rss
PatRESS News

Zpět

Závodní tahač dostává podobu v lakovně ve Štětí

19. března 2012

Štětí – Nejen celá „tělesná schránka“ závodního tahače MKR Technology vzniká v severních Čechách. Zatímco v Židovicích na Roudnicku tým mechaniků konstruuje plně funkční unikátní soustavu, jen o několik kilometrů dál už další tým pracuje na jeho finální podobě. Vzhled tahače a skutečnou tvář totiž závodní truck dostává v nové lakovně ve Štětí.
            „Veškeré hrubé opláštění vyrábí laminátníci v Roudnici a u nás už dostane podobu, jakou znají diváci a fanoušci. Veškeré díly lakujeme, přidáme reklamy, loga, nezbytné grafické doplňky a zase dodáme klukům do dílny, kde se vše složí, jako by šlo o model, který vyndáte na stole z krabičky,“ usmál se David Procházka, jednatel MKR Group-eu, která je sesterskou společností týmu MKR Technology.
            Výroba plastových dílů je tak trochu alchymistickou záležitostí. Jen příprava celé sady na jeden tahač je otázkou pěti dnů. Přitom se ale tyto plastové díly po různých kolizích poškodí leckdy rychle a nenávratně. Do štětské lakovny v nenápadném areálu Labyrint jsou dodány jednotlivé díly z hrubého laminátu. Ten se musí celý obrousit, dále je třeba nakytovat nerovnosti a zase díl zbrousit. Teprve pak přichází na řadu několik fází nanášení barev a laku. „Nejprve dáme základní postřik, po kterém se díl opět zbrousí. Následně už přichází barvy. Jako první jde červená, černá až jako druhá. Na závěr to celé schováme pod dvě vrstvy laku,“ popsal postup David Procházka, který mimo plastů dával finální podobu také dveřím a celým kabinám.
            Sada plastů na jeden závodní tahač je sestavena z více než desítky dílů – přední a zadní blatníky, maska, bočnice, křídla a nárazník sestavený ze tří kusů. „Za měsíc přichystáme šest až sedm kompletních sad,“ podotkl Procházka s tím, že jen do začátku sezóny jich pro tým připraví čtyřiadvacet. To však nemusí být koncový stav. „V průměru každý pilot během závodního víkendu spotřebuje zhruba jednu sadu na auto,“ připomněl fakt manažer stáje MKR Technology Karel Neffe.
            Že aktuálně nejúspěšnější truckracingový tým v Čechách používá na svých renaultech kombinaci černo-červených barev, si už fanoušci během uplynulých dvou závodních sezón zvykli. „Každá barva má snad nespočet odstínů a variací. Takže černá může být černá snad na tisíc způsobů. Fanouškům ale rád prozradím, že černá barva na závodním tahači MKR se jmenuje Gris comete effect a obsahuje zlatou perleť,“ nechal nahlédnout do zákulisí David Procházka.

Václav Jůzl z MKR



tagy: MKR Technology, Kress, truckracing, tahače, Procházka, Group, Štětí, lakovna, MKR, Neffe,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz