rss
PatRESS News

Zpět

Van den Brink dojel Silk Way čtvrtý

16. červene 2019

Posádka kamionu Renault Trucks z dílny MKR Technology v cíli. Dunhuang/Židovice – Je dobojováno! Závodní kamiony jsou v cíli. Letošní Silk Way Rally končí. Do nadvlády ruských kamazů se dokázal procpat jen Martin van den Brink, pilot severočeského renaultu z dílny MKR Technology. Poslední 10. etapu dokončil na 6. příčce a v konečném zúčtování je čtvrtý. 
                  „Splnili jsme si plán. Chtěli jsme být celkově v nerychlejší pětce a to se nám povedlo. Udělali jsme řadu změn, které teď mohli otestovat. Přiznám, že jsme trochu přiškrtili výkon motoru, což se samozřejmě podepsalo na rychlosti, ale pro nás je zásadní závod dojíždět a zapracovat na životnosti a spolehlivosti celého stroje. Martin jel výborně a celý tým fungoval skvěle, takže já jsem spokojený, protože stále máme možnost se posouvat a myslím, že jdeme správnou cestou,“sdělil Mario Kress, hlavní konstruktér závodního kamionu Renault CBH, se kterým pilot Martin van den Brink právě dokončil prestižní Silk Way Rally.
                  Závěrečná etapa z Jiayuguanu do Dunhuangu měřila v součtu přes pět set padesát kilometrů. Dvě stě pět a padesát měla měřená rychlostí pověrka. S tou si nejlépe poradil Rus Anton Šibalov, který svým vítězstvím jen podtrhnul celkové prvenství. V etapě na Šibalova pouhou půl minutu ztratil parťák jedoucí s kamazem Andrej Karginov. Martin van den Brink přijel šestý.
                  V konečném ranku jsou v elitní pětce hned čtyři kamazy, mezi které se dokázala vtěsnat pouze posádka severočeského renaultu. Na pódium se však nedostala. Zvítězil Šibalov, před Karginovem a Mardějevem. Renault Truck přezdívaný Sherpa je čtvrtý se ztrátou necelé dvě a čtvrt hodiny. Tvořila ho posádka – pilot Martin van den Brink, mechanik, jeho syn, Mitchel van den Brink a navigátor Wouter de Graaff. Čtvrtý kamaz se Sergejem Kuprijanovem na pátém místě za holandskou sestavou zaostal o další dvě hodiny.
                  Letos si posádky musely na Silk Way Rally poradit s deseti náročnými etapami, které odstartovaly v Rusku a vedly přes Mongolsko do Číny. Celkem závodníci ujeli 5007 kilometrů, ze kterých bylo 2593 měřených. Z devíti ročníků dokázali osm opanovat právě piloti kamazu. Jejich nadvládu mohl letos „utnout“ Sergej Vjazovič s MAZem, který ale po havárii v 8. etapě musel závod předčasně ukončit a vedení se ujal Šibalov, který získal své první vítězství na Silk Way Rally.
Výsledky – 10. etapa – Jiayuguan – Dunhuang (556/255 km):
1. Shibalov (RUS) Kamaz +2:36:28
2. Karginov (RUS) Kamaz +0:34
3. Vishneuski (BLR) MAZ +12:14
4. Vasilevski (BLR) MAZ +14:34
5. Mardeev (RUS) Kamaz +14:36
6. van den Brink (NED) Renault +18:02
 
Celkově:
1. Shibalov (RUS) Kamaz 26:01:40
2. Karginov (RUS) Kamaz +25:22
3. Mardeev (RUS) Kamaz +52:05
4. van den Brink (NED) Renault +2:13:07
5. Kuprianov (RUS) Kamaz 4:12:41
 

tagy: SilkWay2019




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Mario Kress staví v Židovicích nový dakarský speciál

Van den Brinkovi zbývá poslední etapa Silk Way

Čínská etapa mění pořadí

Van den Brink v 6. etapě dojel těsně pod pódiem



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz