rss
PatRESS News

Zpět

V Le Mans tým MKR vítězně zakončil sezónu

11. října, 2011

Le Mans – Naprosto tragický začátek s neuvěřitelně úspěšným koncem. Tak by se dala shrnout závěrečná zastávka letošního Mistrovství Evropy závodních tahačů na okruhu ve francouzském Le Mans pro severočeský tým MKR Technology. Zatímco v sobotní části se kvůli hloupé diskvalifikaci zmařily veškeré šance na obhajobu titulu v týmové soutěži, z neděle se doslova „vymáčklo“ maximum, díky kterému se MKR stala definitivně českou jedničkou jak mezi týmy, tak i v jednotlivcích. Oslavy proto mohly propuknout naplno.
                „Byl to vážně neskutečný víkend plný dramatických zvratů. Některé situace byly jen těžko uvěřitelné, ale takový prostě dokáže být truckracing. Platí to i v životě, že jednou jsi nahoře a jednou zase dole. Dostaly jsme pár facek, které nás ale nepoložily. Bojovali jsme do poslední chvíle, a i když byli všichni unavení, tak to nevzdali a já jsem na svůj tým za to hrdý,“ shrnul závod šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
                O pódiovém postavení severočeské stáje MKR Technology v celkovém hodnocení v týmové soutěži rozhodly doslova tři milimetry, kvůli kterým se už v sobotu rozplynul sen o obhajobě vítězství a získání „poháru konstruktérů“. Po ovládnutí super pole měl MKR do hlavního závodu odstartovat z prvních tří pozic. Následná diskvalifikace hned dvou černo-červených trucků je posunula na konec startovního roštu a tím uzavřela přístup k rozhodujícím bodům.  „Za to jsme si bohužel mohli sami. O tom jak moc to bylo tvrdé, bychom mohli spekulovat, ale realita je taková a tady se ani sebemenší chyba neodpouští. Po Jaramě jsme všechna auta intenzivně opravovali. Byli jsme rádi, že jsme je vůbec stihli dát do kupy. Bohužel jsme nezměřili, jak jsou unavené listové pružiny, a dva trucky seděly jen o pár milimetrů níže, než je povoleno,“ vysvětlil velmi zklamaně Mario Kress.
Z čela tak odstartoval jen rodák z Čeladné Adam Lacko, když jeho kolegové Markus Bösiger i Markus Oestreich museli vyjíždět z posledních pozic, čímž pro ně v průměru pouhé tři milimetry znamenaly konec nadějí na dobré bodové pozice. Hlavní závod vyhrál Vršecký před Nittelem. Lacko po těžkých soubojích o jedny z posledních bodů bral bronz. Bösiger a Oestreich se dokázali probojovat na desáté a jedenácté místo.
Odpolední hendikepovou jízdu i ze startu ze šestého místa ovládl Adam Lacko, který za sebou nechal i nového šampiona Němce Jochena Hahna, jež dojel stříbrný a bronz bral Maďar Kiss. Bösiger bodoval šestý a Oestreich kvůli prasklé vzduchové hadici závod nedojel. „Měli jsme všichni smíšené pocity. Sice jsem vyhrál, ale stejně byli mnozí zklamaní, protože jsme přišli o týmový titul. Stále jsme ale měli o co bojovat, protože ve hře byl ještě bronz pro náš juniorský projekt a mé celkové třetí místo,“ řekl vítězný pilot Adam Lacko.
Pro poměrně dost demotivovaný tým se hned v neděli vykřesala jiskřička další naděje. Poslední den posledního závodu letošní sezóny byl totiž opravdu jak z pera Julese Verna. Tentokrát by se ale francouzský romanopisec možná i divil. Hned po startu hlavního závodu totiž přišel neskutečný karambol, ve kterém skončilo hned několik „důležitých“ jezdců. Antonio Albacete totiž narazil do Janieca, kterého Vršecký sevřel, a následně vznikla hromadná srážka. Loňský šampion Albacete byl po tvrdém nárazu do Němce Nittela dokonce odvezen sanitkou. Z nehody naštěstí vyvázl jen s pohmožděnými žebry.
                Albacete, Nittel a Vršecký už do dalšího dějství nezasáhli. Po novém odstartování se čela hned ujaly renaulty MKR. Zvítězil Markus Oestreich před svým bronzovým kolegou Adamem Lackem. Mezi oba jezdce šedo-červených kombinéz se vklínil už jen nový mistr Evropy Jochen Hahn. „Byl to senzační finiš. Jochen si titul rozhodně zaslouží a bylo fajn, že jsme mohli slavit s ním přímo na pódiu. To byl ten nejlepší moment na závěr, protože jsem věděl, že o celkové pódium už nepřijdu,“řekl šťastně Adam Lacko, který se svým francouzským kolegou Anthony Janiecem tvořil sestavu MKR Team 14 Juniors, jež se také posunula na třetí příčku před roudnickou Buggyru.
                Další senzační moment přišel v následujícím hendikepu, kde koncert dirigoval opět německý rodák hájící české barvy Markus Oestreich. Lacko kvůli technickým potížím tentokrát nedokončil, ale jeho kolega se z osmého místa dokázal znovu dostat až na vedoucí pozici. „Jedině vítězství rozhodlo, že jsem se v celkovém hodnocení posunul na finální čtvrtou příčku před Vršeckého. Máme totiž stejně bodů, ale já mám lepší vítěznou bilanci,“ usmál se Oestreich, který na pódium slavil se svým švýcarským kolegou Markusem Bösigerem. Mezi severočeskou dvojici se tentokrát dostal druhý maďar Kiss, velký objev této sezóny.
                Poslední dva závody tak rozhodly, že se celkovým vítězem stal Jochen Hahn, druhý je Albacete a třetí Adam Lacko, který se definitivně stal českou truckracingovou jedničkou. Hned za ním je Markus Oestreich. Šestá příčka patří Bösigerovi. V týmech titul získala dvojice Albacete/Nittel před dvojkou Bösiger/Oestreich z MKR Technology a bronz patří juniorskému projektu MKR Team 14 Juniors s piloty Lackem a Janiecem. „Co nás provázelo v posledních dvou týdnech, bylo neuvěřitelné. Štěstí nám snad nepřálo ani na vteřinu a po sobotě jsem vůbec poprvé zapochyboval, že letošní sezona je pro nás zatracená. Naopak, jako by to tam nahoře někdo viděl a vše se v posledním dnu zase otočilo víc na naši stranu, protože co se dělo v neděli, bylo též neuvěřitelné. Sice jsme na začátku sezóny chtěli víc, ale nespokojeni s ní být rozhodně nemůžeme. Před námi jsou alespoň další cíle. Vždy budeme mířit nejvýš,“ dodal se svým typicky odhodlaným akcentem šéf stáje MKR Technology Mario Kress.


 




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz