rss
PatRESS News

Zpět

V Mostě padl divácký rekord

3. září 2012

V Mostě tahače lákají
Most – Rekordní počet diváků zaznamenala osmá zastávka evropského šampionátu závodních tahačů na okruhu v Mostě. Čeští pořadatelé se přiblížili ke stům tisícům návštěvníkům, což je nejvíce v novodobé historii. Přestože se domácí stáji MKR Technology nepovedlo navázat na loňský historický mezník v podobě tří pilotů na slavnostním pódiu, tak i přesto v součtu nechyběli třikrát ze čtyř závodů na stupních vítězů.
                "Každé pódium je parádní. Získali jsme dva bronzy a jedno stříbro. Musím ale přiznat, že ke spokojenosti máme hodně daleko. Chtěli jsme se před domácími fanoušky rozhodně více blýsknout. Toužili jsme zvítězit a nechat jim zahrát hymnu. To se nám nepovedlo. Místo toho nás potkalo několik, řekl bych, zbytečných kolizí. Štěstí nám tentokrát moc nepřálo a i co do sběru bodů to byl jeden z nejméně povedených víkendů," bilancoval po domácím díle evropského šampionátu šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
                Už úvodní sobotní hlavní závod musel české obecenstvo zklamat. Po kolizi Adama Lacka s pilotem konkurenční stáje Davidem Vršeckým, skončil první jmenovaný s proraženou zadní pneumatikou předčasně v boxech. „Jsem zklamaný. Člověka nic nenaštve tolik, jako když se může před svými fanoušky předvést, ale místo toho ho vyřadí jiný český pilot,“ shrnul rozladěně úvodní hlavní závod jezdec MKR Technology Adam Lacko.
                Po vítězném super pole závod s přehledem ovládl Španěl Albacete. Před Markuse Oestreicha se hned dokázal dostat Němec Hahn, takže se všechny tři černo-červené tahače severočeského týmu MKR Technology octly seřazeny za sebou. „Idylu“ vzápětí narušil právě Vršecký, který Lackovi vrážel do tahače tak, že mu zdeformoval zadní část jeho tahače. Od levého kola mu dokonce vyšlehly plameny a závod pro něj předčasně skončil. Vyhrál Albacete před Hahnem. Radost fanouškům pak udělal Markus Oestreich, který  vybojoval bronz. Vršecký dojel čtvrtý a Markus Bösiger bodoval pátý.
                Mechanikům se do odpoledního hendikepu Lackův poničený tahač povedlo připravit k závodu, avšak rodák z Čeladné startoval až z velmi nevýhodné osmnácté pozice. I přesto ukázal své umění, když se senzačně probojoval na finální šestou příčku. „Víc jsem opravdu dělat nemohl. Z posledních míst se těžko dostává na pódium, ale byla to parádní jízda. Škoda, že neskončila na stupních,“ usmál se Lacko, jehož tým MKR po hendikepu na pódiu tentokrát chyběl. Se svlečenou pneumatikou dříve skončil Markus Bösiger a za překročení rychlosti byl mimo výsledky také Markus Oestreich. Z vítězství se opět radoval Albacete, stříbro měl Vršecký a bronz bral Francouz Lachéze.
                Výborně pak piloti MKR Technology rozjeli nedělní hlavní závod. Nezasvěceným by se mohlo zdát, že tým hodlá zopakovat onen loňský historický triumf tří pilotů jedné stáje na stupních vítězů. Přestože opět všechny tři tahače dojely za sebou, letos se prostě musí sklonit před dvojicí takřka neporazitelných jezdců Hahna s Albacetem. „Děláme maximum, co je v našich silách - zrychlujeme a přibližujeme se, ale museli jsme si přiznat, že letos jsme na tuhle dvojku krátcí. Důležité pro nás je získat co nejlepší výchozí postavení pro práci na další sezónu a to se pomalu daří. Samozřejmě bych si mnohem více užíval, kdybych mířil za vítězstvím, ale oproti smolné sobotě je nedělní bronz vlastně takové malé zadostiučinění,“ přiznal švýcarský jezdec severočeské stáje MKR Technology Markus Bösiger.
                Bösiger se blýsknul, když v kvalifikaci zajel druhý nejlepší čas a vyjížděl z první lajny. Ten jako jediný svoji vyjetou pozici nakonec ztratil, když ho po polovině závodu překonal právě Albacete, jinak nejrychlejší sedmička jak se postavila na start, tak také dojela do cíle. Závod byl navíc předčasně ukončen, kvůli ošklivé nehodě Francouze Orsiniho, kterému selhaly brzdy a po čelní nehodě do bariéry byl převezen s lehkým otřesem mozku do  místní nemocnice. Pořadí brali komisaři po osmi odjetých kolech. „Nebyli jsme si dlouho jistí, jestli budu stříbrný, nebo bronzový, protože Albacete mě předjel právě v jednom z momentů, z něhož se bralo konečné pořadí. Nakonec to byl vážně bronz,“ pokrčil rameny Bösiger.              
                Pro vítězství si přijel Jochen Hahn, stříbro bral Albacete a bronz právě Bösiger, za kterým byli seřazeni týmoví kolegové Markus Oestreich a Adam Lacko.
                Dvakrát odstartovaný byl závěrečný závod s hendikepem. Na trati totiž po čtyřech kolech zůstal nehybný tahač Francouze Quireta. Po druhém startu se do čela brzy dostal Vršecký, který svoji pozici už udržel, a místní diváci mohli slyšet konečně českou hymnu. Na druhou příčku se probojoval další „Severočech“ Markus Oestreich. Bronz bral Němec Körber. Bösiger bodoval pátý a Adam Lacko sedmý. „Počet fanoušků v Mostě byl senzační. Pořadatelé jich napočítali devadesát sedm tisíc. Měl jsem tu mnoho kamarádů a příbuzných. Jejich podporu jsem jim chtěl vrátit v podobě parádního výsledku a nejlépe vítězstvím. Místo toho to pro mě byl snad nejnevydařenější víkend letošní série. Vždyť jsem získal jen sedmnáct bodů a propadl se na čtvrtou příčku. Kdepak, napřesrok jim rozhodně mám co vracet," mrknul Adam Lacko, před kterého se na průběžnou třetí pozici šampionátu dostal stájový kolega Markus Oestreich. Vršecký je pátý, šestou pozici drží Markus Bösiger a i nadále vede, byť jen o jediný bod, Němec Hahn před Španělem Albacetem.
Do konce evropského šampionátu zbývají závěrečné tři závodní víkendy. Po dvoutýdenní pauze následuje devátý díl v belgickém Zolderu (22. - 23. 9.).
Fotogalerie
 


tagy: MKR Technology, truckracing, tahače, Lacko, Most, Kress, Oestreich, Vršecký, Bösiger,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz