rss
PatRESS News

Zpět

Židovický renault na úvod Dakaru pátý, Roudničan Kozlovský třináctý

4. leden 2015

Posádka s roudnickým Danielem Kozlovským dojela v úvodu na 13. pozici. Villa Carlos Paz/Židovice - Velmi slušně zahájily 37. ročník Rallye Dakar posádky s technickou podporou týmu MKR Technology. Severočeský renault holandského pilota Martina van den Brinka se na úvod blýskl pátou příčkou, když za ním zůstali všichni vítězové posledních tří let. Posádka s roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským pak cílem projela jako třináctá.
            "Jde o první etapu, takže vůbec nemá smysl dělat jakékoli závěry. Vždyť rozdíly byly minimální. Dakar je velmi dlouhý a náročný, ale určitě můžeme být spokojeni s tím, že naše technika je skutečně konkurenceschopná a má na to bojovat o čelní pozice. Stejně ale tvrdím, že hlavní roli hraje štěstí," krotí emoce hlavní konstruktér týmu MKR Technology Mario Kress.
            Úvodní etapa posádky vyvedla z hlavního města Argentiny, kam se všichni budou snažit přespříští sobotu zase vrátit. K měřenému úseku to bylo 144 km, teprve pak následovala rychlostní zkouška o délce 175 km. Rychlou trať nejlépe zvládl Holanďan Hans Stacey, vítěz Dakaru z roku 2007, který na vítězství potřeboval přesně půl druhé hodiny. Druhý krajan Van Vliet zaostal o půl minuty. Přesně sedmačtyřicet vteřin ztratili Loprais s Kolomým, ale nejrychlejší pětku uzavřel Martin van den Brink. Jeho rychlý renault celý stavěla severočeská stáj MKR Technology, což jen dokazuje, že výjimečné konstruktérské schopnosti Maria Kresse jsou nezpochybnitelné. Na třinácté pozici pak se ztrátou necelých čtyř minut na vítězného Staceyho přijel Artur Ardavičus s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským. "Byla to hodně rychlá etapa. Taková ta typická rallyová, při které se práší tak, že toho před sebou moc nevidíte. Na začátek to ale není špatný výsledek, když přihlédnu k tomu, že nám po startu praskl řemen alternátoru, takže jsme celou etapu odjeli bez možnosti dobíjení baterií," podotkl Daniel Kozlovský.
            Ardavičusova tyrkysová Tatra Jamal, které tým MKR Technology připravuje závodní agregát, byla nejrychlejší z trojice stáje Bonver Dakar Project. Tomáš Vrátný po drobných potížích přijel jedenadvacátý a Polák Szustkowski pak sedmatřicátý. Druhý židovický renault s holandským pilotem Pascalem de Baarem cílem prolétl sedmnáctý. Po měřeném úseku pak všichni museli přejet dalších pět set kilometrů do bivaku ve Villa Carlos Paz, odkud v pondělí startuje druhá etapa. Ta posádky přivede do San Juan a na celkových 646 km připadne 331 km měřených.
 
Výsledky - kamiony - 1. etapa: 1. Stacey (NED) Iveco 1:30:43, 2. Van Vliet (NED) MAN +0:00:35, 3. Loprais (CZE) MAN, 4. Kolomý (CZE) Tatra - oba +0:00:47, 5. Van den Brink (NED) Renault Trucks +0:00:58, 13. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +0:03:49, 15. Macík (CZE) Liaz +0:05:40, 17. De Baar (NED) Renault Trucks +0:06:13, 21. Vrátný (CZE) Tatra +0:09:21, 37. Szustkowski (POL) Tatra +0:21:54.
  Daniel Kozlovský po 1. etapě Rally Dakar (vpravo). Hlavní konstruktér týmu MKR Technology Mario Kress držel pořádně pěsti (vpravo).

tagy: Dakar, Rally, Argentina, Chile, MKR Technology, Adventure, Daniel Kozlovský, Bonver Dakar Project, Mammoet,




Zpět


Čtěte také další články z této kategorie:

Silk Way Rally pro MKR končí předčasně

3. etapa Silk Way ve znamení ztrát

MKR vyhrává 2. etapu Silk Way Rally

Silk Way odstartovala, MKR na úvod sedmý



“Zatímco vy vstupujete na přechod, my už běžíme po druhé straně...”

© 2012 -2016 PatRESS.cz - Powered by Prestissimo.cz