„Neskutečně se nám tu míchají pocity. Gert se cítil být morálním vítězem úterní etapy a dnes přišlo finální potvrzení, že jím byl opravdu. Víme, že máme na to, bojovat o nejvyšší příčky, ale štěstí nám nepřeje. Gert ve středu útočil na další vítězství, ale technika nás zradila natolik, že do čtvrteční prověrky nastoupit nedokázal, protože už nemáme patřičný díl. Děláme možné i nemožné a snažíme se ho zajistit tak, abychom mohli znovu co nejdříve útočit na další etapové prvenství,“ svěřil se konstruktér Mario Kress, když vysvětlil, proč právě kamion Gerta Huzinka nenastoupil do 5. prověrky.
Pátý den na Dakaru byl jinak doslova ve znamení čísla 5 – pátá etapa, pátého ledna, páté místo a pět minut chybělo na vítězného Aleše Lopraise, taková byla bilance dalšího pilota severočeského kamionu Pascala de Baara. Jezdec týmu Riwald Dakar tím jen potvrdil, že v dunách se cítí silný nejen on sám, ale také jeho závodní renault z dílny MKR Technology ve Chvalíně. Čtvrteční závodní prověrka se z velké části jela na písku a v dunách a k pódiu de Baarovi příliš nechybělo. „Dnes to byly duny s prudkými nástupy, kde to chce jet na jeden zátah, jinak se musíte vrátit a vzít to oklikou. Tam se nám dařilo. Na těch šikmých rychlých cestách jsou ostatní jen o něco lepší než my,” poznamenal Pascal de Baar.
Posádky musely zvládnout v součtu téměř šest set kilometrů dlouhou smyčku, která začínala a končila v bivaku v Ha’il. S měřeným úsekem dlouhým tři sta sedmdesát kilometrů si nejrychleji poradila česká posádka s pilotem Alešem Lopraisem. Pascal de Baar za ním zaostal jen o zmíněných pět minut. Rychlá asistence s Adwinem Hoondertem byla klasifikována dvacátá.
Průběžné hodnocení si svým prvenstvím upevnil právě Aleš Loprais, Adwin Hoondert je osmnáctý a dvě pozice za ním je Pascal de Baar.
Páteční 6. etapa měla původně vést z Ha´il do Al Duwadimi a s celkovou původní délkou 877 kilometrů mělo jít o nejdelší prověrku letošního ročníku. Zdejší bivak je ale natolik promočený, že se mu karavana bude vyhýbat a rovnou se přesune do Rijádu. Program šestého a sedmého dne proto pořadatelé museli kvůli silným dešťům upravovat. Páteční etapa bude o zhruba sto kilometrů zkrácena a sobotní 7. etapu posádky absolvují na trase původně plánované 8. etapy a dále se bude rozhodovat podle počasí a aktuálních podmínek. Mechanici týmu MKR Technology mezi tím budou dělat maximum proto, aby kamion Gerta Huzinka mohl co nejdříve zasáhnout do dalšího dění.
Výsledky – 5. etapa (Ha’il – Ha‘il) 373 km:
1. Loprais (CZE) Praga 5:06:57
2. Martin van den Brink (NLD) Iveco +0:16
3. van Kasteren (NLD) Iveco +3:24
4. Mitchel van den Brink (NLD) Iveco +5:41
5. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +5:44
20. Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks +2:07:17
DNS Gert Huzink (NLD) Renault TrucksCelkově:
1. Loprais (CZE) Praga 24:30:26
2. Martin van den Brink (NLD) Iveco +15:22
3. van Kasteren (NLD) Iveco +51:58
4. Macík (CZE) Iveco +54:00
5. Valtr (CZE) Tatra +1:06:18
18. Adwin Hoondert (NLD) Renault Trucks +12:43:38
20. Pascal de Baar (NLD) Renault Trucks +28:35:23