rss
PatRESS News

Zpět

Van den Brink v 5. etapě na 7. pozici

9. leden 2020

Martin van den Brink v 5. etapě rallye Dakar. Ha’il /Židovice – Velmi těžkou písčitou 5. etapu dokončily všechny čtyři severočeské renaulty bez ztráty kytičky. Přestože se každá posádka židovických speciálů musela prát nejen s celou řadou defektů, kamion Martina van den Brinka při nadvládě ruských kamazů nakonec dojel v sedmém nejrychlejším čase. 
             „Máme za sebou nejen těžkou noc, kdy nikdo z nás nespal, abychom mohli kamiony připravit na ranní start, ale také náročný den. Mám ale radost, že se kluci vždycky v kompletní sestavě vrátí do bivaku. Všichni jedou výborně a pokud je nějaký problém, snaží se zvolnit a nikdo zbytečně neblázní. Všechno se totiž dá řešit, a právě ta jejich opatrnost nám nahrává. Díky tomu jedeme z mého pohledu velmi pěkně, přestože to zatím pódiovou příčku nepřineslo, ale pořád máme spoustu času,“ pronesl po dojetí 5. etapy Mario Kress, šéf konstruktérského týmu MKR Technology.
            A že těch nástrah během 5. etapy bylo nesčetně a smůla opět sedla na první hybridní kamion v soutěži. Tentokrát ale posádka musela zpomalit nikoli kvůli technické zradě. „Gertova posádka má fakt pech. Nejprve prorazili gumu, tu vyměnili a po chvilce při jednom sjezdu z duny to kamionem zcela nečekaně prudce trhlo a mechanikovi Martinovi Roesinkovi bolestivě louplo v zádech. Není to nic vážného, ale kvůli velkým bolestem museli zpomalit a jet výrazně opatrněji. Když i přesto následně znovu prorazili pneumatiku, už ji měnili jen ve dvou, a to je samozřejmě pomalejší,“vysvětlil důvod hodinové ztráty nejsledovanějšího kamionu závodu Mario Kress s tím, že po dojezdu se palubní mechanik svěřil do péče fyzioterapeuta.
Pátá etapa na pódiových příčkách dopadla po tři sta padesáti kilometrech z Al Ula do Ha’il takřka stejně jako ta předchozí. Pouze si včera třetí Sotnikov vyměnil pozici s prvním Karginovem. Druhý byl opět Šibalov. Trojice kamazů tak podruhé obsadila celé stupně vítězů. Půl hodiny na nejlepšího ztratil na sedmém místě pilot severočeského kamionu v barvách týmu Mammoet Rallysport Martin van den Brink. Pascal de Baar po několika proražených pneumatikách dojel šestnáctý, hned za ním právě posádka hybridu s Gertem Huzinkem. Za další dvě pozice byl klasifikován „fireman“ Richard de Groot.
Na čele celkové klasifikace dál zůstává Rus Karginov. Nejlepší severočeský kamion od MKR Technology s posádkou Pascala de Baara si drží osmou příčku. O jednu si průběžně polepšil Martin van den Brink, který je třináctý a na šestnáctou poskočil de Groot.
Velká změna přijde s páteční 6. etapou, která se celá jede v písku a výhodu budou mít milovníci dun. Všichni si navíc budou muset poradit s druhou největší porcí denních kilometrů. Celkově čeká osm set třicet kilometrů a téměř čtyři sta osmdesát měřených. Po nich přijde zasloužený den volna v bivaku Riyadh. 
 
Výsledky – 5. et. – Al Ula - Ha’il (353 km):
1. Sotnikov (RUS) Kamaz 4:12:04
2. Shibalov (RUS) Kamaz +3:06
3. Karginov (RUS) Kamaz +2:41
4. Viazovich (BLR) MAZ +16:30
5. Loprais (CZE) Praga +23:38
7. van den Brink (NED) Renault +34:21
16. de Baar (NED) Renault +57:49
17. Huzink (NED) Renault +58:33
19. de Groot (NED) Renault +1:21:47
 
Celkově: 
1. Karginov (RUS) Kamaz 20:10:02
2. Shibalov (RUS) Kamaz +14:53
3. Viazovich (BLR) MAZ +23:58
4. Loprais (CZE) Praga +1:29:18
5. Macík (CZE) Iveco +1:38:30
8. de Baar (NED) Renault +2:40:00
13. van den Brink (NED) Renault +3:25:02
16. de Groot (NED) Renault +4:59:26
28. Huzink (NED) Renault +27:41:56

tagy: Dakar 2020, MKR Technology, Renault




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

V cíli Dakaru jsou poprvé všechny kamiony od MKR Technology

Kvartet severočeských renaultů míří do poslední etapy

Ve zkrácené etapě Huzink těsně pod pódiem

Do 9. etapy vyjely všechny kamiony, hybrid dojel 5.



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz