„V Maroku jsme především proto, abychom absolvovali co nejdrsnější zátěžové testy našeho speciálu, který prošel citelnými úpravami. Žádné testování, pro které navíc není v poslední době prostor, který bychom potřebovali, se nevyrovná skutečně ostrým závodním kilometrům. Jsme neskutečně vděční za možnost jet rallye v Maroku a od začátku říkáme, že jakékoli umístění by byl jen velký bonus. Dnes to Gert prokázal, když se raději otočil a z etapy se vrátil do bivaku,“ vysvětlil situaci kolem severočeského renaultu holandského týmu Riwald Dakar jeho hlavní konstruktér Mario Kress, autor projektu MKR Adventure.
Přestože si posádka Gerta Huzinka vedla od začátku na výbornou a byla na čele průběžné klasifikace, pondělní 3. etapu se rozhodla dobrovolně nedokončit. „Gert si stěžoval, že přední tlumiče pérování nefungovaly tak, jak měly. Byl si vědom, že kdyby dál naplno pokračoval, napáchal by tím jen více zbytečné škody. Bylo tedy zajímavější se vrátit a pracovat na nápravě. S klukama jsme na odpružení udělali hodně práce a i na místě probíhá mnoho testů, zkoušek a úprav. Snažíme se kamion co nejlépe připravit na Dakar. Cíl je co nejvíce testovat,“ sdělil Mario Kress.
Huzinkův speciál tedy v závodě nekončí. Pokračovat bude s penalizací úterní 4. etapou. Během ní na posádky čeká celkem pět set třicet kilometrů, na nichž bude téměř tři sta čtyřicet kilometrů dlouhá speciála.
Výsledky – 3. etapa (Zagora-Zagora, 341 km):
1. Macík (CZE) Iveco 4:17:40
2. Coquide (FRA) Renault Trucks +1:03:05
3. Zuurmond (NLD) MAN +1:55:58
DNF Huzink (NLD) Renault Trucks
Celkově:
1. Macík (CZE) Iveco 13:31:55
2. Zuurmond (NLD) MAN +4:59:53
3. Coquide (FRA) Renault Trucks +68:29:39
Huzink (NLD) Renault Trucks