„Oprávněně byla takhle etapa označena jako jedna z nejtěžších. Byla, stejně jako v Maroku, plná šutrů. Strašně to bolelo. Kamion by klidně jel i rychleji, ale tohle se prostě nedalo. Všechno zlé je ale k něčemu dobré. Tím, že jsme dobrovolně zvolnili a tolik to nehrnuli, jsme se vyhnuli defektům i navigačním chybám. Potkali jsme řadu posádek, které nás předtím předjely,“ popsal devátou prověrku Daniel Kozlovský, palubní mechanik závodního kamionu s číslem 506.
Bolest přitom byla zásadní determinantou úterní etapy a posádky Martina van den Brinka. Pilot se proto snažil veškerá rizika eliminovat. „Při jednom včerejším skoku se náš navigátor Wouter de Graaff praštil do hlavy a měl lehčí otřes mozku. Dnes cítil každou nerovnost, ze které mu šeredně duněla hlava. Prakticky celou etapu doslova brečel do interkomu. Martin se proto fakt snažil jet hodně umírněně a nemusím říkat, že i já jsem za to byl rád. Fakt to dnes hodně bolelo,“ netajil se Kozlovský, který se do kabiny vrátil po dvou letech. „Není to ani tou přestávkou. Jedeme s úplně novým kamionem, na kterém stále musíme pořádně vyladit tlumiče. To auto se chová úplně jinak, než jsme byli zvyklí, ale do toho se dostaneme. Tohle chce prostě čas,“ vysvětlil roudnický mechanik, který je aktuálně na průběžné osmé pozici.
Etapu, která byla smyčkou podél poběží Rudého moře se startem i cílem v Neomu, vyhrál český jezdec Martin Macík. Sedmý van den Brink ztratil dvacet minut a čtrnáctého de Baara množství proražených pneumatik a s tím spojené potíže zbrzdily skoro o dvě hodiny. Celkově se však posádka bílého renaultu týmu Riwald Dakar drží na jedenácté příčce.
Středeční 10. etapa z Neomu do Al-`Ula bude dlouhá necelých šest set kilometrů a měřená pasáž bude mít necelých tři sta padesát kilometrů. Opět bude velmi tvrdá, členitá, ale atraktivní při průjezdech údolí.
Výsledky – 9. etapa – Neom > Neom (465 km):
1. Macík (CZE) Iveco 5:05:54
2. Mardeev (RUS) Kamaz +2:27
3. Sotnikov (RUS) Kamaz +2:37
4. Loprais (CZE) Praga +3:41
5. Shibalov (RUS) Kamaz +4:12
7. van den Brink (NLD) Renault Trucks +22:12
14. de Baar (NLD) Renault Trucks +1:57:32Celkově:
1. Sotnikov (RUS) Kamaz 37:42:49
2. Shibalov (RUS) Kamaz +45:03
3. Mardeev (RUS) Kamaz +1:13:05
4. Loprais (CZE) Praga +1:30:15
5. Macík (CZE) Iveco +1:49:09
8. van den Brink (NLD) Renault Trucks +2:59:54
11. de Baar (NLD) Renault Trucks +7:31:59