rss
PatRESS News

Zpět

Všech pět kamionů dojelo do cíle Rallye Dakar 2015!

18. leden 2015

Daniel Kozlovský (uprostřed) si slavnostní pódium užil. Buenos Aires/Židovice - Je dobojováno! 37. ročník nejtěžší rallye světa je u konce. Věhlasný Dakar je definitivně v cíli a s ním v kompletním složení všech pět kamionů unikátní aliance, kterým technickou podporu zajišťovala severočeská stáj MKR Technology. Jde o nevídaný kousek, vzhledem k tomu, že do cílového Buenos Aires nedojela třetina startujících kamionů.
            "Nemožné se stalo skutečností. Jsme na konci a všichni pohromadě. Spadl nám všem takový kámen ze srdce, že to muselo být slyšet i doma v Česku. Vždyť za sebou máme dva týdny celonočních servisů. Všichni dřeli, abychom si mohli na konci užít a vychutnat naprosto jedinečnou atmosféru. Stálo to za to a celému týmu, naší velké alianci a i fanouškům za velkou podporu patří velký dík," poděkoval šéf týmu MKR Technology a hlavní konstruktér Mario Kress.
            Závěrečná 13. etapa se nakonec ukázala být jen formalitou. Kvůli nepříznivému počasí byla trať z Rosaria do Buenos Aires zkrácena. Posádky sice musely zvládnout téměř čtyři sta kilometrů, ale namísto původních sto čtyřiasedmdesáti měřených se čas bral jen do prvního "waypointu". Po něm už následoval klidný přejezd do hlavního města Argentiny, kde vypukly velkolepé oslavy. Radost z premiérového vítězství v kategorii kamionů měl Rus Airat Mardějev, který takřka polovinu měřených kilometrů z celkových 8 151 zvládl za dvaačtyřicet hodin. "Úmrtnost" byla veliká, třetina startujících posádek kamionů musela závod opustit předčasně. Několikrát měly namále i závodní speciály pravděpodobně největší spolupracující aliance Dakaru - českého týmu Bonver Dakar Project a holandského Mammoet Rallysport. Všem těmto vozům závodní agregáty a technickou podporu dodává MKR Technology. Dva závodní renaulty pak celé postavila. "Zřejmě každému se během závodu něco přihodilo, nehoda, selhání techniky, prostě to, co k Dakaru neodmyslitelně patří. Bez potřebné dávky štěstí prakticky nemáte šanci. Ano, pódia a velkého vavřínu jsme se nedočkali, i když jsme se mu párkrát přiblížili, ale stále to pro nás byla v mnoha směrech velká premiéra, se kterou můžeme být opravdu spokojeni. Máme na čem stavět a víme, co udělat lépe," sdělil hrdě Mario Kress.
            Hlavní cíl, ve zdraví dojet, se splnit podařilo. V celkovém hodnocení byl pak ze zmíněné aliance nejlepší Tomáš Vrátný, který se od začátku - snad až příliš sebekriticky - označoval spíš za slabší článek tříčlenné sestavy Bonver Dakar Project. Na čtrnácté příčce by klidně mohl dostat speciální cenu za záchranu a pomoc soupeřům. V průběhu celého Dakaru nesčetněkrát zastavil, aby z nesnází pomohl druhým. I přesto je nakonec jen kousek za elitní desítkou. Za smolaře by mohl být označen Martin van den Brink, který standardně dojížděl kolem sedmé pozice, ale nesnáze ve dvou etapách ho posunuly na konečnou sedmnáctou příčku. Podobně na tom byl i Artur Ardavičus s palubním mechanikem z Roudnice nad Labem Danielem Kozlovským. Prasklé potrubí k turbodmychadlu je v sedmé etapě odsunulo mimo boj o pozice v "Top Ten". Nakonec skončili dvaadvacátí. Před nimi byl jako devatenáctý jejich kolega Robert Szustkowski. Pátý z aliance Pascal de Baar skončil jako velký pomocník Martina van den Brinka jedenatřicátý. „Čeho se nám nepodařilo dosáhnout ve sportovním výsledku, toho se nám absolutně podařilo dosáhnout v rámci týmu. Ať už v rámci logistiky, zázemí či technického vybavení, podpory nebo nálady, troufám si říct, že v tomto ohledu jsme tento Dakar vyhráli. Spousta lidí jenom kroutila hlavou a nechápala, jak velký posun jsme udělali. A to jsem je ještě upozorňoval, že ten hlavní a nejdůležitější rok máme teprve před sebou. Jsem rád, že ze strany zahraničních jezdců a týmů je Bonver Dakar Project vnímaný velice pozitivně a sám jsem zvědavý, kam až můžeme tým posunout.“ uzavřel Dakar 2015 šéf "Bonveru"  Tomáš Vrátný.
 
Výsledky - kamiony - 13. etapa: 1. Stacey (NED) Iveco 20:30, 2. Van Vliet (NED) MAN +1:21, 3. Mardeev (RUS) Kamaz +2:23, 4. Sotnikov (RUS) Kamaz +2:45, 5. Nikolaev (RUS) Kamaz +3:32, 6. Kolomý (CZE) Tatra +4:30, 9. van den Brink (NED) Renault +6:20, 11. de Baar (NED) Renault Trucks +9:09, 14. Loprais (CZE) MAN +13:17, 18. Szustkowski (POL) Tatra +17:50, 23. Vrátný (CZE) Tatra +21:41, 28. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +25:53.
 
Celkově: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 42:22:01, 2. Nikolaev (RUS) Kamaz +13:52, 3. Karginov (RUS) Kamaz +51:00, 4. Loprais (CZE) MAN +1:56:37, 5. Sotnikov (RUS) Kamaz +2:24:32, 7. Kolomý (CZE) Tatra + 4:07:29, 14. Vrátný (CZE) Tatra +9:55:54, 17. van den Brink (NED) Renault Trucks +11:07:33, 19. Szustkowski (POL) Tatra +12:42:05, 22. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +17:44:05, 31.  de Baar (NED) Renault Trucks +29:05:09.

  Tyrkysová Tatra Jamal s mechanikem Danielem Kozlovským. Členové týmu MKR byli při na závěr styloví - Petr Král.

tagy: Dakar, Rally, Argentina, Chile, MKR Technology, Adventure, Daniel Kozlovský, Bonver Dakar Project, Mammoet,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Technika pluje na Dakar

MKR Technology představuje 3 kamiony pro Dakar 2018

Závada zhatila šanci na obhajobu vítězství v Rally OiLibya

MKR chce v Maroku zlatý hattrick



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz