sezóny. Legendární okruh ve francouzském Le Mans připravil na závěr pořádné nervy a nejlépe je ustál právě Hahn. Severočeská stáj MRK Technology pódium v individuální soutěži poprvé v historii neslaví, ale v "poháru konstruktérů" jí patří bronz.
                Poslední desátou zastávku celé sezóny odstartovala severočeská stáj MKR Technology naprosto parádně. Hned v úvodním dnu totiž piloti Markus Bösiger a Adam Lacko vybojovali senzační pódiový double v hendikepovém závodě. „Nebylo to vůbec špatné na to, že jsme se ráno na vodě trochu trápili,“ usmál se Adam Lacko z týmu MKR Technology.
                V Le Mans bývá tradičně mokro a zima a ani tentokrát to nebylo jiné. Takové podmínky tahačům stáje MKR Technology obvykle sedí. „V sobotním měřáku jsem zajel pěkné čtvrté místo, ale zničehonic jsem se posunul na páté, když mě nějak přeskočil Jochen Hahn. I tak to bylo lepší než ono šesté, které se mě v poslední době drží,“ oddechl si Lacko.
                Sobotní pole position si parádně vyjel Norbert Kiss, ale v hlavním závodě mu vedoucí příčku sebral Jochen Hahn. Ze čtvrté se předjetím Oestreicha dostal na třetí pozici Albacete. Stájoví parťáci Adam Lacko a Markus Bösiger jeli takřka celý závod na páté a šesté příčce, ale Lacko v závěrečném okruhu při výjezdu ze zatáčky nechtěně ťuknul do kolegy Bösigera. Dostal se před něj nejen on, ale i za nimi jedoucí David Vršecký. Bösiger tedy bodoval až jako sedmý. „Markus při výjezdu zahrabal, já byl rychlejší, a jelikož tam bylo místo, myslel jsem, že ho prostě jen hladce předjedu, jenže on mě neviděl, tak jsme se lehce dotkli. Naštěstí jsme to vzali s úsměvem a vynahradili si to v následujícím hendikepu,“ řekl Lacko.
                Podvečerní jízda s hendikepem musela být kvůli kolizi odstartována dvakrát. Po druhém startu se do čela hned dostal právě Markus Bösiger s Adamem Lackem. Získali solidní náskok a uháněli vstříc pódiovému doublu. Tím se také splnilo přání, které padlo před samotnou zatávkou - postavit oba jezdce MKR společně na jedno pódium stejně jako v předchozím roce. Zlatého Bösigera a stříbrného Lacka na stupních doplnil bronzový David Vršecký. Le Mans hned v úvodním dnu zažilo kompletní severočeské pódium. Poprvé v sezóně navíc v elitní trojce chyběl některý z vozu MAN. „Je to parádní. Le Mans je pro každého jezdce něco víc, takže když jsme tu s Adamem získali dvě nejlepší příčky, tak to samozřejmě zahřeje úplně celý tým,“ usmál se spokojeně Markus Bösiger.
                Ani po sobotní části nebylo o titulu rozhodnuto. Navrch měl stále španělský pilot Antonio Albacete. Druhý Hahn ztrácel kvartet bodů. Albacetemu ale nevyšel nedělní super pole, který závodní trucky řadí na start hlavního závodu. Ve hře bylo cenných dvacet bodů pro vítěze a Albacete vyjížděl až ze sedmého místa, zatímco největší konkurent Hahn z druhého. Super pole navíc parádně zajely trucky MKR Technology. Do poslední chvíle byly oba dokonce nejrychlejší, ale těsně před koncem limitu je skočil Kiss, Hahn a Vršecký. Všem třem jmenovaným se pak povedl start a následně si mezi sebe rozdělili i stupně vítězů. Zvítězil Hahn před Kissem a Vršeckým. Dopředu se dokázal prodrat také Albacete, který se dostal až na konečnou čtvrtou příčku. Adam Lacko bodoval pátý a Markus Bösiger hned za ním. „Věděl jsem, že už si nemůžu ani polepšit ani pohoršit, tak jsem se už zbytečně nikam netlačil. Chtěl jsem především sebe a truck dovézt celý. V závodě to byla hrozná mela. Ten boj o poslední body byl strašně cítit,“ poznamenal Adam Lacko, který už věděl, že v celkovém hodnocení bude letos šestý.  
                Do závěrečného hendikepového závodu tentokrát už se šestibodovým náskokem vstupoval Hahn. Maďar Kiss předčasně zajistil Vršeckému opět celkové páté místo, už čtvrté v řadě. Sám Kiss mohl skončit nejhůře čtvrtý, ale stále existovala šance i na celkový bronz. Závěrečný závod sezóny proto přinesl pěkné nervy. Hendikepová jízda ale nijak zvlášť dramatický průběh nenabídla. Po kolizi s Albacetem předčasně skončil Kiss, čímž definitivně pohřbil šanci na bronz, pro který si v klidu na páté pozici dojel Oestreich. Suverénní vítězství na závěr sezóny bral sedmnáctiletý talentovaný mladík Benedek Major. Za ním se těsně držel Markus Bösiger. „Byl to tak zatraceně rychlý závod na konec, že než jsem se stihl rozkoukat, už mávala šachovnice. Skončit sezónu na bedně je parádní, atmosféra v týmu i na závodišti neměla chybu,“ dodal stříbrný Markus Bösiger, kterému v celkovém ranku patří konečná sedmá příčka.
                Bronz v závodě sice bral Albacete, ale Hahn dojel hned za ním, takže ihned slavil svůj třetí titul v řadě, který tentokrát získal s náskokem pěti bodů.
                Přestože pódium severočeské stáji MKR Technology letos v individuální soutěži vůbec poprvé ve čtyřleté historii chybí, celkový bronz získala v soutěži týmů, tzv. „poháru konstruktérů“. „Na začátku sezóny jsme chtěli mnohem víc, ale brzy se ukázalo, že na MANy jen těžko dosáhneme. Všichni v týmu makali statečně a za to jsem strašně rád a všem za to děkuji,“ uzavřel sezónu šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

>>Fotogalerie

European Truckracing Championship 2013
1. Jochen Hahn (GER/MAN) Castrol Team Hahn Racing  417
2. Antonio Albacete (ESP/MAN) Equipo Cepsa                    412
3. Markus Oestreich (GER/MAN) Truck Sport Lutz Bernau 316
4. Norbert Kiss (HUN/MAN) Oxxo Truck Race Team           301
5. David Vršecký (CZE/Freightliner) Buggyra                         294
6. Adam Lacko (CZE/Renault) MKR Technology                 227
7. Markus Bösiger (SUI/Renault) MKR Technology            201

European Truckracing Team Championship 2013
1. Truck Sport Lutz Bernau (Albacete/Oestreich) - MAN          777
2. Castrol Team Hahn Racing (Hahn/Mäkinen) - MAN            630
3. MKR Technology (Lacko/Bösiger) – Renault Trucks         503
4. OXXO Energy Truck Race Team (Kiss/Major) - MAN            457
5. Team Blaise Janiec (Blaise/Janiec) – Renault Trucks        168
 
 


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Bösiger, Vršecký, Le Mans,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz